کارت گرافیک GeForce GTX 960 انویدیا با قیمت ۱۹۹ دلار عرضه خواهد شد

کارت گرافیک GeForce GTX 960 انویدیا با قیمت ۱۹۹ دلار عرضه خواهد شد
  • 1393/11/2
  • نادر عظیمی
  • 0

شرکت انویدیا امروز از کارت گرافیکی میان رده خود که از خانواده GTX 900 می باشد و از تراشه گرافیکی GM206 مکسول با مساحت ۲۹۴ میلی میتر و ۲٫۹۰۰ ترانزیستور به نام GeForce GTX 960 رونمایی کرد.

کارت گرافیک GeForce GTX 960 که از تراشه GM206 بهره می برد دارای ۱۰۲۴ هسته کودا،۶۴ واحدTMU و ۳۲ واحد Rop است. دقیقا این مشخصات نیمی از مشخصات کارت گرافیکی قدرتمند GeForce GTX 980 بوده و قابلیت اجرای بازیها در کیفیت گرافیکی ۱۰۸۰p را دارد اما متاسفانه با رابط حافظه ۱۲۸ بیتی و ۲ گیگابایت حافظه GDDR5 با محدودیت روبه رو است. اما انویدیا با فناوری جدیدی که ۲۰ درصد پهنای باند بیشتری به این کارت گرافیک می دهد موجب شد قدرت آن را در اجرای بازیها تا حدودی افزایش دهد.

کارت گرافیک GeForce GTX 960 انویدیا در حقیقت جایگزین GTX 760 بوده و با عملکردی نزدیک به GTX 770 با مصرف برق ۱۲۰ واتی عرضه می شود. یکی از معایب کارت گرافیک  GeForce GTX 960 همانطور که گفته شد رابط ۱۲۸ بیتی حافظه آن می باشد که موجب عملکرد ضعیفش در رزولوشن ۱۰۸۰p می شود. اگرچه انویدیا GeForce GTX 960 را به عنوان جایگزین GTX 760 با معماری کپلر عرضه می کند اما این کارت گرافیک با وجود قدیمی بودن معماری اش می توان در رزولوشن ۱۰۸۰p کارت گرافیک GeForce GTX 960 را شکست دهد.

GeForce GTX 960با قیمت ۱۹۹ دلار عرضه خواهد شد و برای گیمرهای نیمه حرفه ای متناسب خواهد بود. شما می توانید در ادامه تصاویری از اینفوگرافیکی از عملکردGeForce GTX 960 به همراه تصاویری از بورد این کارت را مشاهده نمایید:

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *