Dark Lands ترکیبی از بازی های دویدنی و حادثه ای

Dark Lands ترکیبی از بازی های دویدنی و حادثه ای
  • 1393/10/23
  • محمد رضایی یزدی
  • 1

نمیدانیم شما تا چه اندازه با بازی های سبک دویدنی آشنایی دارید، ولی اگر حداقل یک بار این مدل بازی ها را انجام داده باشید میدانید که کل داستان از این قرار است که باید مسیری بی انتها را بدوید و ضمن آنکه مواظب هستید به موانع برخورد نکنید سکه های سر راهتان را نیز جمع آوری کنید. چیزی که در این بازی های عوض میشود محیط و داستان بازی است و نه چارچوب کل بازی. اما آیا تا به حال به این فکر افتاده اید که اگر بازی های دویدنی را با بازی های حادثه ای ترکیب کنیم نتیجه چه خواهد شد؟ اگر این طور است به شما توصیه میکنیم بازی Dark Lands را حتما ببینید.

 

dark lands 1

 

هر چند سبک بازی Dark Lands بیشتر دویدنی است اما ویژگی های یک بازی حادثه ای در آن به خوبی مشهود است. اگر بازی لیمبو و وکتور را قبلا انجام داده باشید باید بگوییم بازی Dark Lands البته به استثنای مبارزات آن، بسیار شبیه به این دو بازی است بالاخص محیط تیره و گرافیک سایه ای آن. Dark Lands را میتوان یک بازی دویدنی دانست که به محض حضور دشمنان در صحنه تبدیل به یک بازی حادثه ای میشود. وقتی دشمنان جور و واجور خودشان را نشان میدهند، دویدن متوقف و مبارزه آغاز میشود. حمله دشمنان یا در قالب تیراندازی به سمت شماست یا جنگ تن به تن که هر دوی آنها قابل دفاع هستند و به شما فرصت ضد حمله میدهند به شرط آنکه دفاع خود را زودتر یا دیرتر از حمله دشمن انجام ندهید.

 

dark lands 2

 

تفاوت Dark Lands با بازی های حادثه ای و حتی ماجرایی زمانی به چشم می آید که بدانیم در این بازی امکان برگشت به صحنه های قبل و احیانا جستجو در آنها برای پیدا کردن اشیاء یا سلاح های مختلف وجود ندارد، یعنی همان سبک بازی های دویدنی: دویدن رو به جلو و بدون بازگشت، اما از طرفی صرف داشتن این ویژگی را نمیتوان دلیلی بر دویدنی بودن محض این بازی دانست چرا که باز هم یک فرق اساسی وجود دارد: در بازی های صرفا دویدنی شخصیت اصلی بازی به محض برخورد با یک مانع میمیرد و بازی تمام میشود ولی در این بازی برخورد با موانع یا گیر افتادن در تله ها باعث کم شدن انرژی شما میشود، متدی که بیشتر در بازی های حادثه ای به کار گرفته میشود.

 

dark lands 3

 

به طور کلی بازی Dark Lands دارای دو حالت مختلف است. یکی حالت ماجرایی که گرایش بیشتری به بازی های حادثه ای دارد و متشکل از یک سری مرحله است و دیگری حالت دوام آوردن که بیشتر شبیه بازی های دویدنی است و در آن باید تا آنجا که جان دارید به جلو بدوید البته مبارزات بازی در این حالت هم به جای خود باقی هستند. امکان ارتقای شخصیت اصلی بازی از لحاظ میزان انرژی، چابکی و … و سلاح ها و زره های او همچون بسیاری از بازی های دیگر در این بازی نیز وجود دارد. یکی از نکات قابل توجه در مورد Dark Lands آن است که میتوانید در آن از همان تله ها و موانعی که جلوی پیشرفت تان در بازی را میگیرند برای از بین بردن دشمنان تان استفاده کنید.

 

dark lands 4

 

روش کنترل شخصیت اصلی بازی بیشتر گرایش به بازی های دویدنی دارد. شما با حرکت انگشت به سمت بالای صفحه نمایشگر میتوانید بپرید، اگر دو بار این کار را تکرار کنید دو برابر میپرید و اگر انگشت تان را به سمت پایین صفحه نمایشگر بکشید میتوانید لیز بخورید و از زیر موانع عبور کنید. البته یک سری از کنترل ها مخصوص خود این بازی است، مثل نگه داشتن انگشت روی لبه راست یا چپ صفحه نمایشگر که میتواند باعث توقف دویدن شود. از همین کنترل میتوانید برای دفاع کردن در حین مبارزه استفاده کنید و برای حمله کافی است ضربه آهسته ای با انگشت روی هر قسمتی از صفحه نمایشگر که میخواهید وارد کنید.گرافیک و موسیقی بازی را میتوان در یک کلام القا کننده حس محیط های بی روح، خشن و لعنت شده دانست. موسیقی بازی هر از چند گاهی با توجه به شرایط محیط تغییر میکند که میتوان آن را جزء نقاط قوت بازی دانست.

 

dark lands 6

 

شکی نیست که بازی Dark Lands توانسته است با ترکیب درست و به جای دو سبک دویدنی و حادثه ای و به عاریت گرفتن نقاط قوت آنها ارائه کننده سبکی دوگانه در عرصه بازی های موبایل باشد، سبکی که میتواند با وجود نوپا بودنش مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.

 

Download az Iranapps

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *