ارسال چای با پهپاد در چین!

ارسال چای با پهپاد در چین!
  • 1393/11/16
  • مجتبی
  • 2

پهپادها یا همون درون ها (Drone) از تکنولوژی های نوینی هستند که این روزها در بسیاری از اخبار فناوری راجع به آنها خبرهای مختلفی می شنویم. چندی پیش آمازون اعلام کرد که قصد دارد در آینده با استفاده از درون ها اقدام به ارسال کالاهای مشتریان نماید.

حالا چینی ها دست بکار شده اند و فقط صحبت از استفاده پهپاد ها نکرده و واقعا آن را تست کرده اند. فروشگاه خرده فروشی بزرگ Alibaba در این کشور اقدام به راه اندازی آزمایشی ارسال محصول توسط پهپاد ها در پکن و گوانژو نموده. در این آزمایش ۴۵۰ نفر از مردم این شهرها قادر خواهند بود تا چای سفارش داده شده خود را در کمتر از یک ساعت و توسط پهپادها دریافت کنند.

سرویس یاد شده فعلا فقط در روزهای ۴ فوریه تا ۶ فوریه فعال خواهد بود اما قطعا برنامه Alibaba خیلی بزرگتر از ارسال چای به ۴۵۰ نفر است! در حال حاضر استفاده از این تکنولوژی برای ارسال کالاها در هیچ جای دنیا انجام نشده و چین اولین کشوری است که اقدام به انجام آن کرده. البته در آمریکا عدم استفاده از درون ها به دلیل قوانین دولتی این کشور فعلا به حالت تعلیق درآمده است.

انتظار می رود در آینده ای نزدیک همه فروشگاه های اینترنتی دنیا بتوانند با استفاده از درون ها محصولات خود را با سرعت بسیار بیشتری نسبت به پست، به دست مشتریان برسانند. تصور کنید کالایی سفارش میدهید و یک ساعت بعد توسط یک پهپاد به شما تحویل داده می شود. بدون اینکه نیاز به انتظار برای ارسال آن از طریق پست باشید! نظر شما در مورد این فناوری چیست؟

[منبع: Engadget]

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. گویا ای تی بازهم مثل همیشه کاربرانشو غافلگیر کرد.شب خوابیدم .صبح که بیدار شدم یهو دیدم کل سایت عوض شده.مرسی گویا و مرسی تیم گویا.

  2. اگه ایران هم اینقدر پیشرفت کنه که تمام کالاهایی که اینترنتی سفارش میدیم با پهباد بفرسته خیلی عالی میشه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *