ایسوس از کارت گرافیک Strix GeForce GTX 960 OC رونمایی کرد

ایسوس از کارت گرافیک Strix GeForce GTX 960 OC رونمایی کرد
  • 1393/11/8
  • نادر عظیمی
  • 0

شرکت تایوانی سازنده محصولات سخت افزاری و دیجیتالی ایسوس به تازگی از کارت گرافیکی جدید خود به نام Strix GeForce GTX 960 OC که برای دسکتاپ ها یا همان PC  گیمینگ طراحی شده است رونمایی کرد.

این کارت گرافیک دارای تراشه گرافیکی ۲۸ نانومتری GM206 براساس معماری ماکسول است. Strix GeForce GTX 960 OC در پیکربندی خود از ۱۰۲۴ پردازنده جریانی بهره می برد و شامل ۶۴ واحد TMU و ۳۲ واحد ROP است.

این کارت گرافیکی توانایی اجرای بازیها با رزولوشون ۱۰۸۰p را داراست اما به دلیل رابط حافظه ضعیف ۱۲۸ بیتی و ۲ گیگابایت حافظه GDDR5 با فرکانس ۷٫۱۰ گیگاهرتزی محدودیتی در پیش رو دارد. البته انویدیا به فکر این زمان نیز بوده و با فناوری جدید افزایش ۲۰ درصدی پهنای باند کارت گرافیک این محدودیت را به حداقل رسانده است.

Strix-GeForce-GTX-960

کارت گرافیک Strix GeForce GTX 960 OC ایسوس را می توان در دو حالت تنظیم کرد. یکی حالت بازی بوده که در آن فرکانس هسته ۱۲۲۸/۱۲۹۱ مگاهرتزی می باشد و دیگری حالت اورکلاک بوده که فرکانس هسته ۱۲۵۳ مگاهرتزی در پایه و ۱۳۱۷ مگاهرتز در حالت توربو است. البته برای مقایسه این کارت با نسخه مرجع باید گفت که فرکانس هسته آن در نسخه مرجع تنها ۱۱۲۷/۱۱۷۸ مگاهرتز بوده و فرکانس حافظه نیز ۷۰۱۲ گیگاهرتز می باشد که به ۷۲۰۰ گیگاهرتز در این کارت تغییر یافته است.

از ویژگی های بارز کارت های گرافیکی ایسوس سیستم خنک کننده DirectCU II بوده که این کارت نیز دارای دو فن و سیستم خنک کننده اختصاصی ایسوس DirectCU II است. اسوس ادعا کرده این خنک کننده ۳۰ درصد بیشتر از نسخه مرجع موجب کاهش دما و سروصدا فن خواهد شد.

کارت گرافیک Strix GeForce GTX 960 OC ایسوس از دو پورت DVI-I، یک پورت HDMI 2.0 ، سه پورت DisplayPort 1.2 است. همچنین اندازه کارت ۲۱۵,۲ × ۱۲۱,۲ × ۴۰,۹ میلی متر می باشد. شرکت تایوانی ایسوس متاسفانه قیمت کارت گرافیک نسبتا قدرتمند Strix GeForce GTX 960 OC و تاریخ عرضه آن را اعلام نکرده است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *