روزنگار ؛ ۲۲ بهمن و سلفی/ رباتی که زیپ را می بندد و بیشتر

روزنگار ؛ ۲۲ بهمن و سلفی/ رباتی که زیپ را می بندد و بیشتر
  • 1393/11/22
  • مجتبی
  • 0

اگر در طول روز وقت نکرده اید تا همگام با اخبار روز دنیای فناوری و تکنولوژی که در گویا آی تی منتشر می شوند، همراه گردید، و از مشتاقان این حوزه هستید، با سری مطالب روزنگار که هر شب در گویا آی تی منتشر می شود، خلاصه مهمترین خبرهای روز را می توانید مشاهده نمایید.

در روزنگار سعی ما بر این است تا بهترین مطالب و اخبار هر روز را به شکلی روان و ساده و خلاصه شده برای شما مخاطبان همیشگی گویا آی تی آماده کنیم تا بتوانید در زمان بسیار کوتایی یک نگاه اجمالی کوتاه ولی مفید به آنچه امروز در دنیای علم و فناوری گذشت، بیاندازید. دقت نمایید که برای مشاهده متن کامل هر مطلب، می توانید بر روی لینک یا تصویر آن کلیک کنید.

در ادامه مطلب با گویا آی تی و روزنگار همراه باشید.

۲۲ بهمن را با تصاویر سلفی جشن بگیرید!

farhangnews_113818-320827-1423506166۲۲ بهمن برای ما ایرانیان همیشه پر از شور و شوق بوده و همیشه هم خواهد بود. این روز را امام راحل روز آزادی ایران و پیروزی مسلمین و مستضعفین بر استکبار جهانی اعلام نمود. همانطور که می دانید در این روزها تصاویر سلفی یا همان خودنگاره توسط افراد در سراسر دنیا گرفته می شوند. در ایران نیز بسیار شاید این موضوع هستیم. حالا کمپینی برای تشویق بیشتر جوانان، تصمیم گرفته تا مسابقه ای را برای سلفی های ۲۲ بهمن برگزار کند. اگر می خواهید با این مسابقه و جوایز آن آشنا شوید این مطلب را بخوانید.

۱۰۰ گیگابایت فضای وان درایو مایکروسافت به مدت دوسال ارائه می شود

screen_shot_2015-02-09_at_3.04.35_pm_story

همانطور که احتمالا شما هم دریافته اید این روزها مایکروسافت سعی دارد رویکرد خود را تغییر دهد. از ویندوز ۱۰ گرفته تا تغییرات بخش اکس باکس و تولید تلفن های هوشمند با برند خود. حالا هم در بخش ارائه خدمات رایگان ابری خبری رسیده که بسیاری از کاربران را خوشحال خواهد کرد. خیلی ها منتظر چنین سرویسی از غول نر افزاری دنیا بودند و حالا این شرکت سرویسی را ارائه می دهد که با ثبت نام در آن می توانید از ۱۰۰ گیگابایت فضای رایگان ابری به مدت دوسال بهره ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر از سرویس یاد شده به این مطلب رجوع کنید.

ربات های Sartorial زیپ لباستان را برای شما می بندند!

zipbot

ربات ها امروزه در صنایع مختلف کاربرد های زیادی دارند. اما کار انها فقط به موارد صنعتی و شرکتی یا ربات های انسان نما یا فوتبالیست و غیره خلاصه نمی شود. حتی در زمان حاضر شاهد تولید ربات هایی در مقیاس نانو هستیم. حالا هم رباتی به نام Sartorial تولید شده که می توانند در بستن زیپ لباس های به کمک افراد بیایند. قبل از اینکه بگویید چنین چیزی اصلا کاربرد دارد یا خیر، پیشنهاد می کنیم این مطلب را حتما بخوانید تا با طرز کار این فناوری و کاربردش بیشتر آشنا گردید.

سرمایه گذاری اپل بر روی نیروگاه خورشیدی‌ای که میتواند انرژی ۶۰ هزار خانه را تامین کند

first-solar-farm-blythe-californiaنام اپل همیشه به گونه ای با دنیای آیفون و سایر محصولات این شرکت عجین شده. اما بد نیست بدانید که کوپرتینویی ها در زمین های دیگری نیز فعالیت می کنند و قصد دارند تا دامنه کاری خود را گسترش دهند. البته در زمینه حضور در صنایع مختلف، گوگل بیشتر از سایر شرکت های رقیب به این عمل پرداخته ولی اپل نیز حالا قصد ورود به بخش سوخت های پاک را دارد. این شرکت تصمیم دارد در یک نیروگاه خورشیدی سرمای گذاری نماید. حاصل کار نیروگاه مورد بحث تولید برق و انرژی الکتریکی لازم برای ۶۰ هزار خانه است که رقم قابل توجهی است. برای کسب اطلاعات بیشتر از این سرمایه گذاری و مطالعه جزئیات بیشتر از فعالیت یاد شده اپل، به این مطلب مراجعه کنید.

تیم کوک معتقد است که اپل واچ به عنوان یک وسیله ضروری برای آیفون تبدیل می شود

tim_cook

شاید کمتر کسی فکر می کرد روزی استفاده از تلفن های همراه تا به این حد محبوب گردد. آیفون به نوعی تعریفی جدید از تلفن هوشمند بود. پس از مدت ها حالا اپل هم به جمع تولید کنندگان ساعت های هوشمند پیوسته ولی بسیاری معتقد هستند این محصولات هنوز زیاد کاربردی نیستند. اما تیم کوک مدیر عامل اپل حرف های جالبی را بیان نموده که طی آن علام کرده ساعت هوشمند اپل واچ قرار است به یکی از ابزارهای جانبی مهم و کاربردی آیفون مبدل گردد. اگر می خواهید در اینباره بیشتر بدانید این مطلب را از دست ندهید.

در این لحظه باز هم به پایان روزی دیگر در گویا آی تی رسیدیم و خلاصه اخبار مهم روز را تقدیمتان کردیم. سایر مطالب منتشر شده امروز در دنیای تکنولوژی را می توانید در زیر مشاهده کنید و در صورت تمایل به آنها مراجعه نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *