گزارشات اعلام کرد اندروید ۵ کمتر از iOS ۸ دچار مشکل می شود

گزارشات اعلام کرد اندروید ۵ کمتر از iOS ۸ دچار مشکل می شود
  • 1393/11/24
  • مجتبی
  • 0

از اندروید ۵ آبنبات چوبی چه می خواهید؟ قبلا مقایسه ای دقیق در گویا آي تی از اندروید ۵ آبنبات چوبی و iOS ۸ برایتان نوشته بودیم. در نسخه های قبلی اگر بخواهیم به دو سیستم عامل گوگل و اپل نگاهی بیاندازیم کاملا معلوم بود که ios بسیار کمتر دجار کرش و مشکلات دیگر می شد. اما حالا با روی کار آمادن اندروید ۵ ظاهرا فقط شاهد بهبود و زبان طراحی متریال نبوده ایم و در اعماق این سیستم عامل نیز کارهای جدی صورت گرفته است. یکی از مهم ترین مواردی که در اندروید ۵ با آن روبرو هستیم استفاده از ART به جای پایه لینوکس قبلی است که بسیار بهینه تر و باسرعت تر عمل می کند.

بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده سیستم عامل اندروید ۵ از نظر پایداری و کرش نکردن اکنون بسیار بهتر از iOS ۸ عمل کرده. این گزارش تعدادی آمار و ارقام را بیان کرده که بدین شرح است: نرخ کرش کردن اندروید ۵ آبنبات چوبی اکنون ۲ درصد است درحالیکه iOS 8 دارای نرخ کرش و بی ثباتی ۲/۲ درصد است.

بسیاری از افراد شاید از این اختلاف جزئی چشم پوشی کنند اما ۰/۲ درصد برای کاربران بیسار زیادی پلتفرم اپل، می تواند شامل خیلی از افراد شود.

این نتایج، برای اندروید آبنبات چوبی بسیار خوب بوده اند. اگر بخاطر داشته باشید نسخه قبلی این سیستم عامل یعنی اندروید ۴/۴ کیت کت دارای نرخ بی ثباتی و کرش ۲/۶ درصد بود. جالب اینجاست نسخه قبل iOS یعنی نسخه ۷ این سیستم عامل دارای نرخ بی ثباتی و کرش ۱/۹ درصد بود!

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *