آژانس امنیت ملی آمریکا مدعی است ایران جنگ سایبری را از آمریکا آموخته!

آژانس امنیت ملی آمریکا مدعی است ایران جنگ سایبری را از آمریکا آموخته!
  • 1393/11/22
  • مهرداد فراهانی
  • 0

دولت ایالات متحده و دیگر بخش های امنیتی آمریکا تاکنون حملات سایبری گسترده ای را توسط کشورمان تجربه کرده است از جمله حمله سایبری ایران علیه نیروی دریایی آمریکا. بر اساس یک سند فاش شده از آژانس امنیت ملی آمریکا که توسط ادوارد اسنودن رهگیری شده و مربوط به سال ۲۰۱۳ می باشد این دولت نگران است که ایران با مطالعه و سپس تکرار تاکتیک های مبارزات و حملات سایبری که آمریکا انجام میداده، قادر به بهبود قابلیت های خود در این زمینه شده است . آژانس امنیت ملی آمریکا همچنین از قوی تر شدن و بهبود تاکتیک های بخش سایبری ایران نگران است.

جالب است بدانید در سال ۲۰۱۲ آمریکا یک حمله سایبری به شبکه مخابرات و اینترنت وزارت نفت داشت که وزارت نفت ایران در اینباره گفت که در جریان حمله‌ی سایبری به شبکه‌ی مخابرات و اینترنت این وزارتخانه، هیچگونه اطلاعات محرمانه‌ای افشا نشده است. در همین حال گمان‌زنی‌هایی در مورد “عاملان احتمالی” این حمله مطرح می‌شود.

در سال ۲۰۱۲ یک حمله سایبری به شرکت نفت آرامکو عربستان شد که ادعا شده بود این حمله تلافی ایران علیه حمله به وزارت نفت می باشد. در این حمله مسئولان آرامکو گفتند که حمله سایبری به کامپیوترهای این شرکت در تولید نفت عربستان سعودی تاثیری نگذاشته است. اما موسسه مالی بین‌المللی “بارکلیز” پیش از این در تفسیری پیرامون شرایط ژئوپلتیکی خاورمیانه، احتمال خرابکاری عمدی در حوزه‌های نفتی را بعید ندانسته بود.

با توجه به سوابق ناموفق آمریکا در حمله های سایبری به ایران این ادعا که  ایران جنگ سایبری را از آمریکا آموخته در نوع خود جالب می باشد. حملات سایبری ایران هیچ شباهتی به حملات آمریکا نداشته است و جالب است بدانید در یکی از حملات سایبری ایران واشینگتن از 120 کشور جهان کمک خواست تا ترافیک کامپیوتری محلی خود را منفصل کند و کد کامپیوتری آسیب دیده را از سرورهای سراسر جهان پاک کنند. درست است که آمریکا در زمینه تکنولوژی برتر است اما دلیل آن تنها دستیابی به برخی دانش ها و مهارت های فنی است که در زمینه ساخت محصولات از آن استفاده می کند و این موضوع نباید باعث شود که آمریکایی ها چنین ادعایی کنند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *