13 اپلیکیشن برتر اندرویدی برای ورزش و تناسب اندام

13 اپلیکیشن برتر اندرویدی برای ورزش و تناسب اندام
  • 1393/11/8
  • محمد رضایی یزدی
  • 0

هیچ کاری برای بدن انسان بهتر از ورزش کردن و تناسب اندام نیست. ورزش کلسترول و فشار خون و باعث افزایش قدرت ماهیچه ها و استقامت بیشتر میشود. صرف داشتن گوشی یا تبلت نمیتواند به شما در تناسب اندام کمک کند ولی هستند برنامه هایی که اختصاصا برای ورزش و تناسب اندام طراحی شده اند. در زیر به بررسی 14 مورد از این برنامه های خواهیم پرداخت. اگر از این برنامه ها در کنار برنامه های تغذیه و رژیم غذایی که در مقاله های قبلی معرفی شده اند استفاده کنید میتوانید به نتایجی باورنکردنی دست پیدا کنید.

 در ادامه مطلب با گویا آی تی همراه باشید.

C25K Couch to 5K

این برنامه همانطور که از نامش پیداست میتواند شما را از چاقی مفرط برهاند به طوری که بتوانید روزی 5 کیلومتر بدوید. این برنامه قادر است با برنامه MyFitnessPal ارتباط برقرار کند، آهنگ هایی که برایش در نظر میگیرید را هنگام دویدن برای شما پخش کند و آمار دقیقی از دویدن های شما را ثبت کند. برنامه همچنین دارای تمرینات ورزشی از پیش تعیین شده همچون از صفر تا 10 کیلومتر، از 5 کیلومتر تا 10 کیلومتر و نیمه ماراتون است که میتوانید از آنها به عنوان برنامه ورزشی خود استفاده کنید. نسخه رایگان برنامه حالت آزمایشی دارد و قیمت نسخه کامل آن 1.60 دلار است.

 

1

 

Download-az-Iranapps

 

Calorie Counter – MyFitnessPal

ورزش کردن بسیار مهم است اما اگر رژیم غذایی مناسبی نداشته باشید نمیتوانید نتیجه لازم را از آن بگیرید. این برنامه یکی از بهترین برنامه های تناسب اندام برای سیستم های اندرویدی است که به رژیم غذایی نیز توجه کرده است و میتواند میزان کالری مصرفی شما را نیز ثبت کند. برنامه دارای بانک اطلاعاتی با اطلاعات مربوط به 4 میلیون غذای مختلف است به طوری که شما بتوانید غذای مناسب خود را پیدا کنید و حساب دقیقی از کالری مصرفی خود داشته باشید. ضمنا برنامه دارای یک پورتال وب است که میتوانید از آن نیز استفاده کنید. نسخه حرفه ای برنامه را میتوانید به قیمت 99 سنت از درون نسخه رایگان آن خریداری نمایید.

 

2

 

Download-az-Iranapps

 

Challenges by Nexercise

برنامه ای که کاهش وزن را تبدیل به کاری مفرح و سرگرم کننده کرده است. این برنامه مانند چیزی که در بازی ها مرسوم است به ازای انجام هر سری تمرین ورزشی به شما امتیاز و درجه داده و عدد تجربه تان را نیز افزایش میدهد. هدف بالا بردن درجه و سطح امتیاز خود است. با اتخاذ این رویکرد در واقع ورزش کردن برای شما بیشتر تبدیل به یک عادت و تفریح میشود تا کاری طاقت فرسا که حتما باید آن را انجام دهید. برنامه قادر است آمار دقیقی از فعالیت ها و تمرینات ورزشی شما را نگه دارد. همانطور که گفته شد رویکرد این برنامه که کاملا رایگان هم هست با برنامه های دیگر کاملا متفاوت است.

 

3

 

Download-az-Iranapps

 

Endomondo

وقتی صحبت از برنامه های تناسب اندام و ورزشی میشود Endomondo را میتوان بهترین بهترین ها دانست. شما با استفاده از این برنامه میتوانید همواره به آماری از تناسب اندام و عملکرد خود در زمینه انجام تمرینات ورزشی دسترسی داشته باشید، صحبت های انرژی بخش خود را ضبط کنید و برای دوستان تان ارسال کنید یا به صحبت های انرژی بخش آنها گوش دهید و خیلی کارهای دیگر. اشتراک ماهیانه برنامه 2.50 دلار است که با خرید آن میتوانید برنامه ورزشی خودتان را درست کنید، آمار و تحلیل ضربان قلب خود را ببینید، از شر آگهی های تبلیغاتی برنامه خلاص شوید و … این برنامه از جمله معروفترین برنامه های تناسب اندام است. ضمنا دارای وبسایتی نیز میباشد که از طریق آن میتوانید برنامه های ورزشی خود را از رایانه شخصی تان نیز دنبال کنید.

 

4

 

Download-az-Iranapps

 

FitNotes Gym Workout Log

بسیاری از برنامه های تناسب اندام برنامه های ورزشی از پیش تعیین شده دارند که شما را ملزم به انجام آنها میکنند اما این برنامه دقیقا خلاف آن را انجام میدهد یعنی به شما اجازه میدهد هر تمرین ورزشی که خودتان دوست دارید انجام دهید و آمار آن را نیز داشته باشید. البته برنامه دارای بانک اطلاعاتی تمرینات ورزشی مختلف میباشد که میتوانید تمرین مورد علاقه تان را از بین آنها انتخاب کنید. در اصل شما میتوانید برنامه ورزشی تان را کاملا مطابق با نیازهای خود طراحی کنید. این برنامه کاملا رایگان است و هیچ گونه آگهی تبلیغاتی در آن نشان داده نمیشود. اگر به دنبال تناسب اندام به روش خودتان هستید حتما از این برنامه استفاده کنید.

 

5

 

Download-az-Iranapps

 

Google Fit

برنامه ای برای نگه داشتن آمار فعالیت های ورزشی خود و میزان موفقیت تان در تناسب اندام، این برنامه که ساخت گوگل است رویکردی کمینه تر (مینیمال تر) نسبت به سایر برنامه هایی که در اینجا معرفی میشوند دارد ولی این به معنای ضعف آن نیست. در واقع اگر شما به دنبال برنامه ای هستید که هم کارایی بالایی داشته باشد و هم شما را خیلی درگیر خود نکند ما این برنامه را به شما پیشنهاد میدهیم. برنامه کاملا رایگان است و هیچ گونه خرید درون برنامه ای نیز در آن لحاظ نشده است. علاوه بر این سازگاری آن با اندروید پوششی (نسخه ای از اندروید که برای ساعت های هوشمند طراحی شده است) از سایر برنامه هایی که در اینجا به آنها میپردازیم بیشتر است.

 

6

 

Download-az-Iranapps

 

Ingress

هنوز نمیدانیم که آن را یک برنامه بنامیم یا یک بازی! اما Ingress هر چه که باشد با رویکرد سرگرم کننده و بازی گونه خود میتواند شما را وادار به فعالیت و ورزش کند. در این برنامه بازی هایی در نظر گرفته شده اند که مستلزم دویدن، دوچرخه سواری و … در دنیای واقعی هستند. همه میدانیم که قدم اول یعنی بیرون رفتن از خانه برای انجام ورزش ساده ای همچون دویدن یا حتی پیاده روی سخت ترین قدم است اما این برنامه همین کار را در قالب یک بازی تبدیل به کاری مفرح برای شما میکند. در بازی که برای شما در نظر گرفته شده باید به بیرون از خانه بروید به این طرف و آن طرف بدوید و پورتال های هک دشمن را غیرفعال کنید! علاوه بر این ماموریت های مختلف دیگری نیز در بازی هست که انجام همه آنها مستلزم فعالیت بدنی است. شما حتی میتوانید ماموریت های خودتان را درست کنید و انجام دهید.

 

7

 

Download-az-Iranapps

 

JEFIT Workout Exercise Trainer

یکی از بهترین برنامه های رایگان که در یک کلام میخواهد مربی ورزشی شما باشد و دلیلی هم نیست که مانع آن شوید! این برنامه حاوی بیش از 1300 حرکت ورزشی است که انجام همه آنها را در قالب انیمیشن های ساده به شما نشان میدهد. برنامه دارای برنامه های ورزشی برای تناسب اندام نیز هست و میتواند آمار مربوط به تناسب اندام شما را نیز نگه دارد. همچنین شما میتوانید به شبکه اجتماعی افرادی که از این برنامه استفاده میکنند نیز بپیوندید. وبسایت برنامه هم به شما کمک میکند تا بتوانید آمار فعالیت های ورزشی و تناسب اندام خود را از هر جایی دنبال کنید.

 

8

 

Download-az-Iranapps

 

Nike+ Training Club

شاید این برنامه از لحاظ امکانات به پای برخی از برنامه های تناسب اندام نرسد اما همان امکاناتی که دارد در نوع خود به درد بخور و قابل توجه هستند. این برنامه دارای بیش از 100 تمرین ورزشی در قالب فایل های ویدیویی است بنابراین شما میتوانید به راحتی با داشتن یک کابل HDMI گوشی یا تبلت خود را به تلویزیون منزل تان وصل کرده و از برنامه های ورزشی این برنامه در ابعاد بزرگتر استفاده کنید. برنامه همچنین از کروم کست نیز پشتیبانی میکند که روشی دیگر برای دیدن برنامه های ورزشی آن در تلویزیون است. آمار تمرینات ورزشی که با استفاده از این برنامه انجام میدهید را میتوانید همچون برنامه های دیگر در این زمینه داشته باشید یا حتی در آنها به دلخواه خود تغییراتی بدهید. به هر حال اگر جزء آن دسته افرادی هستید که ورزش کردن در منزل و جلوی تلویزیون را ترجیح میدهید این برنامه را به شما پیشنهاد میکنیم.

 

9

 

Download-az-Iranapps

 

RunKeeper

برنامه ای با تمرکز روی ورزش دو که خیلی ها از آن استفاده میکنند. این برنامه علاوه بر نگه داشتن آمار دویدن های شما میتواند مسیرهایی را برای دویدن شما تعیین کند، آمار عملکرد شما را نگه دارد، برنامه هایی ورزشی برایتان درست کند و با دستگاه های سنجش ضربان قلب نیز سازگار است. البته برنامه به غیر از ورزش دو تمرینات ورزشی دیگری را نیز شامل میشود ولی تمرکز آن همانطور که گفته شد روی دویدن است. اگر شما اهل دوی ماراتون هستید یا حتی میخواهید بخشی از آن را تجربه کنید باز هم میتوانید از مسیرهای دوی ماراتون این برنامه استفاده کنید. ضمنا برنامه قابلیت ارتباط با دیگر برنامه های تناسب اندام که برخی از آنها در این مقاله آورده شده اند و همچنین اتصال به برخی سخت افزارهای تناسب اندام را نیز داراست.

 

10

 

Download-az-Iranapps

 

Runtastic Running & Fitness

یکی از بهترین برنامه های تناسب اندام با هزاران کاربر و امکان تعیین موقعیت مکانی شما در حین دویدن، پیاده روی و دوچرخه سواری با استفاده از جی پی اس گوشی یا تبلت تان، این برنامه قادر است آمار فعالیت های ورزشی و تناسب اندام شما را در قالب نمودارهای مختلف نشان دهد و پیشخوان هایی (پنل هایی) دارد که شما میتوانید به دلخواه خود آنها را تغییر دهید به طوری که فقط اطلاعاتی را به شما نشان دهند که به آنها نیاز دارید. همچنین برنامه از اندروید پوششی (نسخه ای از اندروید برای ساعت های هوشمند) نیز پشتیبانی میکند و میتواند با برنامه های معروف پخش موسیقی نیز ارتباط برقرار کند به طوری که شما بتوانید در حین ورزش به موسیقی نیز گوش دهید. علاوه بر این برنامه دارای افزونه ای است که امکان ارتباط آن را با ساعت های هوشمند سونی نیز فراهم میاورد.

 

11

 

Download-az-Iranapps

 

Sworkit Lite Personal Trainer

برنامه ای که میخواهد شما را از رفتن به باشگاه منصرف کند و کاری کند که خودتان مربی ورزش خودتان شوید. برنامه دارای بیش از 160 برنامه ورزشی و همچنین حرکات یوگا برای نیازهای مختلف کاربران است. شما همچنین میتوانید با ترکیب این برنامه های ورزشی برنامه ورزشی مناسب خودتان را درست کنید. این برنامه کاملا رایگان است و به درد کسانی میخورد که اهل انجام ورزش های سنگین در باشگاه نیستند.

 

12

 

Download-az-Iranapps

 

Workout Trainer

برنامه ای که بسیاری از سایت های دیگر هم آن را به عنوان یک برنامه خوب در زمینه تمرینات ورزشی و تناسب اندام معرفی کرده اند. این برنامه سعی دارد به همه نیازهای کاربران در حوزه تناسب اندام یکجا پاسخ دهد. برنامه دارای تمرینات ورزشی است که شما میتوانید از آنها مستقیما استفاده کنید یا به دلخواه خود تغییراتی را در آنها اعمال کنید. برای هر تمرین ورزشی یک فایل ویدیویی آموزشی نیز در نظر گرفته شده که روش انجام آن را به شما آموزش خواهد داد. ضمنا شما میتوانید به شبکه اجتماعی کاربران برنامه هم بپیوندید و از مزایای آن بهره مند شوید. نسخه پولی برنامه حاوی فایل های ویدیویی آموزشی با کیفیت اچ دی میباشد و دسترسی شما به تمرینات ورزشی خاص، تمرینات ورزشی هفتگی و خیلی چیزهای دیگر را فراهم میاورد. اشتراک ماهانه برنامه در نسخه پولی آن 6.99 دلار میباشد و البته از ایرادات این نسخه آن است که هیچ گونه طرح خرید اشتراک چند ماهه برای آن در نظر گرفته نشده است.

 

13

 

Download-az-Iranapps

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *