من از شما پول کش رفته و برایتان پس‌انداز می‌کنم!

من از شما پول کش رفته و برایتان پس‌انداز می‌کنم!
  • 1393/11/7
  • مریم موید
  • 0

پس‌انداز کردن، مخصوصاً زمانی که حقوق بخور نمیری داشته و هشتمان گرو نه باشد کار آسانی نیست. از طرفی هم واقعاً بدون پس‌انداز نمی‌توان زندگی کرد. کسی از فردای خود خبر ندارد. خدای‌ناکرده اگر کسی در خانواده بیمار شود و یا اگر دلتان سفر بخواهد بدون پس‌انداز چه می‌کنید؟ کاش کسی بود که ذره‌ذره از ما پول گرفته و جایی برایمان نگه می‌داشت. البته این کار را معمولاً خانم‌ها در خانه به عهده می‌گیرند! اما بازهم شیوه نتیجه‌بخشی نیست.
حالا سرویس دیجیتالی تازه‌ای عرضه‌شده است که بی‌آنکه متوجه شوید، ذره‌ذره از پول شما برمی‌دارد و درجایی برایتان پس‌انداز می‌کند. شاید به نحوی بتوان گفت این کار یک دزدی مصلحت‌آمیز است!

من از شما پول کش رفته و برایتان پس‌انداز می‌کنم!

پایه‌گذار این شرکت گفته که سرویس او در نظر دارد به افراد کمک کند تا امنیت مالی داشته و برای ایجاد این امنیت مالی بی‌نیاز از صرف ثانیه‌ای وقت و یا ذره‌ای حساب‌وکتاب باشند.
نحوه کار این سیستم به‌این‌ترتیب است که از طریق سایت، به‌حساب بانکی فرد متصل شده و بر طبق الگوریتم خاص خود، مبلغی از حساب افراد را برداشته و به‌طور مداوم در یک حساب بیمه پس‌انداز می‌کند. به‌روزرسانی‌های این برنامه از طریق وب‌سایت آن و یا از طریق پیام متنی در دسترس است.

مبلغی که این برنامه از حساب شما برداشت می‌کند کاملاً وابسته به اوضاع مالی شما است. گزاره‌های این الگوریتم تمام موارد، مانند میزان موجودی حساب، تاریخ بعدی واریز حقوق، قبض‌هایی که باید پرداخت شوند، دخل‌وخرج فرد در هفت روز گذشته و… را بررسی کرده و مبلغی را برداشت می‌کند که شما اصلاً متوجه برداشته شدنش نخواهید شد.
این مقدار با تغییر هرکدام از موارد بالا و با تغییر روند مالی شما تغییر می‌کند و میزان ثابتی نیست. البته در حال حاضر امکان این وجود ندارد که کاربر، خود سقفی برای برداشت تعیین کند.

برای خیلی از ما که در حال حاضر از برنامه‌های مدیریت مالی مانند Venmo ، حسابدار هلو و یا نمونه‌هایی مانند جیرینگ  استفاده می‌کنیم؛ شاید دور از ذهن نباشد که اطلاعات مالی خود را به شخص سومی که در اینجا برنامه و یا سرویسی دیجیتالی است بدهیم. اما نسل با نسل این میزان اعتماد فرق می‌کند. زمانی افراد ترجیح می‌دادند پول خود را به‌جای بانک در بالشت خود نگه‌داشته و زیر سرشان باشد. دوران آن نسل به پایان آمد و حالا همه حساب بانکی دارند، اما دلیل نمی‌شود به سرویسی که پولشان را کش می‌رود هم اعتماد کنند!
سازنده جوان این برنامه می‌گوید که محصول او برای مخاطبان جوان و هم‌نسل خود او طراحی‌شده، که حساب جیب خود را نداشته و به فکر پس‌انداز نیستند و به‌علاوه خیلی هم در برابر تکنولوژی‌های جدید مقاومت نمی‌کنند.

این سرویس رایگان است و درآمد خود را از طریق سود پس‌انداز افراد کسب میکند. البته ازآنجایی‌که افراد پولدار قطعاً به سراغ این سرویس نمی‌آیند پس رقم پس‌اندازها آن‌قدر بالا نخواهد بود که شرکت از قِبَل آن بار خود را یک‌شبه ببندد!

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *