بررسی ماوس گیمینگ SteelSeries Rival

بررسی ماوس گیمینگ SteelSeries Rival
  • 1393/11/13
  • میلاد جهاندار
  • 0

ماوس ها امروزه کاربری بسیاری برای دارندگان کامپیوتر و لپ تاپ دارند به خصوص گیمرها و گرافیست ها که یکی از مهمترین ابزار آنها در کامیپوتر و لپ تاپ همین ماوس ها هستند. بنابراین کیفیت ماوس برای دو قشر گیمر یا گرافیست یا هر افرادی که در کاربری خود به ماوس نیاز بسیاری دارند از اهمیت بالایی برخوردار است.

یکی از شرکت های تولید کننده مطرح ماوس های باکیفیت کمپانی دانمارکی استیل سریز می باشد که توانایی بسیاری در امر تولید ماوس های با کیفیت بخصوص برای گیمرها دارد.

یکی از ماوس هایی که این شرکت به تولیدش پرداخت ماوس Rival بوده است و ما نیز در این بین به بررسی تخصصی آن پرداختیم و از جنبه های گوناگونی آن را مورد بررسی قرار دادیم. شما می توانید در ادامه بررسی را به طور کامل مشاهده کنید:

steelseries-rivial-design

طراحی

ماوس Rival برای کاربرینی که دست های بزرگی دارند بسیار مناسب است. همچنین بدنه ماوس اندازه و ساختار مناسبی دارد که موجب می شود کاربرینش در هنگام استفاده احساس راحتی داشته باشند.

علاوه بر این هر دو طرف ماوس را پدهایی پوشانده که انگشت های کاربر احساس خستگی در زمان استفاده نخواهد کرد. در حقیقت شما نباید بابت طراحی Rival هیچ نگرانی داشته باشید زیرا شرکت استیل سریز طراحی زیبا در عین سادگی را برای این ماوس برگزید.

ماوس Rival دارای شش دکمه قابل تنظیم از جمله دکمه سمت چپ،دکمه سمت راست، چرخ اسکرول قابل کلیک ، دکمه روی ماوس و دو دکمه سمت چپ می باشد. دکمه تنظیم DPI ماوس کمی کوچک است اما سایر دکمه ها اندازه مناسبی برای کلیک کردن دارند.

به طور خاص دکمه های سمت چپ قسمت قرار گیری شست کمی فاصله دارند که کاربری آنها را آسانتر می کند. ممکن است اکثر بازیکنان هاردکور نیاز به تنظیمات بیشتری در ماوس Rival داشته باشند اما گذشته از آن Rival از طراحی محافظه کارانه ای برخوردار است که ارزشش را بیشتر نمود.

شما می توانید همچنین نام خود را به صورت 3D پرینت کرده و در قسمت زیرین ماوس درج کنید که به نظر ویژگی اضافی محسوب می شود.

ویژگی ها

نرم افزاری که ماوس گیمینگ Rival دارد کاملا کاربردی بوده و حتی در برخی موارد بسیار کارآمد و جذاب برای بوت شدن است. یکی از مشکلات این نرم افزار مبهم بودنش می باشد زیرا در بعضی مواقع کارهای ساده رو مشکل می کند.

در بازاری که رقبایی همچون نرم افزار Razer Synapse 2.0 و Logitech Gaming Software وجود دارد مشکل کوچک نرم افزار ماوس Rival موجب مانع خرید کاربرین خواهد شد.

این ماوس از نرم افزار SteelSeries Engine 3 software بهره می برد که فضای کاربری جذابی دارد. شما بوسیله این نرم افزار می توانید ماوس خود را سفارشی سازی کنید و به تنظیم مواردی همچون میزان DPI، میزان روشنایی نور ماوس و برخی دیگر اشاره کرد.

شما همچنین می توانید با این نرم افزار پروفایل هایی که شامل تنظیمات ویژه خود شماست ایجاد کنید تا هرگاه نیاز نباشد از ابتدا به سفارشی سازی بپردازید. این ویژگی به خصوص در بازیها بسیار کارآمد خواهد بود و می توانید برای چندین بازی از یک پروفایل سفارشی سازی شده استفاده نمایید یا اینکه هر بازی پروفایل جداگانه ای داشته باشد.

ویژگی های نوری ماوس

 steelseries-design2

نور ضعیف ماوس گیمینگ Rival قطعا یک مشکل واقعی برای این ماوس محسوب می شود . کاربر می تواند با ساخت پروفایلی برای هر کاربری خود از این ماوس ، نور خاصی را انتخاب کند تا از نور مطابق میلش در قسمت های چرخ اسکرول و آرم هنگام استفاده لذت ببرد.

طبق آزمایشی که انجام دادیم نور ماوس بسیار ضعیف بوده اما طیف وسیعی از رنگ ها را ارائه می دهد. هیچ تنظیم خاص DPI وجود ندارد و کاربر باید دو تنظیم DPI را با توجه به احساسی که نسبت به آن دارد تنظیم کند.

عملکرد

همانند بخش های دیگر عملکرد ماوس گیمینگ Rival همان چیزی است که به نظر می رسد: غیرجذاب و با صلاحیت. ما در هنگام اجرای بازی “BioShock Infinite” “StarCraft II” “Batman: Arkham City” و”World of Warcraft” ماوس Rival را دقیق، با پاسخگویی سریع و عملکردی درست برداشت کردیم.

دو دکمه ای که در قرار گاه انگشت شست قرار دارند ارزش خود را اثبات کردند تا در بازیهای BioShock Infinite یا World of Warcraft به راحتی بتوان آیتم ها را جمع آوری کرد. البته در بازی World of Warcraft می توان از دکمه های بیشتر این ماوس بهره برد. بسیاری از بازیکنان بازیهای آنلاین تمایل دارند ماوس ها امکانات بسیاری را در اختیارشان بگذارند نه تعداد انگشت شماری.

در هنگام استفاده از ماوس Rival دست شما هیچ گاه خسته نشده و حتی به لطف پوشش ضد عرق ماوس دستتان هرگز عرق  نخواهد کرد. ماوس Rival برای کسانی که ساعت ها می خواهند از این ماوس استفاده کنند طراحی شده است چون هیچ گاه احساس خستگی به کاربرش نمی دهد.

نتیجه گیری

steelseries-design3

شرکت استیل سریزدر تبلیغات ماوس Rival به ویژگی های “حداکثر شخصی سازی”،” راحتی و کنترل”،”عملکرد درجه یک”اشاره کرد که این ویژگی ها برای استیل سریز ثابت شده است اما زمانی که این ماوس برای کاربری در دسترس مشتریان قرار میگیرد کمی ویژگی ها متفاوت می شوند .

به طور کلی اگرچه ماوس Rival دارای مزایایی است اما بسیاری از ویژگی ها را دارا نیست. ماوس هایی همچون Logitech Proteus Core دارای طراحی بهتر،Razer DeathAdder دارای نرم افزاری بهتر،Corsair Vengeance M65 دارای ویژگی های مشخص تر است. با این حال اگر شما دستی بزرگ داشته و می خواهید احساس راحتی در هنگام استفاده ماوس داشته باشید ماوس Rival انتخاب خیلی خوبی است.

مزایا : طراحی ساده و راحت، عملکرد بسیار عالی ، طراحی هوشمندانه دکمه ها، نرم افزاری جامع

معایب : نور ضعیف ، نشانگر بدون DPI ، عدم داشتن چیزی خاص بر قرار دادن در کنار ماوس های دیگر

مشخصات

عمق لیزر: 2.5 میلی متر

دقت : 50 الی 6500 DPI

اندازه : 130*68*40 میلی متر

وزن : 129 گرم

نوع اتصال : سیم

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *