بیل گیتس هوش مصنوعی را نوعی تهدید می داند

بیل گیتس هوش مصنوعی را نوعی تهدید می داند
  • 1393/11/13
  • میلاد جهاندار
  • 0

بنیانگذار کمپانی بزرگ مایکروسافت و مدیر اجرایی اسبق این شرکت آقای بیل گیتس طی برنامه پرسش و پاسخی در سایت پرمخاطب Reddit نگرانی خود را درباره هوش مصنوعی افشا کرده است.

نگرانی بیل گیتس همانند افرادی مشهوری همچون Elon Musk مدیرعامل و بنیانگذار شرکت Tesla Motors و SpaceX و آقای Stephen Hawking فیزیکدان است. همه این سه افراد نابغه وجود هوش مصنوعی را تهدیدی برای آینده بشریت می دانند.

همانطور که گفته شد آقای بیل گیتس در برنامه پرسش و پاسخ سایت Reddit نظری همچون افراد مذکور داشته است. او همچنین اظهار داشت که اگر هوش مصنوعی تبدیل به تهدید شود وقایع فیلم ترمیناتور به حقیقت می رسند. وی چنین بیان کرد:

“من در کمپ درباره هوش مصنوعی فوق العاده نگرانم.”

سپس افزود در حالی که ماشین هایی با هوش مصنوعی قادرند کارهای بسیار مردم را انجام دهند اما این دستگاه نمی خواهد در عین حال فوق العاده هوشمند عمل کند. آقای گیس گفته اند هوش مصنوعی در صورتی می تواند مثبت باشد که توسط مردم کنترل شود و اگر غیر از این گردد یک تهدید بزرگی برای بشریت است.

آقای گیتس همچنین بیان کرد چند دهه پس از انتشار ماشین آلاتی با هوش مصنوعی اگر چه به دوران مهمی انتقال پیدا می کنیم اما همانطور که مهم هستند می توانند به همان اندازه تهدید بزرگی باشند.

ایشان در پایان اظهار داشت:

” من مانند افرادی همچون Elon Musk موافق این نظریه هستم و نمی فهمم چرا برخی از مردم نگران آن نیستند.”

باتوجه به گفته های آقای بیل گیتس صحبت های ایشان کاملا درست به نظر می رسد و اگر هوش مصنوعی در خارج از کنترل انسان ها قرار گیرد ماجراهای فیلم های تخیلی در این رابطه حقیقت پیدا می کنند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *