گوگل کروم، هر آن چیزی که از یک مرورگر سریع انتظار دارید

گوگل کروم، هر آن چیزی که از یک مرورگر سریع انتظار دارید
  • 1393/11/7
  • محمد رضایی یزدی
  • 3

اگر سرعت برای شما بیشترین اهمیت را دارد باید بگوییم کروم در این زمینه از هر مرورگر دیگری برتر است. اگر با نسخه رومیزی کروم آشنایی داشته باشید احتمالا با قابلیت هایی همچون مرور صفحات وب به صورت ناشناس و پر کردن خودکار فیلدها آشنایی دارید. این قابلیت ها در نسخه موبایل کروم نیز موجود میباشند. هرچند مرورگر پیش فرض اندروید که آن هم مانند کروم ساخت گوگل است از فایل های فلش پشتیبانی میکند ولی متاسفانه این قابلیت برای کروم لحاظ نشده است بنابراین اگر شما جزء آن دسته کاربرانی هستید که مرتبا با فایل های فلش سر و کار دارید باید بگوییم کروم نمیتواند نیازهای شما را برآورده کند و بهتر است سراغ مرورگرهای دیگری همچون فایرفاکس و دلفین بروید.

 

293488-missing-parts

 

یکی از قابلیت های ویژه کروم امکان دریافت فرمان های صوتی است. شما میتوانید به راحتی آیکن میکروفون در کنار نوار آدرس را لمس نمایید و فرامین صوتی خود را شمرده و واضح بگویید تا کروم آنها را اجرا کند. پشتیبانی از باریکه ها (تب ها) که دیگر امروزه تمام مرورگرها از آن برخوردار هستند در کروم نیز وجود دارد. از جمله نکات قابل توجه در مورد مدیریت باریکه ها در کروم آن است که اگر به هر عنوان پردازش باریکه ای با مشکل کارایستایی (کرش) مواجه شود این وضعیت روی پردازش سایر باریکه ها و عملکرد مرورگر تاثیر منفی نخواهد گذاشت. ضمنا در نسخه موبایل کروم شما میتوانید حتی با کج و راست کردن گوشی یا تبلت خود از یک باریکه به باریکه دیگر بروید بدون آنکه نیازی به لمس صفحه نمایشگر داشته باشید. البته حرکت بین باریکه ها با حرکت انگشت به سمت راست یا چپ صفحه نمایشگر نیز ممکن است.

 

293492-autofill

 

از دیگر امکانات قابل توجه در کروم امکان ترجمه وبسایت ها و امکان مطابق سازی (سینکرونایز) مرورگر در چندین گوشی یا تبلت مختلف است. هر چند ترجمه وبسایت ها ترجمه کلمه به کلمه و تحت اللفظی است ولی در مواردی که زبان وبسایت مقصد زبانی است که شما هیچ اطلاعی راجع به آن ندارید میتواند حداقل دیدی کلی راجع به آن وبسایت به شما بدهد. قابلیت مطابق سازی مرورگر نیز از قدرت بالایی برخوردار است. با داشتن یک حساب کاربری در گوگل شما قادر خواهید بود تمام باریکه ها، بوک مارک ها و پیشینه استفاده از مرورگر را در گوشی ها و تبلت های مختلف مطابق سازی کنید به این معنی که هر کاری در گوشی خود انجام داده باشید و از هر وبسایتی بازدید کرده باشید میتوانید آن را از تبلت یا گوشی دیگری پیگیری نمایید.

 

293486-voice-search

 

متاسفانه کروم فقط روی اندروید 4.0 و نسخه های جدیدتر آن قابل اجراست بنابراین به نظر نمیرسد کاربرانی که گوشی های قدیمی تری دارند بتوانند از مزایای این مرورگر بهره مند شوند. کروم را میتوان در کل پیشتاز سرعت در جستجو و مرور وبسایت ها دانست. این مرورگر رابط کاربری شیک و ساده ای دارد که رابط کاربری شیک و ساده ای دارد از HTML 5 نیز پشتیبانی میکند، اما عدم پشتیبانی آن از فایل های فلش یکی از نقص هایی است که بسیاری از کاربران را به استفاده از مرورگرهای دیگر سوق داده است.

 

Download-az-Iranapps

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. به نظر من کروم اصلا مرورگر خوبی نیست بعضی وقت ها بدون هیچ دلیل ، صفحه ها رو بالا نمیاره .
    به نظر من توی اندروید CM Browser و توی کامپیوتر Firefox از همه ی مرورگر ها بهتره .

  2. سلام
    بخاطر سایت بسیار خوبتون ممنونم
    من جدیدا مشکلی با کروم پیدا کردم
    وارد اکانت مرورگرم شدم و همون اکانت رو روی گوشیم هم وارد کردم تا به هیستوری و بوک مارک ها دسترسی داشته باشم سینک درواقع
    اما از روزی که اینکارو کردم هربار میخوام چیزی رو جستجو کنم به محض اینتر روزای اول یه فایل به اسم سرچ شروع به دانلود میکرد( که پسوند هم نداره) و اخیرا یه صفحه ی اینترنی مزخرف باز میشه
    راه حلی برای مشکل من دارین آیا؟
    خیلی ممنون میشم اگه راهنماییم کنین

    1. اینم اضافه کنم که هیچ extention ندارم به جز Google Docs
      و pop up هم بلاک شده هست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *