نمایشگاه CES یا نمایشگاه اسباب بازی ها

نمایشگاه CES یا نمایشگاه اسباب بازی ها
  • 1393/10/21
  • نادر عظیمی
  • 0
محتوا پنهان

عده ای از منتقدا وبسایت CENT در پی اقدامی به برسی و انجام یک سری مصاحبه با افرادی کرده که در مورد دانش فنی علوم رایانه اطلاعی نداشتن و  صرفا برای سرگرمی به ان نمایشگاه رفته بودند نظرات جالب توجه از مردم عادی دریافت شده که جالب  است چند تا از انها را با هم ببینیم:

نمایشگاه اسباب بازی:

بسیاری از افراد بازدید کننده از اصطلاح اسباب بازی برای توصیف این نمایشگاه در مصاحبه خود استفاده میکردند. و اعتقاد داشتند که پروژه هایی که در این نمایشگاه به نمایش در آمده اند اغلب در زندگی روزمره کاربردی نخواهند داشت. شایان ذکر است امسال بیش از ۶۰ درصد نمایشگاه به شرکت ها و استارتاپ های کوچک که پشتوانه مالی عمده ای نداشتند اختصاص داده شده بود و این سبب شده تا اغلب آنچه در این نمایشگاه مشاهده میشود پروژه ها و دستگاه های ساخت شرکت های کوچک باشد که مسلما از ضریب تخصص و مهندسی کمتری نسبت به شرکت های بزرگ همچون سامسونگ، سونی و اپل برخوردارند.

نارضایتی از شیوه سرمایه گذاری کشور:

برخی از افراد بازدید کننده هم از شیوه سرمایه گذاری دولت برای برگزاری و تخصیص بودجه به شرکت های شرکت کننده در نمایشگاه انتقاد میکردند و اعتقاد داشتند که بودجه تحقیقاتی نباید در چنین بخش هایی خرج شود. برخی از آنچه در تولیدات شرکت های بزرگ استفاده میشو نتیجه تحقیقات دانشجویان و پژوهشگران دانشگاهی است که از نظر این افراد نباید صرف تولیدات شرکت های خاصی چون سامسونگ شود.

نارضایتی از عدم رسیدن تکنولوژی ها به دست مردم:

شاید بتوان گفت که در هنگام برگزاری نمایشگاه CES آنچه از زبان همه میشنویم این سوال است: “آیا این تولیدات اصلا به دست مردم میرسند؟” با توجه به اینکه تولیدات شرکت های کوچک نیاز به پشتیبانی مردم و دولت برای تولید انبوه دارند این سوال تا حدی مهم و حیاتی جلوه میکند. در اغلب اوقات وبسایت هایی همچون Kickstarter پس از جمع آوری کمک های مردمی با توجه به اینکه یک پروژه روند توسعه عادی خود را از دست میدهد، کمک های مردمی را از این پروژه دریغ میکنند و نهایتا یک محصول که ممکن است بسیار هم مفید باشد هیچگاه به دست مردم نمیرسد

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *