ربات های Sartorial زیپ لباستان را برای شما می بندند!

ربات های Sartorial زیپ لباستان را برای شما می بندند!
  • 1393/11/22
  • مجتبی
  • 1

اخیرا در گویا آي تی برایتان از هتل پیشرفته ای گفتیم که ظاهرا قرار است از ربات ها به عنوان کارمند در آن استفاده شود. اما در مورد بستن زیپ لباس ها هم می توان از ربات ها استفاده کرد؟ پاسخ این سوال اکنون بله است! بخش از پروژه ای موسوم به Sartorial Robots که توسط یکی از دانشجویان دانشگاه MIT از چند سال پیش آغاز شده، می تواند زیپ لباس های مختلف را به صورت خودکار ببند. قدرت ربات های مورد بحث آنقدری هست که بتواند در دو جهت بالا و پایین اینکار را انجام دهند و بنابر این می توان به عنوان باز کننده زیپ هم استفاده نمود

بر اساس نوع ژاکت، لباس یا حتی زیپ هایی که در موارد دیگر بکار برده شده اند، ربات های یاد شده می توانند از پس بستن آنها بر بیایند. اکنون ممکن است بعضی از شما گمان کنید که اگر چه نیازی به این ربات ها است؟ زیرا اگر کسی نتواند زیپ لباسهایش را بالا بکشد حتما مشکلی جدی دارد!

این گفته بسیار درست هم هست، اما این تکنولوژی می تواند در خدمت کسانی باشد که واقعا به آن نیاز دارند. افراد معلول یا سالمندی که دیگر توانانای کنترل درست دستها را ندارند یا کسانی که دست یا انگشتان آنها قطع شده، برای بستن همین زیپ هایی که انسان های معمولی براحتی انجام می دهند، مشکل دارند. ربات هایی که به آنها اشاره نمودیم از یک موتور بسیار کوچک برای انجام کار خود بهره گرفته اند.

بحرحال دنیای تکنولوژی است و هزار و یک اختراع و ایده جدید که هر روز از آنها می شنویم و در مورد آنها می خوانیم. این مورد هم شاید یکی از عجیب ترین های چند وقت اخیر باشد اما همیشه این را در نظر داشته باشید که احتیاج مادر اختراعات است و تکنولوژی همیشه سعی داشته به نوعی رفع نیازهای مختلف انسان ها را آسان و سریع تر کند.

نظر شما در مورد این ربات ها چیست؟

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *