بررسی تخصصی تلفن هوشمند HTC Desire 820

بررسی تخصصی تلفن هوشمند HTC Desire 820
  • 1393/11/7
  • مجتبی
  • 7

هنگامی که کمپانی HTC از تلفن هوشمند Desire 820 رونمایی کرد، این محصول توجهات بسیاری را به خود جلب نمود. چرا که پردازنده مرکزی این دستگا از نو ۶۴ بیتی و ۸ هسته ای در نظر گرفته شده. در واقع مغز متفکر این محصول پردازنده اسنپدراگون ۶۱۵ است. در واقع تلفن هوشمند مورد بحث نیز همانند Desire 816 که پس از معرفی به دلیل اینکه یک میان رده خوب بشمار می رفت، در رده میان رده ها باعث شده آنقدری مهم باشد که خیلی ها به سراغش بروند.

بدون هیچگونه صحبت اضافه می خواهیم مستقیما به سراغ بررسی HTC Desire 820 برویم تا ببینیم اچ تی سی اینبار برایمان چه تدارک دید. با گویا آي تی در ادامه مطلب همراه باشید.

محتویات جعبه

  • کابل microUSB
  • شارژر دیواری

طراحی

بلندگوهای سنتی HTC که در بسیاری از محصولات این شرکت بکار می روند این روزها برای همه آشنا هستد و Desire 820 هم قطعا در این مورد به سنت های اجداش پایبند بوده! بسیار قابل توجه است که ضخامت این محصول خیلی کم بوده و وزن سبکی هم دارد. در واقع اگر بخواهیم از طراحی این دستگاه سخن بگوییم می توان بیان کرد که در محصول مورد بحث ما از همان زبان طراحی تلفن هوشمند Desire 816 استفاده شده که HTC قبلا از آن رونمایی کرده. اما در Desire 820 تلاش بیشتری صورت گرفته تا نمای آن زنده تر باشد. این پویایی در ظاهر دستگاه به لطف وجود نوار آبی رنگی است که دور تا دور گوشی را در بر گرفته. همچنین نواری آبی رنگ دورتا دور دوربین هم وجود دارد که خود باعث می شود حس بهتری از نگاه کردن به این ترکیب ظاهری داشته باشید.

HTC-Desire-820-Review-002

بر طبق اصولی که HTC در طراحی های خود بکار می گیرد، این دستگاه همانطور که پیش تر هم اشاره کردیم از دو بلندگو در جلو آن بهره می برد. در لبه های دورتا دور دستگاه نیز شاهد پورت ها و دکمه های فیزیکی هستیم که شامل دکمه روشن/خاموش، دکمه های کم/زیاد کردن صدا، میکروفون ها، درگاه Micro USB 2 و جک ۳/۵ میلیمتری هدفون می شوند. یکی دیگر از نکات مهم در باره Desire 820 این است که این محصول یک تلفن هوشمند دوسیمکارته است که برای خیلی از افراد کاربرد فراوانی دارد. بخصوص برای بسیاری از ایرانیان هموطنمان زیرا این روزها تلفن های هوشمند دوسیمکارته در کشور ما نیز مورد توجه خیلی از افراد قرار گرفته اند. در زیر می توانید تصاویر بیشتری از این تلفن هوشمند را از زوایای مختلف مشاهده نمایید.

HTC-Desire-820-Review-001

HTC-Desire-820-Review-004

HTC-Desire-820-Review-010

صفحه نمایش

بر روی کاغذ بنظر می رسد که HTC تغییری در صفحه نمایش Desire 820 نسب به Desire 816 انجام نداده، بنابر این ما با محصولی مواجه هستیم که از صفحه نمایشی ۵/۵ اینچی بهره می برد و رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل را ارائه می نماید و پنل ان از نوع LCD است. اندازه یکی از مواردی است که اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست اما در محصول مورد بحث شاهد شفاف ترین تصویر موجود نخواهید بود چرا که تراکم پیکسلی این دستگاه ۲۶۷ پیکسل بر هر اینچ است. البته این محصول در بین هم رده های خود و در مقایسه با آنها به اندازه کافی در بخش صفحه نمایش قابل قبول ظاهر شده است.

اگر بخواهیم از منظرهای دیگری به صفحه نمایش Desire 820 بنگریم باز هم به Desire 816 خواهیم رسید چرا که سایر مشخصات صفحه نمایش این دستگاه بی شباهت به مدل قدیمیتر نیست. میزان گرمی رنگ ها و باز تولید رنگ ها دقیقا مشابه Desire 816 است. البته ناگفته نماند که بر طبق مشاهدات، معلوم شد که یکسری بهینه سازی ها بر روی این صفحه نمایش صورت پذیرفته تا از نگاه کردن به آن کیفیت بهتری نسیب شما گردد. میزان شفافیت صفحه نمایش Desire 820 هم بسیار خوب ارزیابی می شود.

رابط کاربری و امکانات

در تلفن هوشمند Desire 820 از اندروید ۴/۴/۴ کیت کت استفاده شده و البته مانند همیشه این سیستم عامل دست خوش تغییراتی گشته و با رابط کاربری انحصاری HTC یعنی Sense 6 هماهنگ شده است. این سفارشی سازی علاوه بر افزودن امکانات جدید باعث راحتی بیشتر در هنگام کار شده و نمای بهتری را به شما عرضه می کند. همچنین در نسخه جدید Sense سعی شده تا حد امکان بهینه سازی صورت گیرد تا منابع دستگاه بیش از حد مورد استفاده قرار نگیرند و براحتی و با سرعت با آن کار کرد. مانند همیشه شاهد حضور ایزار مجله خوان BlinkFeed هستیم که به صورت اختصاصی توسط HTC تولید شده.

Main-UI

حالا که اما اندروید ۵ پا به میدان نهاده، قطعا هنگامی که این نسخه از اندروید برای Desire 820 آماده شود، امکانات جدیدتر و جالبتری را شاهد خواهیم بود. اما باز هم این گفته فقط یک استنتاج است بر اساس آنچه در گذشته از شرکت یاد شده دیده ایم. نکته ای که گفتن آن در اینجا بسیار حائز اهمیت است، این است که با تجربه کاربری ای که تلفن هوشمند Desire 820 برای افراد ایجاد می کند، احساس نیاز به یک فبلت را از بین خواهد بود. برخی از دلایل این موضوع وجود شکل و شمایل بسیار بهینه شده و استفاده از اپلیکیشن های مخصوص برای بهره بردن از تمام صفحه نمایش است.

حافظه و پردازنده

در تلفن هوشمند Desire 820 همانطور که در ابتدای این بررسی هم به آن اشاره نمودیم، از پردازنده اسنپدراگون ۶۱۵ استفاده شده که از نوع ۶۴ بیتی بوده و ۸ هسته پردازشی دارد. فرکانس کاری هر کدام از هسته ها بر روی ۱/۵ گیگاهرتز تنظیم شده و ۲ گیگابایت حافظه رم پردازشی و پردازنده گرافیکی Adreno 420 هم این ترکیب سخت افزاری را همراهی می کنند. البته با چنین سخت افزاری آنچه که ما از این محصول انتظار داشتیم محقق نشد. مطمئنا انجام کارهای عادی بخوبی در این دستگاه صورت می گیرد و حتی برخی بازی های سه بعدی بدون هیچ لگ و تاخیری اجرا می شوند اما حقیقت این است که برای استفاده از تمام ظرفیت سخت افزار Desire 820 باید منتظر اندروید ۵ آبنبات چوبی برای آن باشیم.

حافظه ذخیره سازی این دستگاه ۱۶ گیگابایت در نظر گرفته شده و البته وجود اسلات کارت حافظه جانبی Micro SD را هم نباید فراموش کنیم که با آن می توانید به میزان دلخواه فضای ذخیره سازی داخلی تلفن هوشمند یاد شده را افزایش دهید. در زیر می توانید بنچمارک های مختلفی را که به صورت استاندارد بر روی این گوشه انجام شده اند مشاهده کنید.

Untitled-2

اینترنت و اتصالات

همیشه یکی از بزرگترین و بهترین مزایای صفحه نمایش های بزرگ یا بهتر بگوییم فبلت های این است که مروگری وب در آنها بسیار لذت بخش است. زیرا می توان اکثر صفحات را به صورت کامل و خوانا مشاهده کرد و کنترل بیشتری بر روی وبگردی داشت. البته درست است که صفحه نمایش Desire 820 از نظر نمایش جزئیات بهترین نیست اما در رده خود آنقدر کیفیت دارد که بتواند تجربه کاربری خوبی را در حین مرور وب به شما منتقل نماید.

Web-browser

همانطور که پیش تر اشاره کردیم Desire 820 از دو سیمکارت همزمان از نوع نانو سیم پشتیبانی می کند. این یک رسم استاندارد است که معمولا تمامی راه های ارتباطی در اکثر تلفن های هوشمند امروزی وجود دارد. این استاندارد در مورد تلفن هوشمند مورد بحث نیز صدق می کند. این دستگاه از جی پی اس، Glonass، بلوتوث نسخه ۴ و وای فای دو بانده پشتیبانی به عمل می آورد و البته متاسفانه HTC در بخش راه های ارتباطی از خیر NFC گذشته و چنین قابلیتی را برای Desire 820 در نظر نگرفته است.

دوربین

اجرای اپلیکیشن دوربین شما را به رابط کاربری آشنایی منتقل می کند که بسیار خوب و کاربردی طراحی شده و هیچ دکمه اضافی ای در آن مشاهده نخواهید کرد. می توانید تنظیمات مختلف تصویر را با چن تپ بر روی صفحه نمایش انجام دهید. برای سوئیچ کردن بین دوربین پشتی و دوربین جلویی کافی است یک سوایپ ساده انجام دهید و دست خود را از یک سمت به سمت دیگر بکشید.

Camera-interface

تلفن هوشمند HTC Desire 820 در پشت به یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده که برای این محصول از نظر مشخصات روی کاغذ خیلی خوب ارزیابی می شود. برای دستگاهی میان رده استفاده از این دوربین یک مزیت محسوب می ود. فلش LED موجود در کنار دوربین هم به شما کمک می کند تا در شرایط نوری نا مطلوب و در تاریکی بتونید عکس بگیرید. دوربین جلوی محصول مورد بحث هم ۸ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده. قطعا با حضور چنین دوربینی در جلو دستگاه به یکی از گزینه های احتمالی سلفی باز ها هم تبدیل خواهد شد.

HTC-Desire-820-Review-063-camera

تصاویری که با این تلفن هوشمند ثبت شده از کیفیت معمولی برخوردارند و جزئیات در آن ها قابل قبول است. همچنین باید بگوییم تصاویر از نظر شفافیت بسیار خوب بنظر می رسند و در کل نور پخش شده بر روی تصاویر ثبت شده هم خوب ارزیابی می شود. با استفاده از سیستم بازتولید رنگ ها که در این محصول گنجانده شده عکس های ثبت شده شما در نهایت به سوژه مورد نظر شبیه تر خواهند بود و طبیعی تر بنظر می رسند. البته اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم در برخی موارد تصاویر ثبت شده در شرایط کم نور، از نور کافی برخوردار نبودند. همچنین گاها در این شرایط، عکس های ثبت شده کمی محو می شوند. در زیر می توانید نمونه ای از تصویر گرفته شده با این محصول را مشاهده نمایید. البته دقت کنید ما حجم تصویر و رزولوشن آن را کم کرده ایم.

HTC-Desire-820-sample-images

برای مشاهده سرعت دوربین نیز می تونید جدول زیر را مشاهده کنید.

Untitled-1

دوربین این دستگاه قادر است با کیفیت ۱۰۸۰p فیلمبرداری نماید اما هنگامی که خواستیم با آن فیلمی با این کیفیت بگیریم با مشکل مواجه می شدیم. اما اگر بخواهید ویدئوهایی با کیفیت ۷۲۰p بگیرید هیچ مشکلی وجود ندارد و فیلم ها از نور و کیفیت و نیز جزئیات خوبی برخوردار هستند.

کیفیت تماس

در مورد تماس هایی که با تلفن هوشمند Desire 820 در طول روز برقرار می شود می توان نمره میانگین را به کیفیت آن داد. اما در برخی موارد مشکلاتی در شنیدن صدای طرف مقابل وجود دارد. اما برای رفع نیازهای روزمره بسیاری از افراد می توان بر روی کیفیت مکالمات این محصول حساب کرد. در مورد بلندی صدا نیز هنگامی که بخواهید در حالت عادی صدای مگالمه را افزایش دهید با کم شدن کیفیت مواجه می شوید. برخلاف آن اگر در حالت بلندگو بخواهید تماس برقرار کنید به لطف وجود بلندگوهای با کیفیت در بالا و پایین جلو دستگاه، کیفیت مکالمه به بهترین حالت ممکن خواهد بود. صدا بسیار شفاف و حتی با زیاد کردن آن اصلا از کیفیتش کم نمی گردد.

باتری

اما به باتری تلفن هوشمند HTC Desire میرسیم. در این محصول ما شاهد افزایش عمر باتری نسبت به Desire 816 هستیم و باتری قرار داده شده در این محصول ۲۶۰۰ میلی آمپرساعت ظرفیت دارد و در تست باتری استاندارد فون آرتا توانسته ۶ ساعت و ۴۹ دقیقه دوام بیاورد. البته بهینه سازی اشاره شده زیاد نیست ولی قابل تشخصی هست. اگر بخواهید به صورت عادی با این دستگاه کار کنید، می توان تا یک روز بر روی باتری آن حساب کرد. منظور از استفاده عادی در اینجا برقرای چند تماس، ارسال پیامک، اتصال به اینترنت، گوش داد به محتوای مالتی مدیا و تماشای ویدئو و البته کمی هم بازی کردن است!

نتیجه گیری گویا آي تی

و در اینجا به پایان نقد و بررسی این محصول رسیدیم. در کل می توان گفت که Desire 820 در میان رده ها خوب ظاهر شده بخصوص در بخش دوربین جلو و دوربین اصلی. همچنین بهینه سازی سیستم عامل و اپلیکیشن های انحصاری را نباید فراموش کنید. کیفیت صفحه نمایش این دستگاه با توجه به قیمت و البته اندازه بزرگش، خوب ارزیابی می گردد و سخت افزار هم مناسب است. در ادامه برای جمع بندی کلی به ذکر مزایا و معایب مهم تلفن هوشمند Desire 820 می پردازیم.

مزایا:

  • ظاهر زیبا و طراحی خیلی خوبو خوش دست
  • وزن سبک و ضخامت کم
  • استفاده از پردازنده ۶۴ بیتی ۸ هسته ای
  • پشتیبانی از دو سیمکارت
  • دوربین های مناسب که در شرایط نوری مطلوب تصاویر با کیفیتی ثبت می کنند
  • دوربین جلویی با کیفیت برای ثبت تصاویر سلفی با کیفیت!

معایب:

  • عدم بهینه بودن سیستم عامل و استفاده نکردن از تمام ظرفیت سخت افزار موجود
  • عدم وجود درگاه NFC در بخش راه های ارتباطی
  • کار کردن با این محصول بهتر از سایر دستگاه های تولیدی HTC نیست
  • دوربین در حالت فیلمبرداری با کیفیت ۱۰۸۰p ضعیف عمل می کند

به پایان این نقد و بررسی رسیدیم. امیدوارم که مورد توجه شما کاربران عزیز گویا آی تی واقع گردد و بتوانید از این مطلب نهایت استفاده را ببرید. در صورتی که نظری در مورد این دستگاه دارید یا با آن کار کرده اید، در بخش نظرات آن را با گویا آی تی و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

[review]

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 7 دیدگاه
  1. سلام
    من اولین گوشی هوشمنذم یه دیزایر ۳۰۰بود که صدای بی مانندی با هدفون داشت یعنی عاشق صدای هنذفری گوشیم بودم اما امکانات کمش باعت شد عوضش کنم و یه دیزایر ۶۱۶گرفتم اما صدا ش رازیم نکرد حالا می خام یه دیزایر ای بگیرم یا ۸۲۰میخاستم بدونم کیفیت فرمت بوم ساند تو دیزایر ای مث کیفیت بیت هست یا نه راهنمایم کنید

  2. من HTCدیزایر۸۲۰دارم .فقط الآن یه مشکلی بهم زده ،وارد دوربینش که میشم،اصلا بازنمیکنه وزود میپره بیرون.
    چندسوال:
    آیا مشکل مشابه گوشی منو کسی داشته?
    آیا مشکل سخت افزاریه یا نرم افزاری?

    پیشاپیش ازهمکاریتون تشکرمیکنم بخاطر سایت خوبتون.لطفا راهنمایی کنید

  3. سلام با تشکر از سایت کامل تون…
    من نسخه یک سیم کارته این گوشی رو دارم.
    برای این گوشی ابتدا اندروید ۵ و بعد چند ماه اندروید ۶٫۰ اومد…
    در توضیحات گفته شده بود عدم وجود فناوری NFC در صورتی که اینطور نیست و این گوشی NFC داره!
    درباره دوربین سلفی هم اضافه کنم، لنز واید دوربین سلفی باعث می شه تصاویر عریض تری ثبت کنید و این حداقل برای من خیلی کاربرد داشت.
    کیفیت دوربین ها عالیه اما اگه صادق باشیم یه مقدار نویز تو عکسها وجود داره.
    به لطف سخت افزار خوب و ۶۴ بیتی و تعهد HTC در ارائه آپدیت ها -اندروید ۵ و ۶ و شاید N ? – بعد از دو سال از تولید این گوشی، هنوز هم تجربه ای عالی رو از یه میان رده به کاربرا می ده…
    ممنون ک نظرم رو مطالعه کردین ?

  4. سلام.من دیزایر۸۲۰ گرفتم ازش راضیم ولی باتریش خیلی زود خالی میشه واین کیفیتشو پایین میاره بنظر من مهم تر از هرچیزی تو گوشی باتریه اونه که اچ تی سی ب این مسئله اهمیت چندانی نداده

  5. باتریه این گوشی یعنی سرطان، من شاید در طول روز فقط چن ساعت گوشی از شارژ بکشم الباقیه ساعت همش این گوشی تو شارژه

    ی بدیه دیگه ایم ک داره لوازم جانبیش خیییلی سخت گیر میاد مثل هوآوی یا سامسونگ نیست ک همه جا داشته باشن

  6. من هم از همون مدل دیزایر۸۲۰رو تازه خریدم…ولی خیلی از وضعیت باتریش راضی هستم…امکانش هست که این بخاطر تازه بودنش باشه؟؟؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *