مرورگر اسپارتان مورد بررسی قرار گرفت؛ نتایج از سرعت بالای این مرورگر خبر دادند

مرورگر اسپارتان مورد بررسی قرار گرفت؛ نتایج از سرعت بالای این مرورگر خبر دادند
  • 1393/11/6
  • مجتبی
  • 0

یک نسخه پیش نمایش فنی از ویندوز ۱۰ که هم اکنون هم می توانید آن را دانلود کنید مجهز به مرورگری به نام اسپارتان است. این مرورگر همانطور که قبلا هم در اخبار مربوط به مایکروسافت در گویا آی تی برایتان گفته ایم، در واقع از موتور مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده می کند و شما در ویندوز ۱۰ شاهد حضور دو مرورگر یاد شده در کنار یکدیگر خواهید بود.

حالا مرورگر اسپارتان مورد تست قرار گرفته. بنچمارک یاد شده توسط AnandTech انجام شده و نتایج حاصل نشان داده اند که این مرورگر بسیار سریع تز از اینترنت اکسپلورر ۱۱ و در برخی موارد حتی سریعتر از فایرفاکس و کروم عمل می کند.

در ادامه مطلب با گویا آي تی همراه باشید.

پروژه اسپارتان جاوا اسکریپت و HTML5 را نیز مورد بررسی قرار داده که برخی از این تست ها این موارد هستند: Sunspider, Octane, Kraken, Oor Online, WebXPRT and HTML5Test. شما می توانید با مشاهده تصویر زیر نتایج این تست ها را مشاهده نمایید.

Untitled-2

در بخش جاوا اسکریپت که توسط Kraken و Octane 2.0 انجام شده پروژه اسپارتان نمره ای کسب نموده که به ترتیب ۴۵/۱ درصد . ۸۱/۸ درصد است. این امتیازات به گوگل کروم نزدیکتر هستند تا اینترنت اکسپلورر. در واقع اینترنت اکسپلورر هیچکاه نتوانسته در طول نسخه های مختلف خود چنین جایگاهی را کسب کند. به هر حال هماهنگی و سازگاری با HTML5 در این مرورگر جدید نیاز دارد تا باز هم بیشتر مورد بررسی مایکروسافت قرار بگیرد چرا که خالی از اشکال نیست. امتیاز اسپارتان در این بخش ۳۴۴ است و این در شرایطی کسب شده که کروم و فایرفاکس به ترتیب ۵۱۱ و ۴۴۹ امتیاز را در این بخش بدست آورده اند.

مایکروسافت همچنان در حال توسعه مرورگرد مورد بحث است و بنابر این احتمالا آنچه در نسخه نهایی ویندوز ۱۰ مشاهده خواهیم نمود بسیار بهتر از نسخه کنونی اسپارتان عمل خواهد کرد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *