کمی درباره SMO بدانیم

کمی درباره SMO بدانیم
  • 1393/11/1
  • حمید مداحی
  • 1

مقوله SEO  سالهاست که بین وب مسترها و کاربران اندکی حرفه ای تر اینترنت جا افتاده و به یکی از دغدغه های ایشان تبدیل شده است. تعداد بازدید سایت، رنکینگ الکسا، فرار از سایت، مدت زمان حضور مخاطب در سایت و … بعضی از این دغدغه ها را شامل می شود.

اما امروز می خواهیم در مورد SMO صحبت کنیم که کمتر شناخته شده اما به شدت در حال رشد است.

SMO مخفف social media Optimization (بهینه سازی برای شبکه های اجتماعی) است.

SMO شامل استراتژی و تکنیک هایی برای نشر محتوا و فعالیت در شبکه های اجتماعی است. با افزایش تعداد مخاطبان شبکه های اجتماعی، شما به عنوان وب مستر یا صاحب محتوا می توانید از این بستر برای افزایش مخاطب و یا معرفی خود استفاده نمایید. منظور از شبکه های اجتماعی ذکر شده اشاره به شبکه های اجتماعی بزرگ مثل فیس بوک و جی پلاس  و… و شبکه های کوچکتر مانند شبکه های اجتماعی موضوعی و محلی است. علاوه بر این شبکه ها سایت هایی با قابلیت اشتراک گذاری محتوا به نوعی در این دسته بندی قرار می گیرند.

برخی معتقدند که SEO درحال انقراض است و جایگزین آن SMO می باشد. اما به نظر بسیاری از کارشناسان این دو هنوز تکمیل کننده هم هستند. البته با توجه به قالب های آماده در دسترس و افزونه های سئو خوبی که برای آن ها آماده شده تا حدود زیادی سئو داخلی ( بهینه سازی کد های سایت) را تحت تاثیر قرار داده اما در نهایت می توان به این جمع بندی رسید که هر دوی این مقولات در کنار یکدیگر البته به علاوه چاشنی برندیگ می تواند راه گشا باشد و در نهایت وب مستر ها و صاحبین محتوا را به هدف اصلی خود که جذب مخاطب و افزایش ارزش سایتشان است برساند.

برخی از سرفصل های این مبحث  به شرح زیر می باشد:

  1. *** انتخاب شبکه اجتماعی مرتبط با موضوع سایت خود – البته این موضوع در مورد شبکه های اجتماعی کوچکتر صدق می کند و شبکه های اجتماعی اصلی و مهم را شامل نمی شود. توصیه می شود در همه شبکه های اجتماعی اصلی و بزرگ حضور داشته باشید و در یک یا چند شبکه اجتماعی کوچک مرتبط با سایت فعال باشید.
  2. ***استراتژی محتوا اصل جدا ناپذیر از SMO
  3. ***چه محتوایی نشر دهیم تا بازتاب و بازنشر بیشتری داشته باشد
  4. ***شناسایی زمان مناسب برای درج محتوا
  5. ***در چه گروه هایی حضور یابیم
  6. ***چگونه دنبال کننده بیشتری داشته باشیم
  7. ***برندینگ و SMO

سعی می کنیم در آینده به  مرور هریک از سرفصل های ذکر شده را بررسی دقیق تر نماییم.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *