شیائومی امسال تجارت خود را در برزیل و روسته گسترش خواهد داد

شیائومی امسال تجارت خود را در برزیل و روسته گسترش خواهد داد
  • 1393/11/19
  • مجتبی
  • 0

همانطور که می دانید قرار است در روز ۱۲ فوریه یک کنفرانس توسط شیائومی در سانفرانسیسکو برگزار گرددد. طرفداران و علاقمندان به این برند امیدوار بودند که پس از این رویداد شرکت مورد بحث فعالیت خود را در آمریکا آغاز نماید و تلفن های هوشمند جدیدش از جمله Xiaomi Mi Note Pro با ۴ گیگ رم را برای کاربران آمریکایی عرضه کند. بنظر می رسید که زمان بسیار مناسبی برای شرکت مورد بحث است تا بنواند تجارت خود را در این کشور گسترش دهد.

همانطور که چندی پیش در گویا آي تی اعلام کردیم، پس از اعلام شرکت شیائومی برای عرضه سهام، این شرکت ۴۶ میلیارد دلار ارزش گذاری شد که سوال اینجا بود، شرکت یاد شده در کدام بورس قصد چنین کاری را دارد. نیویورک یا هونگ کنگ؟ اما گزارش منتشر شده در دیروز یعنی شنبه همین هفته، نشان می دهد فعالیت شیائومی در آمریکا احتمالا به تعویق خواهد افتاد.

در کنار فعالیت شیائومی در چین، این شرکت محصولات خود را در تایوان، سنگاپور، مالزی، هند و فیلیپین نیز ارائه می کند. دو کشور بعدی‌ای که گزارش شده شرکت یاد شده قصد دارد در سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را در آنجا گسترش دهد، برزیل و روسیه هستند. این شرکت شروع خوبی در هند داشت و توانست با سرعت زیادی یک میلیون دستگاه از محصولاتش را طی فروش های سریع، در این کشور عرضه کند. تمامی این فروش ها در چند دقیقه و توسط وب سایت Flipkart انجام شده اند. البته حنگ پنتنتی بین شیائومی و اریکسون بر سر این است که شرکت چینی نتواند تلفن های هوشمند خود را در کشورهایی عرضه کند که از پردازنده اسنپدراگون در آنها استفاده می گردد. شیائومی بیشتر با شرکت مدیاتک همکاری دارد که این تولیدکننده پردازنده، در کشوری مانند هند از نظر تجاری منع شده و حق انجام فعالیت در این کشور را ندارد.

رویدادی که قرار است در ۲۲ فوریه توسط شیائومی برگزار شود همه چیز را آشکار خواهد نمود هر چند که تا کنون از بسیاری مباحث آن مطلع هستیم. البته برخی از منابع خبری نیز اعلام کرده اند شرکت چینی شیائومی آماده ارائه سرویس ها و خدمات خود در آمریکا است و تمای اخباری که مبنی بر عدم فعالیت این شرکت در کشور یاد شده منتشر شده اند، اشتباه هستند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *