SpotCam ؛ نسل جدیدی از دوربین های نظارتی و ابری

SpotCam ؛ نسل جدیدی از دوربین های نظارتی و ابری
  • 1393/11/20
  • مرتضی بیاتی
  • 0

دستگاه‌های نظارتی خانگی امروزه جزو داغ ترین موضوعات مورد بحث در سایت های خبری و فن‌آوری می باشند. در میان تمام این وسایل نوظهور SpotCam به دلیل ضبط و ذخیره پیوسته تصاویر در فضای ابری آن هم بصورت تمام وقت و کاملاً رایگان, نظر ما را به خود جلب کرده است.

ممکن است این ویژگی ها برای بسیاری از کسانی که با صنعت دستگاه های نظارتی خانگی آشنا نیستند عادی به نظر برسد, ولی درواقع این یک پیشنهاد بسیار جسورانه است. مدت ها است که تولید کنندگان برای ضبط تصویر در دستگاه های نظارتی از SD کارت, NAS و ضبط در شرایط خاص استفاده می کنند(مثلا درصورت تشخیص حرکت). تمام آن شیوه ها محدودیت های خود را دارند و خیلی ایدئال نیستند. از سوی دیگر, ضبط و ذخیره مداوم در فضای ابری ممکن است بهترین گزینه برای کاربران خانگی باشد ولی همیشه به این شکل بوده است که کاربر باید ماهیانه بابت هزینه ی اشتراک مبلغی را پرداخت کند. در این نوع خدمات Dropcam جزو معروفترین شرکت ها است.

اکنون SpotCam تازه وارد با خدمت جدیدش, یعنی ضبط مداوم در فضای ابری به‌صورت رایگان توانسته است ورق را به سود خود برگرداند.

2014-03-27_144852_03

 

مشخصات

  • ابعاد: 4.8 سانتی‌متر در 14.8 سانتی‌متر
  • وزن: 198 گرم
  • برق ورودی: 12 ولت , 1 آمپر
  • ویدئو: P720 HD (1280*720) با 30 فریم بر ثانیه
  • استریم: پشتیبانی از کدگذاری H.264
  • میدان دید: 110 درجه
  • صدا: اسپیکر و میکروفون
  • دید در شب: دارای 12 ال ای دی IR پرقدرت

 نصب

این دوربین ساخت محکمی دارد و نصب آن آسان است. می توان آن را بروی پایه ایستاده قرار داد یا بروی دیوار سوار کرد یا توسط کیت مخصوص به سقف نصب کرد. همچنین راه اندازی SpotCam فرایند ساده‌ای دارد و با چند بار تلاش توانستم همه چیز را به درستی تنظیم کنم. کل کاری که باید انجام دهید این است که مودها را به دوبین سوئیچ کنید. اول می بایست آن را تبدیل به هات اسپات (Hotspot) کنید تا به گوشی شما متصل شود. سپس زمانی که Wi-Fi شما به درستی راه‌اندازی شد آن را به حالت قبل سوئیچ کنید. به هرحال این روند به هیچ وجه سخت و پیچیده نمی باشد.

img02

کیفیت تصویر

کیفیت تصویر در این دوربین 720p با 30 فریم در ثانیه می باشد و استریم روانی دارد. در دوربین های نظارت خانگی نور بسیار مهم می باشد اما این دوربین قابلیت ارائه تصویر با کیفیت را هم در روز دارد و هم در شب. در شرایط کم نور به‌صورت خودکار تصویر سیاه‌سفید می شود تا کیفیت تصویر 720p با 30 فریم در ثانیه حفظ شود. این ویژگی زمانی که از این دوربین برای نظارت بر کودک خود در اتاق تاریک استفاده می کنید می تواند بسیار مفید باشد.

این دوربین با استفاده از نور مادون قرمز (IR) می تواند حتی در نور 0 لوکس (Lux) نیز کار کند و تصویر ارائه دهد. می تواند گفت در شرایط کم نوری و شب در میان دوربین های نظارت خانگی SpotCam بهترین تصویر را ارائه می دهد.

spotcam-review-this-new-cloud-monitoring-camera-is-trying-to-change-the-game-4

هشدارها

SpotCam در دو زمان هشدار می دهد — در زمان تشخیص صدا و حرکت. می توانید با تنظیم کردن این دوربین به آن دستور دهید که در هنگام وجود صدا, حرکت و یا آفلاین شدن به شما ایمیل ارسال کند. همچنین می توانید در آن میزان حساسیت به صدا و حرکت را تنظیم کنید.

زمانی که ایمیل هشدار دهنده را دریافت می کنید, در آن شماره دوربین تشخیص دهنده هشدار, نوع هشدار, زمان آن و تصویری از آن دوربین برای شما ارسال می شود.

همراه با ایمیل هشدار, شماره دوربین تشخیص دهنده هشدار, نوع هشدار, زمان آن و تصویری از آن دوربین برای شما ارسال می شود.

 خروجی دو طرفه صدا

میکروفن 2 طرفه از آن ویژگی هایی است که تنها در دوربین های نظارتی حرفه ای قابل یافتن است. مطمئنا از این ویژگی استفاده های زیادی خواهید کرد.

ذخیره سازی ابری

این ویژگی باعث تفاوت اصلی این دوربین با دیگر رقبا می شود. SpotCam به‌صورت رایگان تصویر 24 ساعت گذشته را در فضای ابری نگه‌داری می کند. بهترین قسمت سیستم SpotCam این است که شما می توانید قطعه فیلم هایی که می خواهید را دانلود و یا در یوتیوب ذخیره کنید تا برای همیشه به آن تصاویر دسترسی داشته باشید. البته اگر دوست داشته باشید که بیش از 24 ساعت از تصاویر شما در فضای ابری ذخیره شود می توانید یکی از گزینه های 3 روز, 7 روز و یا 30 روزه را انتخاب کنید و براساس آن ماهیانه برای اشتراک خود هزینه‌ای را پرداخت کنید که این مبلغ در مقایسه با دیگر سیستم های ذخیره ابری موجود در بازار بسیار ارزان‌تر می باشد.

spotcam-review-this-new-cloud-monitoring-camera-is-trying-to-change-the-game-3

بهترین انتخاب موجود

دوربین های نظارت خانگی متنوعی در بازار وجود دارد که برخی از آنها فضای ابری را نیز در اختیار شما قرار می دهند ولی با توجه به قیمت و کیفیت تصویر آنها باید گفت که SpotCam می تواند بهترین انتخاب شما باشد. قیمت پایه این دوربین 149 دلار می باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *