نگاهی نزدیکتر به تلفن هوشمند ماژولار گوگل تحت پروژه Ara

نگاهی نزدیکتر به تلفن هوشمند ماژولار گوگل تحت پروژه Ara
  • 1393/10/27
  • مجتبی
  • 0

ظاهرا بالاخره گوگل از تلفن هوشمند ماژولار خود رونمایی می کند و ما در گویا آی تی خبر آن را برایتان منتشر کردیم. این تلفن هوشمند که در دنیای فناوری سرو صدای زیادی به پا کرده بنظر می رسد آماده عرضه باشد. همانطور که احتمالا می دانید در بین تولید کنندگان تلفن های هوشمند جنگی بر سر تولید باریک ترین محصول در این حوزه ایجاد شده و گوگل هم با تلفن هوشمند نکسوس خود از قافله عقب نمانده است. اما این شرکت دست به ایجاد پروژه ای زده که ایده پشت آن بسیار نو و هیجان انگیز است و با نام Project Ara شناخته می شود.

این تلفن هوشمند بر خلاف سایر دستگاه های موجود تمام قطعات را به صورت پیشفرض در خود ندارد. شما می توانید هر قطعه ای با هر مشخصاتی که دوست دارید را برای دستگاه خود انتخاب نمایید. درست همانند کاری که برای خرید یک رایانه رومیزی انجام می دهید.

از سال ۲۰۱۳ که گوگل از این پروژه را در کنفراس سال گذشته خود رسما معرفی نمود منتظر آن بوده ایم و حالا موقع عرضه آن فرا رسیده. نمونه ای که در این مطلب قصد داریم نگاهی نزدیکتر به آن بیاندازیم، توسط گوگل Spiral 2 نامیده شده و در واقع دومین نمونه ای است که از همه نظر بهبودها و بروزرسانی های چشمگیری داشته است.

در ادامه مطلب همراه با گویا آی تی باشید.

آنچه در این بررسی می بینیم صفحه نمایشی با کیفیت ۷۲۰p است. همچنین در پشت دستگاه هشت قسمت برای قرار گیری ماژول های مختلف در نظر گرفته شده که شامل، باتری، دوربین، آداپتور میکرو یو اس بی و غیره. از هر دو طرف این محصول می توان این ماژول ها را به آن اضافه نمود. ماژول های یاد شده با استفاده از نیروی آهنربایی مغناطیسی ماندگار در سر جای خود محکم قرار می گیرند.

گوگل درباره این تلفن هوشمند توضیح داده که در حین کار با آن می توانید ماژول ها را بردارید یا آنها را با ماژولی دیگر جایگزین کنید و نیازی نیست در طول این مذت دستگاه خاموش باشد و به طور عادی به کار خود ادامه می دهد. این یعنی در نرم افزار این محصول امکان اضافه و حذف شدن سخت افزارها مانند حافظه های فلش USB وجود دارد.

در زیر می توانید تصاویر بیشتری را از تلفن هوشمند Ara ببینید و نگاهی عمیق تر به آن بیاندازید.

002

003

004

005

006

007

008

009

0010

0011

0012

[منبع: TheVerge]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *