مایکروسافت اعلام کرد قصد سرمایه گذاری در Cyanogen دارد

مایکروسافت اعلام کرد قصد سرمایه گذاری در Cyanogen دارد
  • 1393/11/10
  • تیم گویا آي تی
  • 0

اگر با ماه آگوست برگردیم، مایکروسافت از علاقه‌ی خود به رام سفارشی سایانوژن حرفهایی زد. این رام، محبوبترین رام سفارشی شده اندروید است که هم اکنون بر روی میلیون ها دستگاه اندرویدی نصب شده. از جمله مهمترین تلفن های هوشمندی که سایانوژن را به صورت پیشفرض به کاربران خود ارائه می دهند، می توان به شرکت محبوب وان‌پلاس اشاره کرد. اما اخیرا گوگل نیز قصد داشت تا با سایانوژن همکاری هایی داشته باشد که البته موفق نشد و سایانوژن دست رد به سینه ی گوگل زد.

اما امروز، علاقه مایکروسافت به رام مورد اشاره موضوع گزارشی دیگر شده. وال استریت ژورنال گزارشی منتشر نموده که بیان می کند شرکت مایکروسافت قصد دارد تا حدود ۷۰ میلیون دلار در سایانوژن سرمایه گذاری انجام دهد.

تا کنون تعداد زیادی سرمایه گذار که از پتانسیل بالایی برخوردار بوده اند بر روی این پروژه سرمایه گذاری نموده و باعث رشد بیشتر آن شده‌اند. این موضوع به حدی مهم شده که سایانوژن می خواهد حتی کنترل کامل گوگل را بر روی اندروید بردارد. مدیرعامل این شرکت Kirt McMaster هفته گذشته در طی سخنانی گفته که ما می خواهیم سایانوژن را به طور کامل از گوگل دور کنیم.

مایکروسافت در ماه های اخیر اپلیکیشن های مختلفی را برای پلتفرم های گوناگون توسعه داد. یکی از آنها آفیس برای تبلت های اندرویدی است که نسخه بتای آن امروز عرضه شده. اما این شرکت همزمان در حال آماده سازی نسخه جدید سیستم عامل محبوب خود یعنی ویندوز ۱۰ است که بر روی موبایل ها، رایانه ها و دستگاه های ببسیار دیگر نیز اجرا می گردد.

هدف مایکروسافت از این سرمایه گذاری دقیقا مشخص نشده اما می توان حدس زد این شرکت با توجه به اینکه تعداد زیادی از سرویس های خود را برای اندروید هم آماده کرده، قصد دارد تا از پتانسیل سایانوژن بهره برده و اپلیکیشن های خود را به صورت پیشفرض بر روی این رام قرار دهد تا کاربرانی که سایانوژن را نصب می کنند، از اپلیکیشن های مایکروسافت نیز بهرمند گردند. البته در حال حاضر نمی توان این گفته را به طور کامل تایید نمود و باید منتظر باشیم تا بینیم در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *