مایکروسافت در حال تست دستیار صوتی آفیس است

مایکروسافت در حال تست دستیار صوتی آفیس است
  • 1393/11/18
  • مجتبی
  • 2

در طی خبری که از طرف وب سایت WMPoweruser منتشر شده، یک اپلیکیشن به نام Work Assistant در فروشگاه ویندوزفون استور دیده شده که آیکون آفیس را هم بهمراه دارد. اپلیکیشن مورد بحث به عنوان نسخه آزمایشی در لیست قرار داده شده که از بخش های مخاطبان و میکروفون دستگاه های کاربران استفاده خواهد کرد و با دستیار صوتی کورتانا هم یکپارچه شده است. بر اساس گزارشات جدید، در هر حال این اقدام یک گام اولیه برای هدف توسعه دستیار صوتی مایکروسافت است که آن را وارد دوره جدیدی می کند.

وب سایت ZDNet نیز گزارش داده که منبع نزدیک به بیل گیتس اعلام نموده که وی نیز در ساخت این اپلیکیشن دخیل است. این در حالی است که Julie Larson-Green مدیر اصلی بخش اپلیکیشن های مایکروسافت تیم خاص خود را برای اپلیکیشن یاد شده دارد و توسعه آن را رهبری می کند. بیل کیتس، اخیرا بر روی یک پروژه کار می کند که هدف آن ایجاد یک دستیار شخصی برای کمک به یادآوری و سازماندهی داده ها است.

بر اساس گزارشی که از TheVerge منتشر گردیده، مایکروسافت در حال یکپارچه سازی دستیار صوتی کورتانا با آفیس است که در هر دو نسخه موبایل و دسکتاپ صورت خواهد گرفت. این گزارش اطلاعاتی را که درباره یکپارچه سازی شدن کورتانا به بیرون درز کرده را اعلام نموده است.

اگر دستیار کورتانا یا امکان استفاده از برخی قابلیت های آن به مجموعه نرم افزار های محبوب آفیس بیاید قطعا یکی از بزرگترین تغییرات آفیس جدید در ویندوز ۱۰ خواهد بود که بسیاری از کاربران مطمئنا از آن بسیار راضی خواهند بود. بنظر می رسد هدف مایکروسافت این است تا سرویس های خود را کاربردی تر کرده و آنها را بهتر توسعه دهد. حتی امکان دارد این دستیار صوتی به دستبند سلامت مایکروسافت بند نیز اضافه شود که در این صورت امکان استفاده از آن در تمام سرویس ها و محصولات این غول نرم افزاری امکانپذیر خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. بسیاری از کاربران ویندوز فون هم اکنون از این که می بینند اپلیکیشن های آفیس در اندروید و iOS بهتر از ویندوز فون کار می کنند، شاکی اند. اگر شما هم از این دسته کاربران هستید، باید بدانید که وضعیت برای همیشه همین طور نخواهد بود

  2. نظر امید خان کاملا درسته از نظر من. مایکروسافت میخواد آدما رو وابسته به نرم افزاراش بکنه و بعد تر هرکی نسخه کاملش رو بخواد باید بره سمت ویندوز10. یکپارچگی ویندوز10 روی ابزارهای مایکروسافت (ایکس باکس – گوشی – کامپیوتر شخصی – تبلت و در آینده ساعت) برگ برنده ی این شرکت عظیم هست.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *