سهم اندروید در بازار تلفن های هوشمند ۲۰۱۴ به ۸۱/۲ درصد رسید

سهم اندروید در بازار تلفن های هوشمند ۲۰۱۴ به ۸۱/۲ درصد رسید
  • 1393/11/10
  • تیم گویا آي تی
  • 0

بر اساس جدیدترین اطلاعات موسسه Strategy Analytics سیستم عامل iOS در حال کاهش سهم خود به نفع اندروید است. بنا به گزارش موسسه یاد شده در سال گذشته میلادی سهم اندروید در بازار تلفن های هوشمند به ۸۱/۲ درصد رسیده است. این وضعیت در حالی است که سال پیش از آن یعنی ۲۰۱۴ سهم این سیستم عامل ۷۸/۸ درصد بوده. در طول سال ۲۰۱۴ ۱/۴۴ میلیارد دستگاه اندرویدی به بازارهای صرف سراسر دنیا عرضه شده که این مقدار در مقایسه با سال ۲۰۱۳ که ۷۸۰/۸ میلیون دستگاه اندرویدی بفروش رفته، افزایش قابل توجهی را نشان می دهد.

در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی ۲۹۱/۷ میلیون دستگاه اندرویدی مختلف عرضه شد که برای کسب ۷۶/۷ درصد از کل بازار تلفن های هوشمند در طول سه ماه، کافی بنظر می رسد. این مقدار در مقایسه با سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۴ که ۲۲۷/۳ میلیون دستگاه اندرویدی عرضه شده، افزایش خوبی را نشان می دهد. در هر حال این رشد زیاد در عرضه تلفن های هوشمند اندرویدی یکی از مهمترین دلایل افزایش سهم این پلتفرم است.

در سال ۲۰۱۴ اپل توانسته ۱۹۲/۷ میلیون دستگاه مجهز به سیستم عامل iOS را بفروش برساند که این مقدار ۱۵ درصد سهم کل تلفن های هوشمند جهان در سال گذشته میلادی را تشکل می دهد و نسبت به سال ۲۰۱۳ که ۱۵/۵ درصد بوده، کاهشی نیم درصدی را داشته. اپل در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۴ توانسته ۷۴/۵ میلیون آیفون بفروشد که باعث می گردد سهم این شرکت در این بازه زمانی ۱۹/۵ درصد کل بازار تلفن های هوشمند باشد.

مایکروسافت هم در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۴ توانسته ۳۸/۸ میلیون تلفن هوشمند ویندوزفونی بفروشد که نسبت به بازه مشابه سال قبل ۳ میلیون افزایش داشته. این مقدار باعث شده تا سهم ویتدوزفون در سال گذشته میلادی ۳ درصد کل بازار تلفن های هوشمند را تشکل دهد. این در حالی است که سهم ویندوزفون در سال ۲۰۱۳ بیشتر بوده و ۳/۶ درصد کل بازار را در اختیار داشته است. در سال ۲۰۱۴ مجموعا ۱/۰۲۸ میلیارد تلفن هوشمند بفروش رفته که نسبت به سال ۲۰۱۳ که این مقدار ۹۹۰ میلیون دستگاه بوده، افزایش داشته است. در سه ماهه پایانی ۲۰۱۴ نیز جمعا ۳۸۰/۱ میلیون تلفن هوشمند عرضه شده که نسبت به بازه مشابه سال قبل خود که ۲۹۰/۲ میلیون بوده، باز هم افزایش داشته است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *