نقد و بررسی کامل اپلیکیشن ایرانگرمی

نقد و بررسی کامل اپلیکیشن ایرانگرمی
  • 1393/11/7
  • محمد رضایی یزدی
  • 4

همه ما حداقل یک بار هم که شده با اپلیکیشن های خارجی که مجموعه وسیعی از آهنگ ها و آلبوم های هنرمندان خارجی را در اختیار ما میگذارند برخورد کرده ایم. رویکرد این برنامه ها تا حدودی با یکدیگر متفاوت است ولی همه آنها در یک چیز مشترکند و آن هم ایجاد دسترسی به مجموعه وسیعی از آهنگ هایی که اثر هنرمندان خارجی است. در این میان همیشه جای خالی هنرمندان وطنی و ایرانی خودمان احساس میشد. شما اگر میخواستید به کار هنرمندان و موسیقی دانان ایرانی دسترسی داشته باشید باید وقت میگذاشتید و آنها را در اینترنت جستجو میکردید و نهایتا معلوم هم نبود بتوانید به یکی از آهنگ های آنان به عنوان نمونه دسترسی پیدا کنید یا نه، تازه اگر هم موفق میشدید باز هم احساس کمبود برنامه ای که بتواند دسترسی سریع و منسجم شما را به طیف وسیعی از آهنگ ها و آلبوم های خوانندگان ایرانی فراهم کند احساس میشد. خوشبختانه با وجود برنامه های کاربردی همچون ایرانگرمی این مشکل برطرف شده است.

 

screenshot_3_q90

 

ایرانگرمی در واقع دسترسی شما به مجموعه وسیعی از آهنگ های هنرمندان ایرانی را در قالب یک رابط کاربری زیبا فراهم میاورد. البته آهنگ های مجاز هنرمندان خارجی نیز در گوشه و کنار ایرانگرمی دیده میشود ولی تمرکز اصلی این برنامه روی آهنگ های ایرانی و رفع نیاز کاربران ایرانی است. صفحه نخست ایرانگرمی شباهت زیادی به اپ استورها دارد. در بالای این صفحه تصویر روی جلد آلبوم چندین آهنگ منتخب را مشاهده میکنید که هر چند ثانیه یکبار عوض میشود. سپس بخش جدیدترین ها قرار دارد که در آن 6 آهنگ از جدیدترین آهنگ های روز را با تصویر کوچکی از جلد آلبوم آن آهنگ، نام آهنگ و نام هنرمند میتوانید ببینید. بعد از آن بخش نوستالژی ها که مخصوص آهنگ های قدیمی و خاطره انگیز مثل آهنگ فیلم گنج قارون یا ربنای استاد شجریان است قرار دارد و بعد از آن هم بخش رنگارنگ قرار میگیرد که مجموعه ای از 15 آهنگ مختلف از هنرمندان ایرانی با سبک های مختلف است. بین هر کدام از این بخش ها هم تصویر روی جلد آلبوم یک آهنگ منتخب قرار میگیرد. ضمنا در بالای هر کدام از مجموعه های “جدیدترین ها”، “نوستالژی ها” و “رنگارنگ” کلمه “بیشتر” را با پشت زمینه قرمز مشاهده میکنید که با لمس آن میتوانید به تعداد بیشتری از آهنگ های همان مجموعه دسترسی پیدا کنید.

 

هر چند ایرانگرمی دسترسی شما به طیف وسیعی از موسیقی های ایرانی را فراهم میاورد ولی همانطور که توسعه دهندگان برنامه نیز در توضیحات برنامه خود ذکر کرده اند، این برنامه به هیچ عنوان محلی برای نشر غیرمجاز اثر هنری هنرمندان نیست و کلیه آهنگ هایی که برنامه در اختیار شما قرار میدهد آهنگ هایی هستند که با رضایت خواننده قبلا در اینترنت نشر داده شده اند یا جزء آهنگ های خیلی قدیمی هستند که از زمان حق کپی آنها گذشته است. با این وجود هنرمندان یا شرکت های پخش موسیقی میتوانند در صورت عدم رضایت درخواست حذف هر کدام از آهنگ های موجود در ایرانگرمی را بدهند.

 

screenshot_4_q90

 

از جمله مزیت های رابط کاربری ایرانگرمی سادگی و در عین حال کاربردی بودن آن است. در نوار بالایی این رابط کاربری سه آیکن علامت سوال، علامت تعجب و آیکن جستجو دیده میشود. لمس آیکن علامت سوال صفحه ای را برای شما باز خواهد کرد که در آن به سوالات معمول کاربران در مورد طرز کار و ویژگی های ایرانگرمی پاسخ داده شده. اگر اولین بار است از ایرانگرمی استفاده میکنید این بخش میتواند برایتان مفید واقع شود. آیکن دوم یا همان علامت تعجب صفحه جدیدی را باز خواهد کرد که جدیدترین آهنگ ها را به شما نشان میدهد و نهایتا آیکن جستجو شما را به صفحه جستجو خواهد برد که در آنجا میتوانید نام خواننده مورد نظر خود را جستجو کنید. جستجوی این بخش نیز هوشمند است یعنی شما مجبور نیستید نام کامل خواننده را تایپ کنید و بعد آیکن جستجو را لمس کنید بلکه با تایپ چند حرف اول نام خواننده جستجو آغاز شده و لیستی از نام خوانندگانی که نامشان با همان چند حرف شروع میشود در اختیارتان قرار میگیرد.

 

برای گوش دادن به آهنگ ها کافی است آنها را لمس کنید. به همین سادگی! پس از لمس یک آهنگ دریافت و پخش آنلاین آن فورا شروع شده و صفحه ای نیز باز میشود که در بالای آن تصویر روی جلد آلبوم آهنگ مربوطه را خواهید دید. این در مورد تمام آهنگ ها صادق است. در پایین صفحه مذکور دکمه هایی را خواهید دید که برای پخش یا توقف پخش (پاز) و همچنین جلو یا عقب زدن آهنگ هستند. همچنین نواری هم در پایین آنها قرار دارد که با حرکت دادن لغزه قرمز رنگ روی آن میتوانید به هر قسمت از آهنگ که میخواهید بروید. در کنار صفحه سه گزینه “تعداد پخش”، “مورد علاقه” و “بی علاقه” دیده میشود که مورد اول تعداد دفعات پخش آن آهنگ را نشان میدهد و با لمس دو مورد بعدی میتوانید علاقه یا عدم علاقه خود را به آهنگ مذکور نشان دهید. عددی که در زیر دو گزینه فوق قرار دارد تعداد دفعاتی است که دیگران علاقه یا عدم علاقه خود را به آن آهنگ نشان داده اند.

 

screenshot_5_q90

 

از دیگر امکانات و ویژگی های ایرانگرمی میتوان به مواردی همچون امکان اجرای آن در اندروید 3 تا 5، امکان دانلود آهنگ ها برای گوش دادن به صورت آفلاین، امکان پخش آهنگ ها با کیفیت 128 یا 320 کیلوبیت بر ثانیه، اضافه شدن روزانه 40 آهنگ جدید به برنامه، امکان پخش ویدئو کلیپ های موسیقی، امکان رزرو بلیط برای کنسرت های در حال اجرا و معرفی خوانندگان جدید و سرمایه گذاری برای ساخت آلبوم اشاره کرد.

 

اگر شما هم جزء علاقمندان به موسیقی مخصوصا موسیقی ایرانی هستید و به دنبال برنامه ای هستید که دسترسی سریع و آسان شما را به مجموعه وسیعی از آهنگ های ایرانی فراهم کند استفاده از این اپلیکیشن را به شما پیشنهاد میدهیم.

 

Download-az-Iranapps

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. اپ خوبیه فقط یه ایراد داره که انشالا بر طرف بشه در اپ های دیگر زمانی که دانلود شروع میشه اگر اینترنت قطع بشه یا ضعیف یا از دیگر اپ ها استفاده بشه اهنگ در صورت قطع شدن بعد از دانلود دوباره پیوسته دانلود شده و پرش ندارد اما در ایرانگرمی این مشکل هست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *