سونی امسال در گوشی های پایین رده و میان رده خود بیشتر از چیپ مدیاتک استفاده می کند

سونی امسال در گوشی های پایین رده و میان رده خود بیشتر از چیپ مدیاتک استفاده می کند
  • 1393/11/23
  • مجتبی
  • 0

بر اساس اعلام منابع توایوان، سونی قرار است در سال جاری میلادی از چیپست های تولیدی مدیا تک در گوشی های پایین رده و میان رده خود بیشتر استفاده کند. مدیاتک برای بسیاری از تلفن های هوشمند ارزان و اقتصادی که در چین تولید می گردند کاملا شناخته شده است. برای مثال می توان به تلفن هوشمند Xperia E4 سونی اشاره کرد که چند روز پیش معرفی شد و یک دستگاه میان رده محسوب می گردد. سونی در این محصول از یک پردازنده چهار هسته ای مدیاتک با نام MT6582  استفاده نموده که شامل ۴ هسته‌ی ۱/۳ گیگاهرتزی است. این گوشی توسط Arima سرهم بندی شده که تا کنون سه میلیون نسخه از آن که قابلیت اتصال به 3G را دارد سفارش داده شده.

فاکس‌کان و کامپال اعلام کرده اند که در حال ساخت تلفن های هوشمندی از سونی هستند که از پردازنده ی MT6752 مدیاتک بهره می برد و نیز از شبکه های پرسرعت 4G پشتیبانی می نماید. این چیپست، ۶۴ بیتی و هشت هسته ای بوده و احتمالا در گوشی های پایین و میان رده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پرچمدار بعدی سونی که انتظار داریم نامش ‌Xperia Z4 باشد در دل خود یک پردازنده ۶۴ بیتی هشت هسته ای به نان اسنپدراگون ۸۱۰ دارد. این پردازنده در بسیاری از پرچمدارانی که قرار است در سال جاری میلادی عرضه گردند، مورد استفاده واقع شده است.

انتظار می رود Xperia Z4 از سونی در نمایشگاه MWC 2015 که ماه آینده برگزار می گردد، معرفی شود. اما بنا به اخباری که روزهای گذشته منتشر شده، ظاهرا سونی هیچ برنامه ای را برای این ماه زمانبندی نکرده. بنظر می رسد به جای معرفی پرچمدار در هر ۶ ماه این شرکت تصمیم گرفته کار بیشتری بر روی دستگاه های تولیدی‌اش انجام دهد و هر سال فقط یک پرچمدار معرفی و عرضه نماید. همانطور که می دانید پرچمدار کنونی سونی یعنی اکسپریا زد ۳ در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی معرفی شد.

سونی اساسا تلاش می کند تا با ارائه دو محصول بالارده در سال بیشتر در رقابت حضور داشته باشد اما ۷۰ درصد مصرف کنندگان این شرکت در نظرسنجی ها اعلام کرده اند که مایل هستند شرکت مورد علاقه آنها، سالانه یک محصول بالارده بیرون بدهد ولی بیشتر بر روی آن کار کرده و برزورسانی های گسترده تری در آن اعمال نماید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *