روشی برای شارژ بی سیم واقعی توسط مایکروسافت معرفی شد

روشی برای شارژ بی سیم واقعی توسط مایکروسافت معرفی شد
  • 1393/10/30
  • مجتبی
  • 0

بنظر میرسد خلاقیت و نوآوری همچنان در مایکروسافت وجود دارد، زیرا این شرکت اخیرا بر روی روش جدید برای شارژ کردن تلفن های هوشمند کار میکرد که این پروژه AutoCharge نام داشت. هدف اصلی پروژه مورد بحث این است که شما بتوانید دستگاه خود را واقعا به صورت بی سیم شارژ کنید و دیگر استفاده از کابل ها را برای این منظور کنار بگذارید.

طرح اولیه مایکروسافت در واقع سیستمی است که با ترکیب فناوری تشخیص تصویر و شارژ خورشیدی به صورت خودکار می توان تشخیص داد که تلفن هوشمند برروی میز قرار گرفته است و سپس فوتونهای شارژی به سمت دستگاه پرتاب می گردند و شارژ دستگاه به صورت بی سیم انجام می گیرد. جالب است نه؟

آنطور که مایکروسافت در اینباره گفته، این نمونه اولیه قادر است در ۰/۳ ثانیه تلفن هوشمند را به صورت خودکار تشخصی دهد و آن را به سرعت شارژ نماید دقیقا مانند روش شارژ با کابل. شارژ خورشیدی برای افرادی که تلفن هوشمند خود را درون جیب می گذارند و نوری در آنجا نیست روش مناسبی نیست. همچنین در صورتی که نور داخل خانه به مقدار کافی نباشد باز هم بنظر مشکلی پیش خواهد آمد. اما ظاهرا مایکروسافت فکر اینجا را نیز کرده و بیان داشته که می تواند با شارژی که داخل منزل به دستگاه خود منتقل می کنید تا ۲۴ ساعت از آن بخوبی استفاده نمایید.

بخش تشخصی تصویر نیز به کمک دوربین و سنسورهای حرکتی انجام اینکار را تسهیل می کند. برای مثال روی میز شما اگر تلفن هوشمندی قرار بگیرد که به شارژ نیاز داشته باشد از طریق دوربین دستگاه تشخیص داده خواهد شد.

قبل از اینکه بپرسید آیا تلفن هوشمندتان برای استفاده از این تکنولوژی باید با پنل های شارژ خورشیدی هماهنگ باشد باید بگوییم بله برای انجام اینکار باید دستگاه شما برای استفاده از پنل های یاد شده یکپارچه شده باشد. فناوری شارژ light charging می تواند برای خودروهای الکتریکی تسلا نیز بسیار مناسب باشد. اما در هر صورت فکر می کنید چقدر طول می کشد تا تولید کنندگان تلفن های هوشمند پنل های خورشیدی را در محصولات خود بگنجانند و طراحان در این باره چه فکری خواهند کرد؟

[منبع: PhoneArena]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *