نقد و بررسی اپلیکیشن فارسی “آموزش پخت غذاهای گیاهی”

نقد و بررسی اپلیکیشن فارسی “آموزش پخت غذاهای گیاهی”
  • 1393/11/14
  • محمد رضایی یزدی
  • 0

این روزها اپلیکیشن های زیادی را میتوان در اپ استورهای مختلف پیدا کرد که راجع به آشپزی و پخت غذا باشند. بسیاری از این اپلیکیشن ها در واقع مجموعه ای از دستورهای پخت غذا هستند که در یک مکان گردآوری شده اند و میتوانند برای افرادی که کارشان آشپزی است یا خانم های خانه دار اپلیکیشن های مفیدی باشند. حتی برخی از آنها در کنار دستورهای پخت غذا دارای رژیم های غذایی متفاوت نیز میباشند که شما میتوانید با توجه به وضعیت جسمی و سلامتی خود هر کدام را که خواستید انتخاب کنید.

البته بیشتر این اپلیکیشن ها به زبان انگلیسی هستند و وقتی شما آنها را نصب میکنید تازه متوجه میشوید که باید انگلیسی تان هم خوب باشد تا بتوانید از آنها استفاده کنید! خوشبختانه با وجود اپلیکیشن های فارسی در این زمینه همچون اپلیکیشن “آموزش پخت غذاهای گیاهی” که در زیر به بررسی آن خواهیم پرداخت این مشکل نیز حل شده است.

screenshot_2_q90

پس از باز کردن برنامه اولین صفحه ای که میبینید حاوی توضیحاتی راجع به گروه توسعه دهنده این برنامه (لیمانزا) میباشد. در پایین صفحه دکمه ای سبز رنگ با برچسب “شروع آموزش” قرار دارد که برای استفاده از برنامه باید آن را لمس کنید. پس از لمس این دکمه وارد بخش آموزش خواهید شد که خود به دو بخش دیگر تقسیم میشود: یکی “چرا غذاهای گیاهی؟ فواید و ضررها” و دیگری “لیست آموزش غذاها”. در پایین هر کدام از این بخش ها دکمه سبز رنگ شروع را میبینید که با لمس آن عملا وارد بخش مربوطه خواهید شد. بخش اول در واقع به تعریف گیاه خواری، انواع گیاه خواری و موادی که از طریق غذاهای مختلف چه گیاهی و چه حیوانی وارد بدن میشود میپردازد. در بخش دوم لیستی از دستور پخت غذاهای گیاهی وجود دارد که با لمس هر کدام میتوانید توضیح کامل دستور پخت آن غذا شامل مواد لازم و دستور تهیه غذا به همراه تصویر بزرگی از آن را ببینید. غذاهای گیاهی این بخش عبارتند از: دونو حبوبات (حلیم گیاه خواران)، انچیلادا فلفل سبز با سس پنیر، املت تره فرنگی و اسفناج، خوراک کاری نخود و گل کلم، کتلت عدس، پیتزا سبزیجات بدون پنیر، کوکو سبزیجات، خوراک تند گیاهی با خاگینه، خوراک سبزیجات، اسکالوپ گوجه فرنگی، سوپ سیب و کلم بروکلی، خوراک سیب زمینی و انار، کباب سبزیجات مخصوص، پوره کدو حلوایی و کشک و سیب زمینی.

screenshot_3_q90

در بالای هر دستور پخت نیز دکمه “تغییر فونت صفحه” وجود دارد که با استفاده از آن میتوانید اندازه فونت صفحه را به متوسط، بزرگ یا خیلی بزرگ تغییر دهید. منوی کناری برنامه نیز دارای سه گزینه “درباره ما”، “لیست غذاها ” و “سایر محصولات” است که با لمس گزینه اول توضیحاتی راجع به گروه سازنده این برنامه را خواهید دید، با لمس گزینه دوم به لیست دستورهای پخت غذا دسترسی پیدا خواهید کرد و با لمس گزینه سوم توضیحاتی تصویری راجع به دیگر محصولات این گروه را خواهید دید. در کل پیشنهاد میکنیم اگر به دنبال مجموعه ای از دستور پخت غذاهای گیاهی هستید بهتر است به جای صرف هزینه برای خرید کتاب آن این اپلیکیشن رایگان را دانلود و از آن استفاده نمایید.

Download-az-Iranapps

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *