NSA در جاسوسی بهینه می شود؛ حقوق شهروندان غیر آمریکایی چه می شود؟!

NSA در جاسوسی بهینه می شود؛ حقوق شهروندان غیر آمریکایی چه می شود؟!
  • 1393/11/14
  • محمدرضا رشيدي
  • 0

کمی گیج کننده به نظر می رسد، اما ایالات متحده آمریکا در حال ایجاد تغییراتی در نحوه رهگیری، جمع آوری و ذخیره داده ها از میلیاردها نفر از مردم در سراسر جهان بدون اطلاع یا رضایت آن ها است.

به گزارش  روزنامه نیویورک تایمز، NSA به زودی می بایست اطلاعات افراد خارجی یا به اصطلاح شهروندان غیر آمریکایی را حذف نماید. البته باید توجه داشته باشید که این مهم بالاخره بعد از 5 سال می خواهد اتفاق بیفتد و در طول این 5 سال اطلاعات این افراد در دست NSA بوده است!پس آن قدر ها هم نباید خوشحال باشید!

این اولین بار است که دولت آمریکا در واقع مایل به بیان این مطلب است که 96 درصد از انسان ها در سراسر دنیا نیز این حق را دارند که اطلاعاتشان محرمانه بماند و حریم شخصی شان حفظ شود و همینطور این که امنیت تنها حق شهروندان آمریکایی نیست!

تغییرات پیشنهادی در برنامه جاسوسی NSA مسئله بزرگ دیگری را نیز پیش رو قرار می دهد: شفاف سازی روش جاسوسی در برابر رهبران کشور ها و متحدان. همین چند وقت پیش بود که رسوایی جاسوسی از صدر اعظم آلمان ، آنجلا مرکل، دامن آمریکا را فراگرفت و شاید به جرات بتوان گفت این اتفاق باعث شده است آمریکا در صدد جلوگیری از رخ دادن چنین اتفاق رسوا کننده ای بر آید!

همچنین در شرایطی که توسط دولت آمریکا بر دهان سرویس دهندگان مخابراتی برچسب سکوت زده شده است که مبادا رابطه خود با آژانس های جاسوسی را فاش کنند،این احتمال وجود دارد که بعد از 3 سال پنهان کاری بالاخره از پشت برده خارج شوند،مگر در صورتی که آژانس پنهان کاری در درازمدت را سرلوحه کار خود قرار دهد.

نباید از این تغییرات که امروز به صورت عمومی علنی می شوند انتظار داشت که بر کسی یا چیزی تاثیر بگذارند و یا این که از توانایی آژانس برای جاسوسی بکاهند.اگرچه می توان امید داشت که این اتفاق باعث ایجاد اتاق های فکر و بحث های نتیجه بخشی شود که در آینده بتوان امنیت بیشتری را برای شهروندان به ارمغان آورد.

[منبع : Neowin]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *