مایکروسافت اپلیکیشن تقویم محبوب Sunrise را خریداری کرد

مایکروسافت اپلیکیشن تقویم محبوب Sunrise را خریداری کرد
  • 1393/11/16
  • مجتبی
  • 0

مایکروسافت باز هم دست به خرید یک اپلیکیشن دیگر زد. اینبار تقویم محبوب Sunrise که برای دو سیستم عامل اندروید و آی او اس ساخته شده توسط مایکروسافت خریداری شد. بعد از خرید اپلیکیشن ایمیل Acompli که آن هم برای اندروید و آي او اس عرضه شده بود، این دومین خرید اخیر شرکت مورد بحث در این حوزه است.

بنا به گفته‌ی TechCrunch شرکت برای خرید اپلیکیشن یاد شده مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار را هزینه نموده که از هر نظر پول بسیار زیادی است. در فروشگاه اپلیکیشن های اپ استور، تقوریم Sunrise امتیاز ۴/۵ را از مجموع ۲۳۰۰ رای کسب کرده. در گوگل پلی نیز امتیاز این اپلیکیشن ۴ است که از مجموع ۳۴۰۰۰ رای بدست آمده.

کاملا مشخص است که اپلیکیشن مورد بحث از محبوبیت بالایی برخوردار است و همین مهمترین علت علاقمند شدن مایکروسافت به خرید آن است. آنطور که پیداست این غول نرم افزاری قصد دارد در تمام زمینه ها بهترین اپلیکیشن ها را برای تمام پلتفرم ها ارائه کند. احتمالا چنین خریدهایی به اندازه‌ی کافی برای مایکروسافت سود دهی داشته که دست به انجام آنها زده.

تقویم Sunrise هم مانند اپلیکیشن Outlook رایگان ارائه شده که این باعث ایجاد سوالی می گردد که مایکروسافت در آمدش را چگونه از آنها کسب میکند؟ برنامه های گوناگوی برا درآمد زایی در مایکروسافت در نظر گرفته شده که یکی از آنها فروش اشتراک های ویژه‌ی مدت دار مانند آفیس ۳۶۵ است.

از آنجا که اخیرا در بروزرسانی اپلیکیشن مدیریت ایمیل Outlook استفاده از تقویم در آن بروزرسانی شده، خرید جدید مایکروسافت را مهم تر می کند. در حال حاضر اما، اطلاعات و جزئیاتی بیشتری در باره این موضوع ارائه نشده و فعلا فقط خبر خریداری شدن Sunrise به دست ما رسیده. اما احتمال می رود که مایکروسافت برنامه های بیشتری برای خرید جدید خود در نظر داشته باشد.

[منبع: NeoWin]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *