گوشی خود را بر روی میز رها کنید تا شارژ شود

گوشی خود را بر روی میز رها کنید تا  شارژ شود
  • 1393/10/30
  • مریم موید
  • 1

شارژهای بی‌سیمی که اختراع‌شده‌اند به نسب شارژهای قدیمی کار افراد را ساده کرده‌اند؛ اما تیم تحقیقاتی مایکروسافت در چین، این‌طور فکر نمی‌کند. به نظر آن‌ها هنوز آن‌طور که بایدوشاید خیالمان از بابت شارژ گوشی آسوده نشده است. برای کار با این پدها کاربر باید دستگاه خود را در نقطه مشخصی قرار دهد تا به‌صورت بی‌سیم شارژ شود. اما در سیستم تازه پیشنهادی توسط این گروه، دستگاه هوشمند خود را هرکجا میز که قرار بدهید به‌صورت خودکار از طریق یک اشعه نوری شارژ می‌شود. هم‌اکنون یک نمونه اولیه از این محصول ساخته‌شده که توانسته این ایده را عملی کند.
اما این تکنولوژی چگونه کار می‌کند؟
دوربینی که در این دستگاه تعبیه‌شده است، با استفاده از نرم‌افزاری خاص، تمام سطح میز را به دنبال شیء موبایل-شکل اسکن می‌کند. در کمتر از یک دقیقه دستگاه را پیداکرده و اشعه‌ای متمرکز از نور را به آن می‌تاباند. هم دوربین و هم اشعه نوری قابلیت چرخش دارند تا بتوانند در بهترین وضعیت و زاویه قرار بگیرند.
حال قطعه فتوولتائیک موجود در دستگاه موبایل این اشعه را دریافت کرده و با ذخیره‌سازی آن، شارژ می‌شود. در نسخه آزمایش‌شده، سرعت شارژ به همان میزان شارژرهای کابلی بود و بنابراین نگرانی‌ای بابت طولانی شدن فرآیند وجود ندارد.
برای اینکه این دستگاه بی‌دلیل به گوشی‌هایی که شارژشان کامل است، اشعه نتاباند؛ بر سطح بالایی دستگاه تلفن، پنلی دارای یک میکرو-کنترل‌کننده و یک شاخص اندازه‌گیر LED قرار داده‌شده است. با تابش اشعه، LED الگوی خاصی را ساتع می‌کند که بیان‌کننده میزان عمر باتری است. این شارژر خودکار، الگو را دریافت کرده و می‌فهمد که آیا دستگاه به شارژ نیاز دارد و یا نه. با استفاده از همین الگو است که در پایان مدت شارژ دستگاه تاباندن را متوقف می‌کند.
بنابراین هر شی‌ء دیگری که شبیه به یک گوشی هوشمند باشد، به دلیل نداشتن این LED موبایل شناخته‌نشده و اشعه‌ای به آن تابانده نمی‌شود.
تیم تحقیقاتی این پروژه گفته‌اند که هنوز راه زیادی تا عرضه این محصول به بازار باقی است و یکی از بزرگ‌ترین موانع بر سر راه تولید انبوه محصول، این است که دستگاه‌های موبایل موجود در بازار اغلب فاقد پنل های نوری هستند.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *