سرمایه گذاری اپل بر روی نیروگاه خورشیدی‌ای که میتواند انرژی ۶۰ هزار خانه را تامین کند

سرمایه گذاری اپل بر روی نیروگاه خورشیدی‌ای که میتواند انرژی ۶۰ هزار خانه را تامین کند
  • 1393/11/22
  • مجتبی
  • 0

نور خورشید یکی از نعمت های خدادای به بشر بوده و هست. منبع سرشار نور و انرژی که مدت ها هیچ استفاده ای جز روشنایی از آن نمی کردیم. پس از مدتی که زمین با بحران های کمبود انرژی وسوخت های فسیلی مواجه شد، انسان ها به فکر استفاده از انرژی خورشیدی افتادند. امروزه بسیاری از وسایل تکنولوژیک مجهز به پنل های خورشیدی برای تولید انرژی الکتریکی مورد نیاز خود هستند.

این روزها اپل مانور زیادی را بر روی استفاده از انرژی های پاک در حوزه های گوناگون می دهد. این شرکت پول واقعا زیادی را بر روی چنین مواردی سرمایه گذاری کرده است. شرکت یاد شده حالا مبلغ بسیار زیاد ۸۴۸ میلیون دلار را در اولین نیروگاه خورشیدی واقع شده در کالیفرنیا سرمایه گذاری نموده.

بنا به اعلام تیم کوک، مدیر عامل اپل، این نیروگاه می توانید انرژی الکتریکی مورد نیاز را برای بیش از ۶۰ هزار خانه تامین نماید. شرکت مورد بحث انرژی‌ای معادل ۱۳۰ مگاوات را از طریق انرژی خورشیدی تولید می کند تا روشنایی و انرژی مورد نیاز بسیاری از خانه ها تامین کند.

بنا به گزارشات منتشر شده، این اقدام اپل، بزرگترین معامله و همکاری تجاری در صنعت انرژی خورشیدی تا به امروز بوده. البته به غیر از نیروگاه های خروشیدی، موسسات دیگری هم هستند که به تولید انرژی پاک می پردازند اما بنظر میرسد در حال حاضر استفاده از نور خورشید برای تلوید انرژی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *