تصویری از تراشه گرافیکی GM200 ماکسول انویدیا منتشر شد | آیا Titan II در راه است؟

تصویری از تراشه گرافیکی GM200 ماکسول انویدیا منتشر شد | آیا Titan II در راه است؟
  • 1393/10/27
  • نادر عظیمی
  • 0

در برخی از زمان ها شایعاتی درباره تراشه گرافیکی GM200 ماکسول انویدیا وجود دارد که یکی از بهترین و قدرتمندترین تراشه گرافیکی در سری کارتهای GeForce و Quadro انویدیا می باشد.

حال به تازگی یک رسانه چینی تصاویری از این تراشه منتشر کرد که انتظار می رود چنین شایعه ای حقیقت پیدا کند. تصاویر منتشر شده بورد کارت گرافیکی که در بخش مهندسی قرار داشته و با تراشه GM200 ماکسول انویدیا همراه است را نشان می دهد. همچنین ۱۲ چیپ حافظه GDDR5 نیز که ظرفیت ۱ گیگابایتی داشته و هر کدام ۳۲ بیت باس دارند که جمعا می شود ۱۲ گیگابایت ظرفیت و ۳۸۴ بیت رابط حافظه و احتمالا به نظر می رسد کارت سری Quadro باشد.

برروی تراشه گرافیکی مدل GM200-400-A1 ذکر شده و با توجه به اخبار به بیرون درز کرده قبلی ۳۰۷۲ هسته کودا دارد. اندازه این تراشه با تراشه GK110 که از معماری کپلر بهره برده و در بهترین کارتهای گرافیکی سری GeForce و Quadro قرار داده شده برابری می کند.

همچنین برروی بورد سه خروجی DisplayPort و یک خروجی HDMI به همراه یک خروجی DVI مشاهده می شود. علاوه بر این دو اسلات SLI نیز در روی بورد تعبیه شده و در نتیجه می توان احتمال داد این کارت از سری GeForce انویدیا باشد.

چه زمانی باید منتظر رونمایی از تراشه GM200 بود؟ شاید انویدیا در اوایل فوریه امسال همانند اوایل فوریه ۲۰۱۳ که به رونمایی از کارتهای  قدرتمند GeForce GTX Titan و GeForce GTX Titan Black با تراشه گرافیکی GK110 کپلر پرداخت از این تراشه نیز با یک کارت گرافیک یا از سری Quadro یا از سری GeForce که احتمال بیشتر GeForce خواهد بود رونمایی کند.

شما می توانید در ادامه تصاویر انتشار یافته را تماشا کنید:

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *