حقه هایی برای رهایی از خرناس

حقه هایی برای رهایی از خرناس
  • 1393/11/23
  • فرشته سعیدی
  • 0

بر اساس تحقیقات، جوراب پوشیدن می تواند از خرناس جلوگیری کند، اما راه هایی برای رهایی از خُرخُر های شبانه وجود دارد، به عنوان مثال:توپ تنیس_ آواز خواندن

مجید جویا می گوید: از چهار نفر انسان فقط یک نفر دچار خرناس خواهد شد و نکته ی جالب اینکه خرناس آقایان نسبت به خانم ها شیوع پیداکرده است واین موضوع می تواند برای خانم ها، همزمان هم خوشایند هم ناخوشایند باشد.

به تازگی پژوهشگران برای این مشکل راه حلی ارائه کرده اند وبه همین بهانه، ۵ راه شگفت انگیز که بتواند مشکل بسیاری از افراد راحل کند، مطرح کردند.

۱.جوراب واریس

پوشیدن جوراب واریس می تواند از لخته شدن خون و خروپف جلوگیری کند. درهنگام روز، مایعاتی در کف پا جمع می شود که در طول شب به گردن باز می گردد ومشکل را بدتر می کند. جوراب واریس می تواند این مایعات را کاهش دهد و اگر مردان در طول روز از جوراب واریس استفاده کنند، خرو پف آنها کاهش می یابد.

۲.توپ تنیس

برای جلوگیری از این مشکل، پزشکان پیشنهاد می دهند که افراد دچار این بیماری به پشت تی شرت خود توپ تنیس ببندند تا در هنگام شب، احساس ناراحتی کنند ومجبور شوند به پهلو بخوابند. بعد ازمدتی که به پهلو خوابیدن عادت کردند دیگر نیازی به توپ تنیس نخواهدبود.

۳.آواز خواندن

شواهد نشان داده است که تمرین آواز خواندن، به کاهش خروپف کمک زیادی می کند. به دلیل اینکه ماهیچه های آن محل، شامل مجرای هوایی، کام نرم، زبان و… را تنظیم می نماید.

۴.نوار چسب

اغلب خروپف زمانی اتفاق می افتد که در هنگام خواب، کام نرم دهان، راه تنفسی را ببندد و این زمانی اتفاق می افتد که دهان فرد باز بماند.راه حل های زیادی برای بسته ماندن دهان وجود دارد که می توان نوار های بالا کشنده رانام برد، اما راه های ارزان تر و کم هزینه تر وجود دارد، ازجمله:نوارچسب معمولی

۵.بالشت جدید

باوجود اینکه پزشکان توصیه می کنند اگر افراد بدون بالشت بخوابند بهتراست، اما راه حل های بهتری مثل: تمییز نگه داشتن بالشت وجود دارد که منجر به کاهش خروپف می شود.مواد آلرژی زا و میکروب های ریز در بالشت رشد می کنند پس بهتراست که بالشت ها ۶ ماه یکبار تعویض شوند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *