روزنگار ؛ دوربین‌های جدید کانن/ تصاویر ویندوز ۱۰ موبایل و بیشتر

روزنگار ؛ دوربین‌های جدید کانن/ تصاویر ویندوز ۱۰ موبایل و بیشتر
  • 1393/11/17
  • مجتبی
  • 0

اگر در طول روز وقت نکرده اید تا همگام با اخبار روز دنیای فناوری و تکنولوژی که در گویا آی تی منتشر می شوند، همراه گردید، و از مشتاقان این حوزه هستید، با سری مطالب روزنگار که هر شب در گویا آی تی منتشر می شود، خلاصه مهمترین خبرهای روز را می توانید مشاهده نمایید.

در روزنگار سعی ما بر این است تا بهترین مطالب و اخبار هر روز را به شکلی روان و ساده و خلاصه شده برای شما مخاطبان همیشگی گویا آی تی آماده کنیم تا بتوانید در زمان بسیار کوتایی یک نگاه اجمالی کوتاه ولی مفید به آنچه امروز در دنیای علم و فناوری گذشت، بیاندازید. دقت نمایید که برای مشاهده متن کامل هر مطلب، می توانید بر روی لینک یا تصویر آن کلیک کنید.

در ادامه مطلب با گویا آی تی و روزنگار همراه باشید.

تصاویر جدیدی از نسخه پیشنمایش فنی ویندوز ۱۰ مخصوص موبایل منتشر شد

windows-10-phones-12493-01

ویندوز ۱۰ یکی از انتقلابی ترین سیستم عامل هایی است که تا چند وقت دیگر توسط مایکروسافت عرضه خواهد شد. این سیستم عامل می آید تا همه چیز را یکپارچه کند. بر اساس مطالب و اخبار و شایعاتی که تا کنون در مورد ویندوز ۱۰ منتشر شده می دانیم که قرار است یک ویندوز برای تمام دستگاه ها عرضه شود. یعنی ویندوز ۱۰ قابل نصب بر روی پی سی، تبلت و موبایل ها خواهد بود. چندی پیش تصاویر و خبرهایی از امکان انتشار نسخه پیشنمایش ویندوز ۱۰ مخصوص موبایل را در گویا آی تی برایتان منتشر نمودیم. امروز باز هم تصاویر جدید دیگری از رابط کاربری پلتفرم جدید مایکروسافت برای تلفن های هوشمند به بیرون درز پیدا کرد. اگر می خواهید ببینید که ویندوز ۱۰ در تلفن های هوشمند چه شکلی خواهد بود این مطلب را حتما بخوانید.

هدف مدیر عامل جدید بخش گوگل گلس طراحی مجدد این عینک است

google-glass-ike-taylor-ap-photo

عینک هوشمند گوگل یا همان Google Glass که در اویل معرفی خود سرو صدای زیادی در دنیای فناوری و تکنولوژی به پا کرد، پس از مدتی به دلایل فراوان از جمله قیمت بالا و عدم وجود اپلیکیشن های مناسب و زیاد، مورد استقبال جندانی قرار نگرفت. گوگل بازنگری هایی جزئی در این محصول انجام داد و بروزرسانی هایی را هم برای آن اعمال کرد. اما هیچکدام نتوانست این دستگاه را به هدف گوگل نزدیک کند. حالا با تغییری که در بخش مدیریت پروژه گوگل گلس صورت گرفته، مدیر جدید این بخش اعلام نموده که عینک هوشمد یاد شده باید مورد باز طراحی قرار بگیرد. برای اطلاعات بیشتر به این مطلب مراجعه کنید.

آیا باید برای کامپیوتر قدیمی خود RAM اضافه تهیه کنید!؟

650x260xshould-you-buy-extra-ram-for-an-old-computer-00.jpg.pagespeed.ic.IJVswCuUrZ

امروزه حافظه های رم پردازشی دستگاه های موبایل هم به اندازه رایانه ها شده اند. اما شاید شما هم از جمله کسانی باشید که یک رایانه قدیمی با رم پایین دارند. آیا تا کنون فکر کرده اید که چه می شد اگر می توانستید از رایانه قدیمی خود با سرعت مناسبی باز هم استفاده کنید؟ همچنین با گذشت زمان در دنیای بی رحم تکنولوژی، هر روز شاهد افزایش حافظه ها هستم که به طبع آنها نرم افزارها و بازی ها نیز به منابع بیشتری برای اجرا نیاز دارند. اگر می خواهید به این سوال پاسخ دهید که آیا باید برای رایانه قدیمی‌تان رم جدید اضافه کنید یا نه، این مقاله را از دست ندهید.

برند های تلفن همراه چگونه آغاز کردند: مروری بر اولین تلفن های همراه تولید انبوه برندها

how-it-all-began-hero

دنیای تلفن های هوشمند برای خیلی از ما گیک ها، به دنیای جذاب تبدیل شده. بسیاری از ما بدون تلفن هوشمندمان نمی توانیم روز را به شب برسانیم. اما در گذشته ای نه چندان دور خبری از موبایل های هوشمند امروز نبود. موبایل ها بزرگ، کم امکانات و عموما بسیار گران قیمت بودند و کمتر کسی توان مالی لازم برای خرید آن ها را داشت. به علاوه به دلایلی که اشاره کردیم مورد استفاده عمومی هم قرار نمی گرفتند و تعداد بسیار کمی از افراد جامعه از این دستگاه ها استفاده می نمودند. برای کسانی که در دهه ۷۰ و پس از آن به دنیا آمده اند، شاید اصلا بدون تلفن هوشمند زندگی برایشان غیر قابل توصیف باشد. اما همانطور که گفتیم این تکنولوژی رفته رفته به پیشرفت رسیده تا امروز شاهد محصولاتی اینچنینی باشیم. در این مقاله با گویا آی تی باشید تا سفری داشته باشیم به دل موبایل های گذشته و قدیمی که قطعا دیدن آنها بسیار جذاب و لذت بخش است.

کانن دو دوربین EOS 5DS و EOS 5DS R را رسما معرفی کرد

gsmarena_001

امروز به نوعی متعلق به شرکت معروف دوربین ساز کانن بود. این شرکت امروز از تعدادی دوربین جدید خود رونمایی کرد که بسیاری از علاقمندان به عکاسی مدت ها بود انتظار معرفی آن ها را می کشیدند. در ابتدا دو مدل دوربین مشابه که تفاوتی بسیار کم با هم دارند به نام های EOS 5DS و EOS 5DS R توسط کانن معرفی شدند. همانطور که قبلا هم مشخصات این دستگاه ها را طبق شایعات در گویا آی تی برایتان منتشر کرده بودیم، مورد جدیدی در اطلاعات ارائه شده توسط شرکت یاد شده وجود نداشت به جز قیمت و زمان عرضه. علاوه بر اینها کانن از دو سری دیگر از دوبین های خود هم رونمایی کرد که در بخش آخر روزنگار امروز، می توانید لینک آن ها را در بین سایر مطالب منتشر شده امروز مشاهده کرده و در صورت نیاز، به آنها مراجعه کنید تا از جزئیات بیشتری درباره محصولات جدید کانن آگاهی یابید.

با Duolingo زبان های مختلف را رایگان بیاموزید

screenshot_11_q90

یادگیری زبان انگلیسی امروزه با روش های مختلفی امکانپذیر است که روش های آموزشگاهی و آکادمیک مهمترین آنها هستند. اما از آنجا که امروزه تلفن های هوشمند کاربردهای فراوانی دارند، چرا نتوان از آنها برای یادگیری زبان استفاده کرد؟ اپلیکیشن Duolingo یک برنامه بسیار عالی و رایگان است که برای هر سه پلتفرم ویندوزفون، اندروید و iOS ارائه شده و با کیفیتی مشابه آموزش های دانشگاهی می توانید زبان های مختلفی را با آن بیاموزید. اگر علاقمند به یادگیری زبان های خارجی مانند انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی و … هستید این اپلیکیشن رایگان را از دست ندهید.

در این لحظه باز هم به پایان یک روزنگار دیگر و خلاصه ای از خبرهای منتخب تکنولوژیک امروز در گویا آی تی رسیدیم. در ادامه نیز می توانید لینک سایر مطالب منتشر شده امروز را مشاهده و در صورت تمایل به آنها مراجعه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *