ویندوز 10 در ماه ژانویه با منوی استارت، ویژگی کورتنا و فراتر از این ها منتشر خواهد شد

ویندوز 10 در ماه ژانویه با منوی استارت، ویژگی کورتنا و فراتر از این ها منتشر خواهد شد
  • 1393/11/6
  • مبين
  • 0

ویندوز 10 اکنون خبر ساز ترین محصول سال جاری است. اوایل این هفته شرکت مایکروسافت این ویندوز را با ویژگی های جدید و کار آمد به صورت رسمی معرفی کرد و به آینده این سیستم عامل نیز اشاره کرد.

چندی پیش در مراسم دیگری مایکروسافت ویندوز 10 را به صورت خلاصه وار معرفی کرد و نسخه پیش نمایش آن را نیز در اختیار کاربران قرار داد اکنون با معرفی رسمی بروزرسانی نسخه پیش نمایش هم نیز منتشر شده است که به صورت رایگان برای کاربران در دسترس قرار دارد.

حال به نظر می رسد که نسخه اصلی و رسمی این ویندوز در ماه ژانویه همراه با تعداد زیادی از ویژگی های انگشت شمار از قبیل کورتانا، منو استارت بهتر و  ویژگی های پیوسته،عرضه خواهد شد.

Microsoft-Windows-1042

 

بزرگترین و جذاب ترین ویژگی جدید ویندوز 10 کورتنا دستیار شخصی مایکروسافت است که برای کامپیوتر های رومیزی به ارمغان آورده شده است. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد که از آن برای انجام فعالیت های بسیاری از قبیل یادآوری، چک کردن اخبار، جستجو برای فایل ها، جستجو در اینترنت، ارسال ایمیل و بسیاری کارهای دیگر استفاده کنند.

کورتنا برای ایالات متحده آمریکا فقط با زبان انگلیسی در دسترس قرار دارد اما این شرکت اعلام کرده است که به زودی در آینده ای نه چندان دور پشتیبانی این سرویس را از زبان های دیگر اعلام خواهد کرد.

منوی استارت در این سیستم عامل تغییر بزرگی داشته است. کاربران می توانند آن را در حالت تمام صفحه قرار دهند و امکان سفارشی کردن رنگ صفحه نمایش هم نیز وجود دارد.

از دیگر ویژگی های قابل توجه این سیستم عامل می توان به اپلیکیشن جدید تنظیمات، عکس های جدید، مپ های جدید، فروشگاه ویندوز (نسخه بتا) و خیلی چیزهای دیگر اشاره کرد. علاوه بر این گفته شده است که ویندوز 10 برای کاربران 8 و 8.1 نیز تا یک سال به صورت رایگان قابل استفاده است. یعنی آپدیت ویندوز 10 برای آن ها نیز منتشر می شود.

جزئیات منتشر شده درباره ویندوز 10 بسیار جالب و پر طرفدار است و قطعا عملکرد خوبی را هم نیز خواهد داشت. حال باید منتظر انتشار نسخه اصلی این ویندوز باشیم. نظر شما درباره این خبر چیست؟

Blogging Windows

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *