احتمال دارد iPhone 6s با دو گیگابایت رم عرضه شود [شایعه]

احتمال دارد iPhone 6s با دو گیگابایت رم عرضه شود [شایعه]
  • 1393/10/25
  • مجتبی
  • 0

بر اساس گزارشی که از تایوان رسیده، اعلام شده که در نسل بعدی تلفن هوشمند شرکت اپل یعنی iPhone 6s از دو گیگابایت حافظه رم پردازشی استفاده خواهد شد. بر طبق همین گزارش، شرکت اپل از فناوری جدید LPDDR4 در این حافظه های بهره می برد که پهنای باند انتقال داده را در آن افزایش داده و به ۳۴ گیگابیت بر ثانیه می رساند، و این در حالیست که نیازی به مصرف انرژی بیشتر هم نیست. در حال حاضر در آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس از یک گیگابایت رم بهره گرفته شده که از فناوری LPDDR3 در آنها استنفاده شده است.

اپل در انتخاب تکنولوژی آینده حافظه رم پردازشتی تلفن هوشمند آینده خود باید تصمیم سختی بگیرد. چرا که نسل جدید LPDDR4 نسبت به نسل قدیمی LPDDR3 حدود ۳۵ درصد فیمت بیشتری دارد. بعلاوه این شرکت نگران این موضوع نیز هست که آیا چیپ رم جدید که شرکت Micron آن را تولید می کند به اندازی کافی در دسترس خواهد بود تا بتواند جوابگوی تولید تعداد زیادی از آیفون ۶اس باشد یا خیر. شرکت Micron هم انتظار دارد تا ۲۰ درصد حافظه های مورد نیاز اپل را در تلفن هوشمند آینده اش تامین کند.

در ادامه همراه با گویا آی تی باشید.

در حافظه های رم پردازشی نسبت به حافظه های ذخیره سازی، سرعت دسترسی به داده ها باید بیشتر باشد. اپل در نسل اولیه آیفون تنها از ۱۲۸ مگابایت رم پردازشی بهره برد که البته در زمان خود مقدار کمی نبود. اما پس از اینکه در آیفون ۵ این شرکت مقدار حافظه رم پردازشی را یک گیگابایت در نظر گرفت تا کنون شهد افزایش آن در دستگاه های بعد از آیفون ۵ نبوده ایم.

البته حتما می دانید که آیپد ایر ۲ هم اکنون از ۲ گیگابایت رم بهره می برد و این موضوع احتمال اینکه در تلفن هوشمند iPhone 6s هم شاهد ۲ گیگابایت رم باشیم افزایش میابد.

[منبع: PhoneArena]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *