Ford به تلفن هوشمند شما اجازه ارتباط با خودرو از طریق Sync 3 را فراهم خواهد کرد

Ford به تلفن هوشمند شما اجازه ارتباط با خودرو از طریق Sync 3 را فراهم خواهد کرد
  • 1393/10/24
  • مجتبی
  • 0

خودروهایی که بتوان آنها را به طور کامل با تلفن های هوشمند مرتبط ساخت هنوز هم به صورت واقعی ساخته نشده یا به تولید انبوه و استفاده عمومی نرسیده اند. اما بزودی شاهد بروزرسانی هایی در این صنعت خواهیم بود. بنا به اعلام شرکت خودروسازی معروف Ford، یکسری API جدید به نام AppLink برای ارتباط اپلیکیشن های تلفن های هوشمند به خودرو و کنترل و استفاده از بخش های مختلف آن توسط به Sync 3 اضافه خواهد شد و ویژگی برتری که به آن اشاره شده امکان استفاده از اپلیکیشن های ناوبری و مسیریابی به عنوان مسیریاب خودرو است.

در ادامه مطلب همراه با گویا آی تی باشید.

برخلاف پلتفرم هایی که به طور اختصاصی برای خودروهای هوشمند ساخته شده اند نظیر Android Auto گوگل یا CarPlay اپل، شرکت Ford تصمیم دارد تا برای کاربران خود امکان تعامل از طریق داده های اپلیکیشن های مختلف موبایل را فراهم سازد. تا زمانی که Sync 3 به صورت نهایی عرضه نشود، خبری هم از پلتفرم AppLink 3.0 نخواهد بود. اما اینکه سیستم شرکت Ford با تمام اپلیکیشن های مسیریابی و نقشه نظیر Waze، گوگل مپ و یا سرویس نقشه های iOS شرکت اپل سازگاری دارد.

در حال حاضر  Ford فقط Alibaba که اپلیکیشن AutoNavi را برای سیستم SmartDeviceLink ساخته را به عنوان شریک تجاری خود در این زمینه معرفی نموده است. همچنین کد منبع باز این پلتفرم این شرکت به سایر خودروسازان هم داده خواهد شد تا بتوانند چنین قابلیت هایی را به خودروهای خود اضافه نمایند. امکان دارد سیستم جدید Ford باعث شود افراد برای مسیریابی و استفاده از ویژگی های هوشمند در حین رانندگی کمتر دچار حواس پرتی و حوادث ناگوار پس از آن گردند.

همه مشتقان عشق ماشین که در ایران هم کم نیستند منتظر Ford GT که تصویر آن را در بالای مطلب می بینید هستند و احتمالا این محصول اولین خودرو هوشمند مجهز به سیستم جدید مورد اشاره خواهد بود.

با وجود رقبایی چون گوگل و اپل در بخش خودروهای هوشمند بنظر شما شرکت Ford شانسی برای موفقیت دارد؟ لظفا نظرات خود را از طریق بخش دیدگاه ها با گویا آی تی و سایر کاربران در میان بگذارید.

[منبع: Engadget]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *