بهترین جایگزین برای فایل منیجر های ویندوز، مک و لینوکس

بهترین جایگزین برای فایل منیجر های ویندوز، مک و لینوکس
  • 1393/11/21
  • مهرداد فراهانی
  • 0

اکثر مردم از فایل منیجر های پیشفرض سیستم عامل خود استفاده می کنند، اما بسیاری از کاربران حرفه ای ترجیح می دهند از فایل منیجر های دیگری استفاده کنند. به عنوان مثال، ویندوز اکسپلورر در ویندوز هیچ نوار بالایی ندارد، تنها از یک رابط کاربری دو قسمتی تشکیل شده و همچنین ابزاری برای تغییر نام دسته ای فایل ها و ویژگی های پیشرفته تر ارائه نمی دهد.

اگر شما با فایل منیجر پیش فرض خود مشکلی ندارید، خیلی خوب است. اما بهتر است داشتن فایل منیجر های جایگزین که در این پست معرفی شده را هم تجربه کنید تا بهتر فایل هایتان را مدیریت کنید.

ویندوز

FreeCommander

با وجود ویندوز اکسپلورر، کاربران حرفه ای ویندوز آرزوی داشتن یک فایل منیجر قدرتمند را دارند. اگر شما به دنبال نوار بالایی، یک رابط کاربری دوقسمتی، و دیگر ویژگی های قدرتمند مدیریت فایل هستید نرم افزار FreeCommander گزینه خوبی یرای جایگزینی ویندوز اکسپلورر می باشد. بر خلاف بسیاری از برنامه های موجود دیگر، این نرم افزار هر چند متن باز نیست ولی کاملا رایگان است. علاوه بر آن هیچ ویژگی از نسخه حرفه ای این نرم افزار برای شما محدود نیست.

ximg_54977217b4a38.png.pagespeed.ic.wsIq4BZDsS

Explorer++

Explorer++ هم یک نمونه دیگر است که رایگان و متن باز می باشد، این نرم افزار شامل نوار بالایی، یک رابط کاربری قابل تنظیم و ویژگی فیلتر فایل ها می باشد و همچنین به عنوان یک برنامه قابل حمل و بدون نیاز به نصب، راه اندازی و اجرا می شود. Explorer++ رابط کاربری آسان تری نسبت به FreeCommander دارد، اما از رابط کاربری دوگانه و برخی از ویژگی های قدرتمند دیگر آن خبری نیست. اگر شما نوار بالایی و رابط کاربری آسان می خواهید Explorer++ گزینه خوبی است.

ximg_54976f422f509.png.pagespeed.ic.OSPC_WYzQ2

جایگزین های دیگر هم نرم افزار های Xplorer2, XYplorer, Directory Opus, و Total Commander می باشند. البته همه این برنامه ها پولی هستند. نسخه رایگان هم برای چند مورد از آن ها موجود است مثل Xplorer2 Lite, XYplorer Free, و Directory Opus Light، اما اغلب فاقد بسیاری از ویژگی های قدرتمند موجود در نسخه های پولی خود می باشند.

ximg_54976ee5077bf.png.pagespeed.ic.e-4w3XIOKw

مک

فایل منیجر پیشفرض مک یعنی فایندر بسیار ساده است، اما مطمئنا می تواند نیاز های معمولی کاربران را برطرف کند. طبق معمول در سیستم عامل مک، بسیاری از گزینه های مدیریت فایل در دسترس رایگان نیستند و شما باید برای داشتن آن ها هزینه پرداخت کنید. اما نکته مثبت آن این است که روی این برنامه ها بیشتر کار شده و مدیریت فایل های قوی هستند و نیاز های شما را برطرف می کنند.

Cocoatech’s Path Finder

نرم افزار Cocoatech’s Path Finder احتمالا جایگزین خوبی برای فایندر سیستم عامل مک است، و ما آن را به عنوان یکی از بهترین گزینه ها به شما معرفی می کنیم. این فایل منیجر شامل یک رابط کاربری دو قسمتی و ویژگی های قدرتمند است. توسعه دهندگان به طور خاص به بروز رسانی و پشتیبانی آن توجه می کنند. البته این فایل منیجر ۴۰ دلار برای شما آب می خورد، اما شما می توانید نسخه آزمایشی را ۳۰ روزه به صورت رایگان استفاده کنید و در صورت تمایل آن را بخرید.

ximg_549772bf8812f.png.pagespeed.ic.l1HFdsJcZu

اگر می خواهید برخی از ویژگی های پیشرفته مثل رابط کاربری دوقسمتی را داشته باشید اما نمی خواهم پول خرج کنید از XtraFinder. استفاده کنید. ویژگی هایی که این نرم افزار در اختیارتان قرار می دهد عبارت است از: جستجوگر، رابط کاربری دو قسمتی، یک لیست از کپی ها، کلید میانبر و بسیاری از گزینه های جدید در منو. این نرم افزار تقریبا بسیاری از ویژگی های پیشرفته را شامل نمی شود، اما اکثر کاربران به داشتن همین ویژگی ها هم راضی هستند

ximg_5497736bd0ad7.jpg.pagespeed.ic.z1QFZSSYxO

لینوکس

کمی سخت است که در مورد مدیریت فایل جایگزین برای لینوکس صحبت کنیم، زیرا در لینوکس هر محیط کاربری شامل یک مدیریت فایل منحصر به فرد است. با وجود این که لینوکس نسخه های بسیاری دارد معمولا کاربران تمایلی برای یافتن فایل منیجر دیگر ندارند. اما، باید بدانید ماژولار بودن دسکتاپ لینوکس، به شما امکان استفاده از ویژگی های پیشرفته در نرم افزار مدیریت فایل میدهد.

ximg_54977a665570e.png.pagespeed.ic.Il0zkK3c7z

به عنوان مثال فایل منیجر Nautilus file manager برای GNOME و Ubuntu مناسب است. نرم افزار Dolphin file manager هم برای نسخه KDE مناسب است. برای Xfce هم Thunar file manager گذینه خوبی است و برای LXDE فایل منیجر PCManFM پیشنهاد می شود. برای نمونه نرم افزار مدیر فایل Thunarکه برای XFCE است شامل یک ابزار متغییر و محیطی یکپارچه برای دسته بندی سریع فایل است.

ximg_54977d4761d4c.png.pagespeed.ic.NHn6PfmSY6

امیدواریم که این نرم افزار ها انتظلر های شما را برآورده کنند ما تمام تلاش خود را کردیم تا بهترین ها را در اختیارتان قرار دهیم.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *