ایلان ماسک می خواهد دسترسی به اینترنت را در فضا هم فراهم کند

ایلان ماسک می خواهد دسترسی به اینترنت را در فضا هم فراهم کند
  • 1393/10/28
  • مجتبی
  • 1

شب گذشته رویداد مخصوص شرکت SpaceX در سیاتل برگزار گردید و ایلان ماسک، رئیس و مالک این شرکت اعلام کرد که با صرف مبلغ ۱۰ میلیارد دلار قصد دارد دسترسی به اینترنت را در فضا هم امکانپذیر سازد.

بلومبرگ طی گزارشی اعلام کرده که ایلان ماسک قصد دارد تا روش اجرای اینترنت و نحوه کار کردن را تغییر دهد و به جای اینکه داده ها در بین روترها و شبکه های رایانه ای روی زمین انتقال یابند، بین ماهواره های فضایی ارسال و دریافت شوند تا بتواند به نقاط مورد نظرشان در فضا هم دسترسی اینترنت بدهند.

مالک شرکت SpaceX هنوز نامی برای این پروژه انتخاب نکرده اما مشخص است که پروژه یاد شده اساسا در دفتر این شرکت که به تازگی در سیاتل افتتاح شده انجام خواهد شد. وی همچنین تصمیم دارد تا به کره مریخ هم اینترنت را برساند و بیان کرده که دستیابی به اینترنت شبکه های جهانی در کره مریخ بسیار مهم است.

شرکت SpaceX قرار است با فرستادن تعداد زیادی ماهواره به اطراف زمین، این پروژه را انجام دهد تا طبق خواسته ی ایلان ماسک داده ها را از طریق ماهواره ها رد و بدل نماید و از این طریق بتواند به مناطق دیگری مانند مریخ هم دسترسی به اینترنت را فراهم نماید. البته اینکه مریخ هم به اینترنت متصل شود قطعا در مراحل بعدی این پروژه انجام می پذیرد.

[منبع: TNW]

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. تو خیلی از نقاط دنیا هنوز اینترنت نیس یا اگه هم هست خیلی افتضاحه (از لحاظ سرعت و اتصال مداوم) اونوقت اینا میخوان تو مریخی که توش جنّ و پری هم نیس حتی موجود فضایی هم نیس D: میخوان اینترنت راه اندازی کنن 😐

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *