روزنگار: از مایکروسافت تا مایکروسافت!!

روزنگار: از مایکروسافت تا مایکروسافت!!
  • 1393/11/2
  • نادر عظیمی
  • 0

اگر بنا به هر دلیلی نتوانستید امروز با گویا آی تی و اخبار مربوط به حوزه فناوری و بازی های ویدئویی همراه باشید؛ در این مطلب سعی شده مهم ترین آن ها به صورت خلاصه تقدیم حضور شما خوبان شود. پس با گویا آی تی همراه باشید.

در روزی که گذشت قطب خبری عرصه فناوری و بازی های ویدئویی در دست مایکروسافت بود. کمپانی که دیگر نشان داد برای چه اینقدر سریع به نسخه Windows 10 جهش کرده است. در ابتدا گفتم چه بهتر است خلاصه ای از کنفرانس رونمایی از Windows 10 را برایتان آماده کنم. در کنفرانس خبری رونمایی از ویندوز ۱۰ مایکروسافت، ما با سرویس ها و فناوری های متفاوتی رو به رو شدیم. از شبیه ساز مجازی گرفته تا کورتنا و … . مایکروسافت چهارشنبه شب جواب خیل عظیمی از سوالاتم را داد. یکی از سوالاتی که به طور حتم برای شما نیز به وجود آمده بود، معرفی سریع الموقع Windows 10 بود. جواب این سوالم به راحتی در اوایل کنفرانس گرفتم. مایکروسافت آنقدر تکنولوژی در دستش مانده که نمی داند چه کند! این معرفی به طور حتم پلی به سوی یک دنیای مدرن با چاشنی تکنولوژی است. دنیایی که با یک عینک(!) می توانید هر وسیله ای را در جایی که دوست دارید بگذارید. در کنار آن، می توانید با DX 12 از ۱۲ الی ۵۰ درصد افزایش گرافیکی بهره مند شوید. و یا با کورتنا درد و دل کنید و کورتنا نیز برای شادی شما جوک بگوید! بله همه ی این ها در کنفرانس چهار شنبه شب میسر شد! چیزی که انتظارش را می رفت در نسل بعد به کار گرفته شود در این نسل در حال استفاده است.

microsoft-windows-10-live-verge-_1739


گزیده ای از اخبار بازی های ویدئویی:

دنیای بازی های ویدئویی، چهارشنبه شب با صحبت های آقای فیل اسپنسر با تحول جدی رو به رو شد.  تعامل هایی که در آینده بین دو پلتفرم Xbox One و PC اتفاق می افتد اصلاً قابل پیش بینی نیست. آقای اسپنسر در پاره ای از کنفرانس، از ترکیب PC با Xbox One  گفت و در کنار آن قالبیت هایی که به Windows 10 اضافه شده تا کاربران بتوانند همگام با رایانه شخصیشان به Xbox One هم رسیدگی کنند. در کنار آن معرفی DX 12 نیز خبر مهمی بود که طی مراسم داده شد. در ادامه با گزیده ای از اخبار خدمتتان هستیم:

Fable-Legends-672x372

سرویس ریموت پلی با کیفیت ۷۲۰p و ۳۰ فریم بر ثانیه بر روی Xbox One اجرا می شود

طی کنفرانس ویندوز آقای اسپنسر خبر از قالبیت ریموت پلی بین دو پلتفرم Xbox One و ویندوز ۱۰ داد. بعد از مراسم آقای Mike Ybarra این خبر را تکمیل تر کرد و با گفت و گوی خود شایعات پیرامون کیفیت و موارد دیگر را کنار زد. به گفته آقای Mike Ybarra این ریموت فعلاً با کیفیت ۷۲۰p و با ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می شود. اما تیم فنی این سرویس در حال رساندن نرخ فریم و همچنین کیفیت آن به ۱۰۸۰p/60fps هستند. البته می دانید که این افزایش نرخ فریم و کیفیت ارتباط مستقیم با پهنای باند شما نیز دارد، زیرا این محصول از اینترنت سرچمشه میگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در اینباره می توانید به اینجا مراجعه کنید.

دایرکس ۱۲ و بهبودی ۵۰ درصدی در عملکرد گرافیکی

طی کنفرانس ویندوز ۱۰ آقای فیل اسپنسر سرویس دایرکس ۱۲ را تایید کرد و توضیحاتی در اینباره داد. توضیحاتی که نشان از قدرتمندی دایرکس ۱۲ می دهد. بنا به گفته وی، این سرویس می توانید عملکرد بازی های ویدئویی را در دو زمینه CPU و GPU از ۱۲ الی ۵۰ درصد افزایش دهد. این افزایش موجب می شود که دیگر شما با مسائل مربوط به با CPU و GPU رو به رو نشوید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به اینجا مراجعه کنید.

Fable Legends برای PC نیز عرضه می شود

طی رویداد معرفی ویندوز ۱۰، آقای فیل اسپنسر تایید کرد که آخرین ساخته استودیوی Lionhead Studios برای PC نیز عرضه می شود. البته بیش از این نیز شایعاتی پیرامون انتشار این عنوان بر روی PC به گوش می خورد که در شب گذشته تایید شد. همچنین آقای اسپنسر خبر داد که این عنوان از دایرکت ۱۲ پشتیبانی می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این خبر می توانید به اینجا مراجعه کنید.


گزیده ای از اخبار تکنولوژی:

همانطور که در اول این مطلب اشاره کردم، قطب خبری رسانه ها طی این چند بر روی مایکروسافت و معرفی ویندوز ۱۰ زوم است. بنا به همین دلیل جمع کثیری از اخباری که در ادامه به صورت گزیده برای شما کاربران قرار داده ایم به موضوع این رویداد و حواشی آن اشاره می کند که متاسفانه در سایت موجود نیست.

کورتنا معرفی شد؛ محصولی برای هر آن چیزی که می خواهید

یکی از سرویس های جالبی که مایکروسافت طی رویداد معرفی Windows 10 معرفی کرد، سرویس کورتنا بود. سرویسی که می تواند هر آن چه که شما نیاز دارید را فراهم سازد. او می توانید در اکثر مواقع همراه شما باشد. چه زمانی که غمگین هستید، چه زمانی که خوشحال هستید. از نکاتی که بسیار حیرت بر انگیز است، جواب های به موقع این سرویس است. در ادامه می توانید تصاویری از این محصول را مشاهده کنید.

Kortna

ویندوز ۱۰ برای گوشی های هوشمند؛ اینبار پیشرفته تر و بهتر از قبل

می دانم چنان از پلتفرم ویندوز گوشیتان ناراحت و عصبانی هستید که به خودتان قول داده اید دیگر چنین چیزی نخرید!، اما سخت در اشتباهید. مایکروسافت اینبار می خواهد با عرضه ویندوز ۱۰ برای گوشی های هوشمند شورشی کم نظیر را رهبری کند. ۹۹ درصد مشکلات پیشین سرویس حل شده و در کنار رفع این رفع مشکلات، یک سری از محصولات بروز تر و شیک تر نیز شده اند.

Spartan-

اسپارتان معرفی شد؛ خداحافظ اینترنت اکسپلورر…

طی چند هفته پیش خبر های بسیاری پیرامون جایزگینی یک سرویس بجای Internet Explorer به گوش می رسید. سرویس که در کنفرانس مایکروسافت بنام «اسپارتان» تایید شد. هر چه از این مروگر بگویم کم است! می توان گفت این مرورگر یک رقیب جدی برای فایرفاکس، کروم و … است. رابط کاربری بالا، محیط جذاب و… تنها گوشه ای از نکات مثبت این محصول است.

Holographic مغرفی شد

محصولی که با بازخورد های فروانی همراه شد، عینک Holographic بود. محصولی که با آن می توانید جزو اولین کسانی باشید که پا بر روی مریخ گذاشته و یا به جای استفاده از تلویزیون در یک گوشه لم داده و بر روی سقف از دیدن فوتبال تیم محبوبتان لذت ببرید. در کل این محصول بسیار جذاب و هیجان انگیز است.

microsoft-windows-10-live-verge-_1451

آفیس ۲۰۱۶ در نیمه دوم سال میلادی جاری

مایکروسافت این روز ها با ترافیک خبری مواجه شده است. همانطور که در رویداد رونمایی از ویندوز ۱۰ دیدید، در کنار رونمایی از نسخه موبایل Wndows 10، چشمه ای از پاورپوینت آفیس ۲۰۱۶ نیز به نمایش گذاشته شد. این نسخه با تغییرات وسیع رو به رو بود. اما چنین چیزی در نسخه رایانه قرار نیست اتفاق بیافتد. بله تغییرات در این نسخه زیاد وسیع نیست اما امکاناتی برای بهبود این محصول به آفیس ۲۰۱۶ اضافه شده است. همچنین مایکروسافت تاریخ عرضه این محصول را در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ بیان کرد. زمانی که به احتمال زیاد با انتشار ویندوز ۱۰ برابر است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به اینجا مراجعه کنید.

سرتیتر:

فیس بوک در سال ۲۰۱۴ به روایت آمار و ارقام

سه تبلت ویندوزی دیگر از HP معرفی شد

اولین ساعت تولیدی اپل را ببینید!

تلفن هوشمند U3 از Oppo در چین معرفی شد

واتس اپ (whatsApp) هم نسخه تحت وب خود را ارائه نمود

Nokia و Meizu نمی خواهند با هم روی یک دستگاه جدید کار کنند

سونی نسخه الماس بنفش گوشی Xperia Z3 را در هنگ کنگ رونمایی کرد

تصاویر تلفن هوشمند HTC One M9 Plus به بیرون درز پیدا کرد

کارت گرافیک GeForce GTX 960 انویدیا با قیمت ۱۹۹ دلار عرضه خواهد شد


ورزش نگار امروز را می توانید از اینجا مشاهده کنید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *