نگاهی نزدیک به Sony Xperia Z4

نگاهی نزدیک به Sony Xperia Z4
  • 1393/11/1
  • مهدي ده نبي
  • 0

بیشتر شرکت های تولید موبایل مانند سامسونگ، اچ تی سی و سونی، برای همایش دنیای موبایل امسال که در تاریخ 2-5 مارچ برگزار می شود کمین کرده اند تا پرچم داران خود را معرفی نمایند. Xperia Z4 سونی یکی از شرکت کنندگان در این همایش است که با حضور خود، سال 2015 را سالی خوب برای طرفداران سری Z سونی خواهد کرد. با گویا آی تی همراه باشید تا نگاهی نزدیک به این تلفن هوشمند و مشخصات آن داشته باشیم.

اگر می خواهید این همایش برای شما یک سورپرایز بزرگ باشد، پیشنهاد می کنم این مقاله را مطالعه نکنید و منتظر روز برگزاری همایش باشید.

طراحی

تصاویر رندر شده و درز کرده از این تلفن هوشمند، نشان دهنده آن است که زبان طراحی آن، کاملا مانند Xperia Z3 و ترکیبی از فلز و شیشه خواهد بود. همچنین می توانیم انتظار داشته باشیم که متخصصان سونی، با کوچک تر و نازک تر بدن دستگاه، لبه ها را به صفحه نمایش نزدیک تر کرده و در کنار کوچک شدن سایز، وزن آن را نیز به میزان قابل توجهی کاهش دهند. همچنین تلفن های هوشمند سری Z، در صورتی که ضد آب و گرد و خاک نباشند، لیاقت نام پرچمدار را نخواهند داشت. پس اجازه بدهید این قابلیت را نیز در سبد مشخصات Xperia Z4 اضافه نماییم. در کنار آن، سونی به احتمال زیاد از اسپیکرهای استریو در طراحی آن نیز استفاده خواهد کرد. این تلفن هوشمند در 4 رنگ مشکی، سفید، آبی و نقره ای عرضه خواهد شد.

صفحه نمایش

رزولوشن 1080p یا 1440p؟ یا هر دو با هم؟ طبق شایعات درز کرده، سونی تصمیم دارد تا Xperia Z4 را در دو ورژن مستقل با رزولوشن های ذکر شده عرضه نماید. همچنین طبق گزارشات و سایر شایعات که به گوش ما رسیده است، صفحه نمایش این دستگاه چیزی بین 5.2 تا 5.5 اینچ خواهد بود. اگر سایز را 5.2 اینچ در نظر بگیریم، در نوع 1080p دارای تراکم پیکسلی 423 و در نوع 1440p دارای تراکم پیکسلی 565 خواهیم بود. همچنین انتظار می رود که سونی، از نسل جدید Gorilla Glass 4 برای صفحه نمایش Xperia Z4 استفاده کند.

پردازشگر

در مورد پردازشگر، طبق شایعات اعلام شده است که پردازنده Xperia Z4 یکی از دو محصول زیر Qualcomm خواهد بود :

  • Snapdragon 805 32 بیتی
  • Snapdragon 810 64 بیتی

رم این دستگاه 3 گیگابایت باقی خواهد ماند که برای نرم افزارهای اندرویدی، زیاد هم به نظر می رسد. اما شاعیاتی به گوش می رسد که ورژن دیگری از این تلفن هوشمند که صفحه نمایش آن QHD می باشد، دارای رم 4 گیگابایتی است. در کنار مشخصات ذکر شده، Xperia Z4 قابلیت پخش ویدئوهای 4K را نیز به راحتی دارا می باشد.

رابط کاربری

Xperia Z4 همراه با نسخه آبنبات چوبی اندروید که توسط سونی شخصی سازی شده است، عرضه خواهد شد. سونی در برنامه ریزی خود برای رابط کاربری، همواره کاربرد و تفریح را در کنار هم در نظر می گیرد. پس می توان منتظر یک رابط کاربری منظم و کاربری بود. قابلیت های زیر می تواند در این سیستم عامل قرار گیرد :

  • دوبار تپ برای بیدار شدن
  • پنل تنظیمات ( که در هر صفحه با یک گسچر خاص در دسترس خواهد بود )
  • دسترسی به اپلیکیشن های خاص مانند مرورگر، اشین حساب و … در مالتی تسکینگ
  • قابلیت ضبط از صفحه نمایش

همچنین انتظار می رود که رابط کاربری جدید، با سایر دستگاه های سونی، مانند PS VITA، PS4 و تلویزیون ( که امکان دارد در منزل شما موجود باشد ) مطابقت داشته باشد.

دوربین

اسمارت فون های سونی اگرچه عکس های بسیار خوبی را شکار می کنند، اما Xperia Z3 جایگاهی در بین بهترین تلفن هوشمند سال 2014 در زمینه عکاسی نداشت. Xperia Z4 می تواند این نقص را برطرف کرده و یک سنسور جدید را برای دوربین در خود داشته باشد.

پرچمدار جدید سونی، طبق شایعات دارای دوربین 21 مگاپیکسلی با قابلیت اتوفوکوس خواهد بود. از قابلیت های می توان به :

  • انداختن عکس های فق العاده شفاف
  • تشخیص حرکت سریع اشیاء
  • انداختن عکس های HDR

و بسیاری دیگر اشاره کرد. در مورد دوربین جلوی دستگاه، به احتمال زیاد شاهد یک دوربین 5 مگاپیکسلی به منظور انداختن عکس های سلفی خواهیم بود.

حافظه و اتصالات

در این قسمت، انتظار روسپرایزی از سونی نمی رود. حافظه های Xperia Z4 به احتمال زیاد 32، 64 و 128 گیگ خواهد بود. همچنین مانند Xperia Z3، این تلفن هوشمند نیز از LTE، وای فای سریع تر، بلوتوث، NFC، و استاندارد جدیدی برای اتصال تلفن هومند به تلویزیون سونی بهره خواهد برد.

ظرفیت باطری

اگر سایز Xperia Z4 همانند نسل قبل باشد، به احتمای زیاد شاهدر همان باطری 3400 میلی آمپری خواهیم بود. همچنین عکس زیر، مقایسه ای بین مصرف باطری Xperia Z3 و Galaxy Note 4 است. ( مقدار بیشتر، بهتر است )

زمان عرضه و قیمت

همانطور که ابتدای مقاله ذکر شد، انتظار داریم سونی این پرجمدار خود را در همایش MWC 2015 رونمایی کند که در مال آوریل یا می به دست کاربران خواهد رسید. در مورد قیمت هم، باید چیزی بین 600 تا 800 دلار برای مدل آنلاک Xperia Z4 انتظار داشته باشیم. چون سونی هیچ کاه تلفن های هوشمند خود را ارزان در اختیار کاربران قرار نمی دهد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *