بهترین محصولات معرفی شده در CES 2015

بهترین محصولات معرفی شده در CES 2015
  • 1393/10/22
  • مهدي ده نبي
  • 0

در طول یک هفته، نمایشگاه CES 2015 در شهر لاس وگاس خبرساز ترین اتفاق ها را به خود اختصاص داده بود. طی بررسی های زیادی که روی تمامی شرکت کنندگان در این نمایشگاه صورت گرفت، در نهایت تیم داوری تصمیم به اعلام بهترین محصولات معرفی شده در CES 2015 گرفت. با ما همراه باشید.

بهترین استارتاپ

1

AmpStrip

در حین برگزاری نمایشگاه، گجت ها و وسایل زیادی در مورد تناسب اندام و ورزش به چشم می خورد، اما AmpStip توانست نظر داوران را به خود جلب کند. به وسیله این برچسب ها که به بدن چسبانده می شود، می توانید مواردی مانند ضربان قلب، تعداد قدم ها و سایر علائم حیاتی را در مانیتور آن مشاهده نمایید. همچنین این وسیله به دلیل ضد آب بودن، می تواند مورد استفاده دوندگان مسابقات سه گانه نیز قرار گیرد. در حال حاضر این وسیله در ورژن بتای خود قرار دارد و به زودی به محله تولید گستده و عرضه عمومی می رسد.

بهترین محصول دیجیتال در مورد سلامت و اندام

2

Bragi’s “The Dash”

چه چیزی باعث اول شدن یک وسیله در این قسمت شده است؟ پاسخ داوران، هدفون وایرلس و قابلیت پیشفرض پیگیری سلامت بدن و تمرین دهنده شخصی است. Bragis’s The Dash تمامی این قابلیت ها را دارا می باشد. این وسیله یک پخش کننده موزیک و یک مانیتور ثبت کننده ضربان قلب نیز دارا می باشد. همچنین از کنترل لمسی نیز بهره می برد. این تکنولوژی ها، تماما در یک هدفون کوچک قرار گرفته اند.

بهترین ابزار پوشیدنی

3

Bragi’s “The Dash”

وقتی به ابزار پوشیدنی فکر می کنید، نادیده گرفتن هدفون ها امری اجتناب ناپذیر به نظر می آید. اما اگر هدفون های Bragi’s The Dash را استفاده نمایید، با ما موافق خواهید بود که این محصول به راحتی قابل چشم پوشی نیست. ویژگی های این محصول در قسمت قبل ( بهترین محصول دیجیتال در مورد سلامت و اندام ) معرفی شد. با تمامی این مشخصات، جای تعجب ندارد که این محصول پوشیدنی کوچک توانست نفر اول در این قسمت انتخاب شود.

بهترین تکنولوژی حمل و نقل

4

Mercedes’ F 015 Luxury in Motion Concept

این محصول مرسدس بنز، در حال حاضر در حد یک طرح مفهومی و کانسپت است که کمپانی سازنده آن معتقد است در سال 2030 امکان بهره برداری از آن میسر خواهد شد. درون آن مانند یک سالن است. شما می توانید مانند منزل خود، روی صندلی های آن لم داده و مسافت های طولانی را به وسیله آن پیمایش کنید. صندلی های آن قابلیت چرخش را دارا می باشند، پس مانند منزل خود می توانید با افراد نشسته در صندلی عقب، ارتباط صورت به صورت و مستقیم داشته باشید. شش نمایشگر داخلی و همچنین پنل های نصب شده روی درب های ماشین، لمسی هستند و به تمامی افراد حاضر در ماشین اجازه کنترل تمامی ویژگی های داخلی این دستگاه را می دهند. البته این حرف نامعقول به نظر می رسد که هم اکنون و یا در چند سال آینده بتوانیم از این ماشین استفاده نماییم. اما در هر صورت باید کمپانی مرسدس را تحسین کرد که این طرح مفهومی را به نمایشگاه CES امسال آورد.

بهترین ابزار اتصال خانگی

5

Energous Wattup

ما هیچ تصوری از خانه هایی که در آینده ساخته می شوند نداریم، اما یک چیز را مطمئن هستیم که تمامی آنها به قدرت نیاز دارند. Energous Wattup ( که پیشتر آن را به شما معرفی نمودیم ) دستگاهی قدرتمند است که می تواند تمامی وسایل پوشیدنی، تلفن های همراه و بسیاری از وسایل دیگر را به صورت بی سیم شارژ نماید. Energous، کمپانی سازنده این وسیله معتقد است که اواخر امسال، کاربران این دستگاه تمامی دستگاه های خود را روی یک میز در نزدیکی این دستگاه چیده و شاهد شارژ شدن آنها خواهند بود.

بهترین نرم افزار و اپلیکیشن

6

Sling TV

در این قسمت، نرم افزار Sling TV توانست گوی سبقت را از سایر رقیبان برباید. توسط این سرویس و با پرداخت حداقل ماهیانه 20 دلار، می توانید انبوهی از برنامه های سرگرم کننده را شاهد باشید. این دستگاه به صورت اینترنتی عمل خواهد کرد و دیگر نیازی به کابل و سیم های طولانی در منزل نخواهید داشت. همچنین نرم افزار مربوط به این دستگاه به زودی بر روی iOS، اندروید و شبکه های نمایش خانگی (  Set-Top Box ) در دسترس خواهد بود.

بهترین نوآوری

5

Energous Wattup

WattUp، این دستگاه قدرتمند که در قسمت ( بهترین ابزار اتصال خانگی ) به عنوان رتبه نخست انتخاب شده بود، توانست جایزه قسمت بهترین نوآوری را هم نصیب خود کند. تصور کنید دیگر نیازی نیست که ابزار پوشیدنی یا تفلن هاراه یا تبلت تان را از خود دور نمایید. چرا که همواره در حال شارژ خواهند بود و کمبود باطری حس نخواهید کرد. آیا دیگر چیزی باقی خواهند ماند که نیاز داشته باشید؟

بهترین تلفن همراه و تبلت

8

Dell Venue 8 7000 tablet

کمپانی Dell آنچنان از لحاظ سخت افزار شناخته شده نیست، اما تبلت Dell Venue 8 7000 آن توانست تمامی امتیازهای لازم را در این قسمت از آن خود کند. این تبلت از پردازنده 4 هسته ای Intel Atom، 2 گیگ رم بهره می برد، اما چیزی که نظر همه علاقمندان تکنولوژی و از جمله داوران را به خود جلب کرد، نمایشگر 8.4 اینچی OLED آن بود که دارای رزولوشن 1600 * 2560 می باشد. همچنین با ضخامت تنها 6 میلیمتر، عنوان نازک ترین تبلت در دنیا را نیز به خود نسبت داد. همچنین دوربین دوگانه موجود در پشت دستگاه، قابلیت فوکوس مجدد روی عکسی که آماده گرفتن هستید را نیز به شما می دهد.

بهترین تلویزیون

9

LG Art Slim 4K OLED

به نظر شما چگونه LG توانست گوی سبقت را از رقبای خود برباید؟ الآن به شما می گویم. LG با تولید تلویزیونی با نام Art Slim با سیستم عامل Web OS 2.0 و با نمایشگر OLED، نظر تمامی افراد و حضار نمایشگاه را به خود جلب کرد. تنها چیزی که باقی مانده است، مضوع قیمت است. به نظر شما این تلویزیون چه مقدار ارزش دارد؟

بهترین گجت بازی

10

Razer Forge TV

این میکرو کنسول اندرویدی، توانست امتیازات لازم برای این بخش را گرفته و به عنوان بهترین گجت بازی انتخاب شود. این گجت، قابلیت استریم کردن بازی های ویندوز و یا مک بر روی تلویزیون شما را دارا می باشد.

بهترین محصول نامرتبط 

11

Belty

Belty نام یک کمربند دارای موتور است که وظیفه کنترل دور کمر شما را بر عهده دارد. تصور کنید که شما هنگام نهار، غذای زیادی را میل می کنید. این کمربند در هنگام میل کردن غذا، ابتدا مقداری شل می شود تا روند هضم غذا به خوبی انجام شود، سپس به صورت اتوماتیک سفت می شود تا جلوی افزایش دور کمر شما را بگیرد. همچنین این وسیله دارای یک ابزار ثبت فعالیت نیز می باشد که قابلیت مانیتورینگ دور کمر را نیز به همراه دارد. در حال حاضر نمونه اولیه این دستگاه موجود است، اما مسئولان تعهد داده اند که تمامی وظایف خود را به خوبی انجام می دهد.

بهترین تکنولوژی تولید

12

MakerBot composite filaments

آینده پرینترهای سه بعدی، در مورد خود پرینترها نیست. بلکه متریال های مورد استفاده توسط آن ها است. MakerBot، علیرغم قیمت بالا، از تکنولوژی ای بهره می برد که کاملا مطابق نیاز بشریت و پیشرفت آن است. کمپانی سازنده MakerBot در نمایشگاه CES 2015، اقدام به تولید سنگ آهک، آهن و بنز ( آمیخته با پلاستیک ) نمود تا دنیای پرینت سه بعدی را به جلو هدایت نماید. در واقعیت شما نمی توانید یک اره کاربدی و دست ساز تولید نمایید، اما این می تواند شما را یک قدم به تولید محصول نهایی نزدیکتر نماید.

بهترین کامپیوتر

13

Lenovo LaVie HZ550

خیلی سخت است تا بگوییم چقدر Lenovo LaVie HZ550 سبک است. به نظر شما اینکه یک لپتاپ 13 اینچی تنها 300 گرم وزن داشته باشد، چه معنایی می تواند داشته باشد؟ احتمالا تمامی شما با این جمله که ” خیلی سبک است ” موافق هستید؟ ما در ابتدا شک داشتیم که این لپتاپ بتواند حتی به عنوان یک ماشین اداری ساده پاسخگوی نیازهای ما باشد. وقتی لپتاپی تا این حد سبک باشد ( 43 درصد سبکتر از مکبوک ایر )، برای شما سوال پیش می آید که داخل آن حتی قطعه ای از منیزیم به کار رفته است؟ اما HZ550 به شما قول می دهد که مانند یک UltraBook تمامی نیازهای شما را برطرف نماید. این دستگاه از نسل پنجم پردازنده های اینتل و باطری ای که بین 7 تا 8 ساعت با هر بار شارژ دوام می آورد، بهره می برد. تنها چیزی که به نظر ما فقدان آن حس می شود، نبود صفحه نمایش لمسی است که البته این موضوع می تواند به وزن دستگاه اضافه نماید. اما شرکت لنوو فکر این موضوع را هم کرده و نوع دیگری از آن را نیز معرفی کرده که صفحه نمایش آن با قابلیت چرخش 360 درجه، به تبلتی 13 اینچ  با صفحه نمایش لمسی تبدیل خواهد شد.

بهترین روبات یا پهپاد

14

AirDog

چیزی که AirDog را از بسیاری دیگر از پهپادهای موجود در نمایشگاه CES امسل جدا می کند، قابلیت فوکوس دقیق و شفاف آن است. هدف از تولید آن، کمک به شما برای در نظر گرفتن دقیق محیط اطراف خود است. این پهپاد از دوربین های Sony و GoPro پشتیبانی می کند، هر مکانی که بروید با شما می آید و همجنین قابلیت تبدیل به یک قطعه کوچک برای حمل راحت را نیز دارا می باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *