معرفی نرم افزار KMPlayer

معرفی نرم افزار KMPlayer
  • 1393/10/21
  • سید عبدالوهاب‎ تقوی
  • 1

نرم افزار KMPlayer یا به اصطلاح KMP نرم افزار پخش چند رسانه ای است که برای سیستم عامل ویندوز شرکت مایکروسافت و موبایل است .  این نرم افزار در اصل توسط Kang Young-Huee ساخته شد و در اکتبر 2002 منتشر گشت . در 5 مارس 2008 اعلام شد که این نرم افزار توسط شرکت Pandora TV (شرکت ویدئویی کره) خریداری شده است . آپ اندروید و ios آن در 15 مارس 2014 منتشر شد .

19KMP

این نرم افزار از تعداد زیادی از فرمت های چند رسانه ای از جمله vcd , dvd , mkv ,ogg , 3gp , mpeg1/2/4 , wmv , realmedia , flv , avi , mov , mp4, ogm , rmvb و نیز فرمت های صوتی نظیر MP3, AAC, WAV, WMA, CDA, FLAC, M4A, MID, MKA, MP2, MPA, MPC, APE, OFR, OGG, RA, WV, TTA, AC3, DTS پشتیبانی می کند .

این نرم افزار دارای چند نام است در ویرایش 3.0.0.1438 در رابط اصلی کاربری به نام KMPlayer و KMP شناخته می شود در صفحه About page به اسم The KMPlayer Professional Media Player و The KMPlayer شناخته شده است . صفحه مربوط به ورژن آن به نام KMPlayer اشاره می کند . در جای دیگری از صفحات این نرم افزار ، گفته شده است که KMP یک نرم افزار مجانی ( Freeware ) است .

این نرم افزار طیف وسیعی از فرمت های تصویری ، صوتی را پخش می کند و اجازه می دهد تا شما با اسفاده از منوی Capture (ضبط کردن ) قسمتی از فیلم یا آهنگ مورد نظر را بریده و به فرمت دلخواه ذخیره کنید . همچنین می توانید از هر صحنه از فیلم نیز عکس بگیرید .

ازجمله ویژگی های نرم افزار پشتیبانی از زبان های مختلف و از جمله فارسی است . ویژگی بارز دیگر نرم افزار عدم نیاز به نصب codec های اضافی برای پخش دیگر فرمت هاست زیرا از خیلی از فرمت ها پشتیبانی می کند و نیازی به این codec ها ندارد .

22KMP

نرم افزار می تواند effect های صوتی و تصویری زیادی را برای شما پشتیبانی کند از جمله پخش آهسته یا سریع انتخاب فریم به فریم ویدئو ، تکرار از نقطه دلخواه A تا نقطه اختیاری B ، پرش به زمان ها و فریم های معین ویدئو و … از زیر منوی Playback قابل اعمال است .

همچنین نرم افزار بسیار قابلیت شخصی سازی را دارد و می توان پوسته ( skin ) و پیکربندی ( configuration ) آن را عوض کرد .

نرم افزار از فرمت سه بعدی نیز پشتیبانی می کند هرچند رایانه شما دارای مموری CPU پایین باشد از طریق GPU تصویر باکیفیت و پایداری در اختیارتان می گذارد بدون آن که به دانلود ابزارهای دیگری نیاز داشته باشید .

ویژگی ابری آن که هم اکنون در حال توسعه است ، کاربردی را میسر می سازد که به کمک آن کاربر بتواند به آسانی فایل های کتابخانه ( library ) خود را مدیریت کند ایتم های کتابخانه ای که از طریق یک کاربر ویرایش یافته اند می توانند در هر زمان یا مکان همگام سازی (synchronize ) شوند . تمام این سرویس ها به شکل جریانی زنده فراهم شده اند و در آپ های ویندوزی ثبت شده اند و بنابراین کاربران می توانند حتی وقتی PC آنها خاموش است از آن استفاده کنند .

همچنین نرم افزار از فایل های آسیب دیده یا نا کامل نیز پشتیبانی می کند (نرم افزار می تواند از فریم های آسیب دیده را نادیده بگیرد ) . نرم افزار می تواند فایل های قفل شده نظیر فایل های در حال دانلود یا در حال به اشتراک گذاری را نمایش دهد .

کاربرد بسیار معروف آن در بین فارسی زبانان دیدن فیلم های به زبان اصلی به کمک زیرنویس است . KMP به عنوان یکی از بهترین پنج نرم افزار برتر پند رسانه ای توسط وبلاگ Lifehacker معرفی شده است . Ionut Ilascu در سایت Softpedia می نویسد : نرم افزار مطمئنا یکی از کامل ترین video player هاست که دارای option های زیادی است .

Seth Rosenblatt از download.com ورژن 3.0 آن را نقد کرده و به آن نمره 5 از 5 می دهد و می گوید یکی از قویترین video player های رایگانی است که او دیده است اما عدم وجود help آنلاین را یک کمبود آن می داند .

gooyait-apk-download

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام
    Kmplayer من هیچ فایل ویدیویی رو باز نمیکنه ،فرمتها mp4 و mkv هستن ولی بازشون نمیکنه .
    چندبار دانلودش کردم و از اول نصبش کردم ،اهنگ پخش میکنه ولی فایل تصویری نه ه
    نمیدونم مشکلش چیه …احتیاج ب برنامه پیش فرض یا همچین چیزی داره؟
    لطفا راهنمایی کنید نمیدونم چیکارش کنم:((((

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *