گوگل یک مشکل امنیتی دیگر از ویندوز را قبل از ارائه بسته رفع اشکال آن منتشر کرد

گوگل یک مشکل امنیتی دیگر از ویندوز را قبل از ارائه بسته رفع اشکال آن منتشر کرد
  • 1393/10/26
  • مجتبی
  • 0

چند هفته قبل تیم تحقیقات امنیتی گوگل، یک مشکل امنیتی در ویندوز یافتند ولی برای انتشار آن اصلا انتظاری نکشیدند تا ابتدا Patch نرم افزاری رفع اشکال آن ارائه شود و قبل از انتشار بسته رفع اشکال، این مورد امنیتی را اعلام کردند. مایکروسافت اما از این کار گوگل گله مند بود و بنظر می رسد این شرکت بروزرسانی رفع مشکل یاد شده را اکنون اماده نموده. اما این تمام ماجزا نیست.

یک حفره امنیتی دیگر که به تازگی توسط گوگل کشف شده مشکل جعل هویت است و اعلام شده که این مشکل در نسخه های ۳۲ و ۶۴ بیتی ویندوزهای ۷ و ۸/۱ وجود دارد. این مشکل به شخص حمله کننده اجازه می دهد با حعل هویت خود را به عنوان کاربر سطح بالا وارد محیط ویندوز کرده و بتواند اطلاعات مورد نظرش را کریپ یا انکریپت نماید. شما می توانید با دانلود فایلی که توسط گوگل برای این مشکل تولید شده، به وجود آن در سیستم خود پی ببرید.

در ادامه مطلب با گویا آی تی همراه باشید.

مایکروسافت در روز ۲۹ اکتبر در طی کامنتی که در این مورد گذاشته شده بود، از وجود آن باخبر شده و اعلام کرده بود که قادر است با بازتولید، این حفره امنیتی را رفع کند. مایکروسافت هم آنطور که در بالا اشاره کردیم مشکل امنیتی اولیه که توسط گوگل منتشر شده بود را رفع کرده و در روز سه شنبه بروزرسانی رفع باگ آن منتشر خواهد شد. اما برای رفع مشکل امنیتی جدید یاد شده باید باید مجددا یک وصله امنیتی جدید را منتشر نماید.

از آنجا که هنوز وصله امنیتی برای اکسپلویت یاد شده تولید نشده، می توانید از طریق لینک منبع در انتهای این مطلب، به اطلاعات آن دسترسی بیابید. البته این اولین باری نیستم که سیستم عامل ویندوز با چنین موردی مواجه شده و به دلیل اینکه در سراسر دنیا افراد زیادی از آن استفاده می کنند مورد حمله هکرهای زیادی نیز قرار می گیرد و به قطعا هیچ نرم افزاری هم خالی از اشکال نیست. حتی اگر تولید کننده آن شرکت بزرگ و با سابقه ای چون مایکروسافت باشد.

ظاهرا گوگل بسیار مشتاق به انتشار مشکلات امنیتی سیستم عامل ویندوز است. اما آیا بجای چنین کاری نباید بفکر مشکل امنیتی اندروید که چند روز پیش منتشر گردیده باشد که بیش از ۹۰۰ میلیون نفر هم اکنون در معرض آن قرار دارند؟

اینطور که پیداست جنگ بین مایکروسافت و گوگل تمامی ندارد. گوگل که تا بحال از ساخت اپلیکیشن برای پلتفرم های مایکروسافت اجتناب ورزیده و دست به انتشار مشکلات امنیتی محبوبترین سیستم عامل دنیا زده است. مایکروسافت هم البته با اعلام اینکه گوگل امنیت داده های کاربران را تضمین نمی کند سعی در تخریب این شرکت داشته و دارد.

[منبع: GSR]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *