امکان جدید فیسبوک برای علامت گذاری محل‌های مورد علاقه، آن را در رقابت با Foursquare قرار می‌دهد

امکان جدید فیسبوک برای علامت گذاری محل‌های مورد علاقه، آن را در رقابت با Foursquare قرار می‌دهد
  • 1393/11/10
  • مجتبی
  • 0

استفاده از سرویس های مختلف اجتماعی امروزه توسط کاربران سراسر دنیا برای به اشتراک گذاری هر چیزی، به امری عادی و روزمره تبدیل شده. مثلا اگر بخواهید مکان های مورد علاقه خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید سرویس های اختصاصی‌ای مانند Foursquare و Yelp برای اینکار ایجاد شده اند و قابلیت هایی را در اختیار کاربرانشان قرار می دهند تا آنها براحتی بتوانند مکان مورد نظر خود را با ذکر توصیفات و حتی تصاویر از آن منطقه، علامت گذاری نمایند تا سایر افرادی که می خواهند اطلاعاتی از آن محل بدست بیاورند، بتوانند براحتی این کار را انجام دهند.

فیسبوک هم اکنون یک سرویس جدید در این زمینه معرفی نموده که Place Tips نام دارد و دقیقا قرار است هدفی مانند Foursquare و سایر سرویس های مشابه را به کاربران خود ارائه دهد. اگر شما این قابلیت را فعال کنید قادر خواهید بود تا محتوایی برای مکان کنونی خود نوشته و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. همچنین امکان افزودن تصاویر از مکانی که آنجا بوده اید فراهم است. ویژگی دیگر سرویس جدید فیسبوک امکان استفاده از صوت و توضیحات صوتی درباره مکان ها است که قبلا در Foursquare شاهدش بوده ایم که البته در این سرویس تمرکز بیشتری برای اینکار وجود دارد.

هنگامی که به بخش جدید معرفی شده توسط فیسبوک بروید، کارتهایی را مشاهده خواهید نمود که با استفاده از آنها می توان انواع و اقسام اطلاعات را در مورد مکان های مختلف به اشتراک گذاشت. تمامی مواردی که در این بخش وارد می کنید در خوراک خبری پروفایل فیسبوک شما برای کسانی که اجازه داده اید قابل مشاهده خواهد بود. با وجود چنین قابلیتی به احتمال خیلی زیاد در نسخه های آینده‌ی اپلیکیشن فیسبوک شاهد نیاز به دسترسی GPS و موقعیت مکانی خواهیم بود. البته امکان مکان یابی توسط دکل های مخابراتی و شبکه های وای فای هم وجود دارد و اگر دوست ندارید اطلاعات مکان شما مورد استفاده قرار گیرد می توانید آن را از طریق بخش تنظیمات دستگاه خود غیر فعال نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *