اپل در سه ماهه چهارم ۲۰۱۴ بیش از ۷۳ میلیون آیفون فروخته است

اپل در سه ماهه چهارم ۲۰۱۴ بیش از ۷۳ میلیون آیفون فروخته است
  • 1393/11/5
  • مجتبی
  • 0

موسسه تحلیلی KGI که همیشه میزان فروش شرکت های بزرگ را بررسی و اعلام می کند، حالا بیان کرده که شرکت اپل در سه ماهه پایانی سال میلادی گذشته توانسته است بیش از ۷۳ میلیون آیفون بفروش برساند. اگر این فروش را با سال گذشته در همین بازه زمانی مقایسه کنیم یک رشد ۴۳/۱ درصدی را خواهیم دید و نسبت به سه ماهه سوم نیز رشد ۸۵/۴ درصدی را شاهد هستیم.

بررسی ها برای سه ماهه نخست سال ۲۰۱۵ نشان می دهد که اپل احتمالا می تواند ۶۱/۶ میلیون آیفون بفروش برساند. این مقدار نیز نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۴۱ درصد رشد را نشان می دهد ولی نسبت به سه ماهه پایانی ۲۰۱۴ چیزی حدود ۱۵/۶ درصد کاهش را شاهد هستیم. اما این کاهش نکاتی را در بر دارد زیرا در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۴ زمانی بوده که بیشترین تقاضا برای آیفون های جدید این شرکت پس از معرفی وجود داشته و ایفون های جدید تازه پا به بازارها گذاشته بودند. پس اگر به نسبت حساب کنیم باز هم طبق پیش بینی های باید شاهد فروش خوبی از این محصول باشیم.

موسسه یاد شده در مورد تبلت آیپد نیز اطلاعاتی را بیان که و اعلام داشته که اپل در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۴ توانسته است ۲۱/۴ میلیون آیپد بفروشد. این میزان فروش نسبت به سه ماهه سوم آیپد در سال ۲۰۱۴ حدود ۷۳/۸ درصد افزایش داشته ولی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته ۱۷/۸ درصد کاهش را نشان می دهد. برای سه ماهه نخست سال ۲۰۱۵ هم موسسه مورد بحث تحلیل نموده که شاهد فروش ۱۰/۱ میلیون آیپد خواهیم بود. یکی از عواملی که باعث شده آیپد کمتر بفروش برسد وجود مدل بزرگتر آیفون با نام آیفون ۶ پلاس است.

همچنین در مورد ساعت هوشمند اپل میزان فروش احتمالی این شرکت برای محصول یاد شده نیز اعلام شده و اگر این ساعت در نمایشگاه MWC در ماه مارس روانه بازار گردد، تا پایان ماه مارس شاهد فروش ۲/۸۷ میلیون از این دستگاه خواهیم بود.

[منبع: PhoneArena]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *