عینک هوشمند eSight به مادر نابیتا اجازه داد برای اولین بار نوزاد خود را ببیند

عینک هوشمند eSight به مادر نابیتا اجازه داد برای اولین بار نوزاد خود را ببیند
  • 1393/11/6
  • مجتبی
  • 0

این روزها شاهد افزایش استفاده از تکنولوژی های جدید و نوین برای همه افراد هستیم. بسیاری از فناوری هایی که در حال توسعه هستند سعی در این دارند که افراد معلول را به زندگی عادی برگردانند. از دست و پاهای مکانیکی گرفته تا قلب های مصنوعی، همه بخشی از دستاوردهای متخصصین خوزه تکنولوژی است.

به لطف وجود یک عینک هوشمند یک مادر نابینا توانسته فرزند خود را که تازه به دنیا امده برای اولین بار ببیند. عینک هوشمند eSight  تصویر یا ویدئویی را ضبط کرده و سپس به صورت همزمان با یکسری بهینه سازی ها آن را برای دید افراد نابینا و کم بینا آماده می کند. این بهینه سازی ها به چشم این قابلیت را می دهند که از طریقی دیگر بتواند ببیند.

نام این زن ۲۹ ساله Kathy Beitz است و اولین عینک خود را در مدرسه گم کرده. او با مشکلاتی مواجه شده که همه با هم باعث شده اند در بینایی وی مشکل ایجاد شود و نتواند دیگر چیزی را با چشمان خود مشاهده نماید.

حالا فناوری به کمک افراد نابینا هم آمده و برگ برنده ای برای عینک هوشمند eSight نیز هست. مادر نابینا در گفتگو با CBC گفته که هیچگاه زمانی که برای اولین بار نوزاد خود را دیده فراموش نخواهد کرد. بخشی از گفته وی را در ادامه می خوانیم:‌ «چهره و دست و پای کوچک نوزادم را بیاد می آورم که در حال تکان دادن آنها بود وگریه می کرد.»

اگر شما هم به این محصول علاقمند شده اید شرکت سازنده آن اعلام کرده که حدود یک سال دیگر به بازار عرضه خواهد شد و در آن زمان قیمت تقریبی آن ۱۵ هزار دلار خواهد بود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *