۱۵ کامپایلر و IDE ضروری برای برنامه نویسی ++C/C ( بخش دوم)

۱۵ کامپایلر و IDE ضروری برای برنامه نویسی ++C/C ( بخش دوم)
  • 1393/11/1
  • سید عبدالوهاب‎ تقوی
  • 0

در قسمت قبل این نوشته تا حدودی از خصوصیات زبان های ++C/C گفته شد و با چند تا ار کامپایلرها و IDE های برنامه نویسی ++C/C آشنا شدیم در ادامه با 11 کامپایلر دیگر آشنا می شویم.

5- Ideone : یک ابزار اشکال زدایی و کامپایلر آنلاین برای توسعه دهندگان ++C/C به اضافه 60 زبان برنامه نویسی دیگر است. این ابزار ویزگی های بسیار خوبی دارد که امکان می دهد تا برنامه نویسان کد خود را به روشی کارا و سریع کامپایل کنند . نشانی سایت این برنامه https://ideone.com است.

شما کد خود را وارد کرده و دکمه run را فشار می دهید، اگر این کد درست باشد پیغام success ظاهر خواهد شد. و در صورت وجود خطا در برنامه ، پیغام Compilation error ظاهر خواهد شد.

39Ideone

6- Eclipse CDT : یکی از قوی ترین و محبوب ترین IDE ها است. این نرم افزار ویژگی های بهتری همچون پشتیبانی برای ایجاد پروژه و مدیریت ساخت برای زنجیره ای از ابزارهای گوناگون ، ابزارهای دانش کدنویسی ، ویرایش گر کد با هایلایت کردن گرامر کد ، ابزاری برای اصلاح کد (refactoring ) و ابزار تولید کد دارد. به اضافه این که ابزارهای اشکال زدایی ناظرهای حافظه ، ثبات ها ( register ) و جدا کننده ( disassembly ) را در خود دارد. سایت ارائه دهنده این نرم افزار این سایت است.

40Eclipse

7- Compilr : ابزار توسعه مجتمع آنلاین است که این امکان را فراهم می آورد تا شما کد را با ویژگی های موثری درون یک رابط کاربری ساده بنویسید. این ابزار آرایه بزرگی از زبان های برنامه نویسی شامل C++/C ، Java ، HTML و بسیاری دیگر را پشتیبانی می کند. سایت آن از اینجا قابل دستررسی است. این سایت زیر مجموعه سایت معروف Lynda است.

Compilr

8- Code Lite یک IDE منبع باز عالی و مجانی برای برنامه نویسی زبان ++C/C است که می تواند بر تمام platform های اصلی ( OSX , Windows , linux ) راه اندازی شود. سایت آن از اینجا قابل دسترسی است.

41CodeLite

9- ++Netbeans C : شامل تعداد زیادی الگو ( template )های پروژه ای برای ++C/C است ، که توانایی برای ایجاد برنامه های ++C/C با کتابخانه هایی ایستا و پویا را فراهم می آورد. این نرم افزار شامل ویژگی های عالی است که در میان توسعه دهندگان وب محبوب است از جمله مساعدت در کدنویسی ، پیکربندی کامپایلر ، واحد تست کد ، هدایت فایل ها ، توسعه از دور و بسیاری از ویژگی های دیگر را در بر می گیرد. سایت مبدع آن این سایت است.

42NetBeans

10-++ Dev C : یک IDE بسیار عالی برای زبان های برنامه نویسی است. برخی از ویژگی های بسیار زیاد آن شامل اشکال زدایی مجتمع ، یک کامپایلر بر پایه GCC ، مدیریت پروژه ، کامپایلر کد ، ویرایش فایل های منبع ( source ) ، مدیریت ابزارها و لیست کردن توابع می باشد. این نرم افزار از اینجا قابل دستیابی است.

43DevC

11- ++ Ultimate : یک کارگاه عالی توسعه برای برنامه نویسان ++ C است. این IDE مفاهیم ماژولی ( modular ) را برای برنامه نویسی C++ فراهم می کند و با GCC ، MInGW و ++ Visual C کار می کند. برای دریافت آن نرم افزار به این سایت مراجعه کنید.

44Ultimate

12- Digital Mars : کامپایلر با اجرای بسیار خوب برای C و ++ C است. این نرم افزار ویژگی هایی چون زمان بسیار سریع کامپایل یا لینک ، تکنولوژی قوی بهینه سازی کتابخانه کامل ، سند نویسی ( documentation ) قابل ارائه با HTML ،  جداساز ( disassembler ) ، کد نمونه ، ویرایش هایی از رابط گرافیکی ، آموزش دهنده کد ، آپدیت شدن آنلاین ، کتابخانه استاندارد الگو و بساری دیگر از ویژگی ها را دارد. سایت نرم افزار این سایت است.

45Digitalmars

13- C-Free : یک IDE سریع و کوچک برای برنامه نویسان ++C/C است و با بسیاری از کامپایلرها مثل MinGW کار می کند. برای دسترسی به آن به اینجا مراجعه کنید.

46CFree

14- MinGW : کامپایلری برای دسترسی سریع به کارکردهای  اجرای Microsoft C است . سایت آن از اینجا قابل دسترس است.

47MingW

15- Tiny C Compiler : یکی از بهترین کامپایلرها برای برنامه نویسان C است. ویژگی های عالی آن برای توسعه دهندگان می تواند هر کدی را در هر جایی کامپایل کند ، هر کتابخانه دینامیک C را می تواند استفاده کند ، کامپایل کند و هر کد C را مستقیما اجرا کند. همچنین یک پیش پردازنده کامل C و یک همگذار ( assembler ) از نوع GNU-مانند را شامل می شود. سایت نرم افزار را اینجا مشاهده کنید.

48TinyC

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *