نقد و بررسی کامل اپلیکیشن Vocab Monster

نقد و بررسی کامل اپلیکیشن Vocab Monster
  • 1393/11/12
  • محمد رضایی یزدی
  • 0

داشتن یک لغت‌نامه خوب چه در رایانه و چه در موبایل و تبلت همیشه جزء یکی از الزامات بوده است. هنگام خواندن متون انگلیسی قطعا هر کسی با کلماتی برخورد میکند که میخواهد در لحظه معنای آنها را بداند. یک روش برای حل این مشکل استفاده از روش سنتی یعنی مراجعه به لغت‌نامه‌های کاغذی است که کار را بسیار دشوار میکند. چرا که اولا شما همیشه باید یک لغت نامه سنگین وزن را کنار خود داشته باشید و از طرف دیگر وقت بگذارید و در بین صفحات آن به دنبال کلمه مورد نظر خود بگردید. بعضی وقت‌ها این جستجو به قدری زمانبر است که شما را از متن اصلی خارج میکند و دوباره باید برگردید به متن اصلی و ببینید که کجای متن بود که کلمه موردنظرتان را دیدید. خوشبختانه همه این مشکلات با وجود یک اپلیکیشن لغت‌نامه در گوشی یا رایانه شما حل میشود. مخصوصا اینکه این اپلیکیشن‌ها کار جستجو را در کسری از ثانیه انجام میدهند و مانع از خروج ذهن شما از متن اصلی میشوند.

screenshot_1_q90

 

با یک جستجوی ساده در اپ استورها شما میتوانید به انواع و اقسام اپلیکیشن‌های لغت‌نامه دسترسی پیدا کنید. در این میان تعدادی از لغت نامه‌ها هم هستند که علاوه بر ارائه معانی لغات، تصویری از آن را نیز برای درک بهتر ارائه میدهند. لغت نامه Vocab Monster (هیولای لغات) یکی از این لغت‌نامه‌هاست که به گفته سازندگانش (گروه هیولا) یک لغت نامه تصویری حرفه‌ای است و طبق آماری که از میزان استفاده کاربران از این لغت‌نامه بدست آمده از هر دو کلمه‌ای که کاربران در این لغت‌نامه جستجو کرده‌اند یکی دارای تصویر بوده است. Vocab Monster دارای امکانت منحصر به فردی می باشد. از جمله این که محتوای فلش کارت‌های تمام کتاب‌های موجود در بسته هیولای لغت را شامل می شود. شما در ازای جستجوی لغت مورد نظر خود میتوانید از عکس، مثال و روخوانی مثال‌ها و تلفظ انسانی موجود در این لغت‌نامه استفاده کنید. همچنین شما با استفاده از لغت‌نامه سخنگوی لمسی می توانید فقط با لمس لغت مورد نظر خود در تمام قسمت‌های لغت‌نامه از جمله محتوای فلش کارت‌ها و لغات جستجو شده، تلفظ انسانی آن را بشنوید و معنی فارسی آن را هم ببینید.

 

screenshot_2_q90

 

اولین باری که برنامه را باز میکنید برنامه خودش شما را راهنمایی میکند و به شما نشان میدهد که برای دسترسی به منوی کناری برنامه و تمام محصولات گروه هیولا کدام قسمت صفحه نمایشگر را باید لمس کنید. برای ورود به برنامه میتوانید دکمه “دیدم” را لمس کنید. رابط کاربری برنامه همچون دیگر لغت‌نامه‌ها از یک نوار جستجو برخوردار است که شما میتوانید لغت مورد نظرتان را در آن تایپ کنید. در کنار نوار جستجو سه آیکن دیگر وجود دارند که عبارتند از آیکن فولدر ستاره‌دار که با لمس آن میتوانید به لیست کلمات مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنید، آیکن ساعت که پیشینه‌ای از کلمات جستجو شده شما را نشان میدهد، ضمنا در کنار هر کلمه یک علامت ضربدر قرمز وجود دارد که با لمس آن میتوانید کلمه مورد نظر را از لیست کلمات جستجو شده خارج کنید و بالاخره آیکن بلندگو که با لمس آن میتوانید تلفظ لغات را بشنوید. بخش تنظیمات برنامه هم دارای سه گزینه است که میتوانید با حرکت انگشت آنها را در حالت فعال یا غیرفعال قرار دهید. این سه گزینه عبارتند از: فعال‌سازی دیکشنری شناور، اجرای دیکشنری شناور به هنگام بارگذاری اندروید (بالا آمدن سیستم) و فعال‌سازی دیکشنری هوشمند در دیشکنری شناور که برای ترجمه لغاتی است که در حافظه موقت (کلیپ بورد) قرار میگیرند.

 

screenshot_8_q90

 

منوی سمت چپ برنامه دارای گزینه‌های مختلفی از جمله مترجم متن هیولا، مرورگر لمسی هیولا، طرح جامع سوپر هیولا، بسته هدیه هیولا، مدیریت دانلودها، سایت هیولای لغت، تنظیمات اصلی، بازخورد و … میباشد که لمس هر کدام از آنها شما را به بخش مربوطه خواهد برد. از جمله ویژگی‌های جالبی که در این لغت نامه در نظر گرفته شده و به صورت یک اپلیکیشن جداگانه نصب میشود مرورگر هیولاست که به شما اجازه میدهد معنای لغات مورد نظر خود در یک صفحه وب را بدون ترک آن صفحه ببینید. برای دیدن معنی هر لغت کافی است فقط آن را لمس کنید. البته در نسخه نمایشی مرورگر این قابلیت فقط برای سایت wikipedia.org‌ فعال میباشد. برای استفاده از این قابلیت در سایر سایت‌ها باید نسخه کامل مرورگر را خریداری نمایید. همچنین پنجره شناور برنامه به شما اجازه میدهد از لغت نامه در هر برنامه‌ای که خواستید استفاده کنید.

 

screenshot_9_q90

 

Vocab Monster شامل تمام لغات کتاب‌های زیر به همراه عکس، تلفظ، مثال، روخوانی، معنی فارسی و انگلیسی میباشد: دیکشنری تصویری آکسفورد (انگلیسی)، دیکشنری تصویری DK‌، دیکشنری تصویری لانگمن، 504 لغت ضروری، 400 لغت ضروری برای تافل، 1100 لغتی که باید بدانید، لغات ضروری تافل، GRE Kaplan، Barron’s GRE verbal workbook، 601 لغتی که برای گذراندن آزمون باید بدانید، 100 فعل دو کلمه ای جلد اول و دوم (انتشارات آکسفورد)، 101 اصطلاح آمریکایی، ریشه‌های اصلی لغات انگلیسی و کتاب‌های انگلیسی اول، دوم و سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی. ضمنا تلفظ‌ها برای تمامی لغات به لهجه‌های آمریکایی و انگلیسی به صورت آفلاین و با صدای انسانی در دسترس است و امکان نمایش تلفظ لغات با الفبای آواشناسی (فونتیک) نیز وجود دارد که البته پس از فعال کردن بسته هدیه میتوانید از دو امکان فوق استفاده کنید. به علاوه یک لغت‌نامه فارسی به انگلیسی نیز در برنامه موجود میباشد که در موارد خاص و زمانی که نیاز دارید معادل انگلیسی یک لغت فارسی را ببینید میتواند به کارتان بیاید.

 

screenshot_4_q90

 

اگر همیشه از فقدان یک لغت نامه جامع و کامل در گوشی خود رنج میبردید باید بگوییم با امکاناتی که Vocab Monster در اختیارتان میگذارد رنج شما به پایان خواهد رسید!

Download az Iranapps

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *