این آدم دلتان را شکسته؟ بیایید از زندگی خود پاکش کنید!

این آدم دلتان را شکسته؟ بیایید از زندگی خود پاکش کنید!
  • 1393/11/25
  • مریم موید
  • 0

هرسال در روز ولنتاین زوج‌های بسیاری در سراسر دنیا عشقشان را باهم جشن می‌گیرند. اما دقیقاً در همین روز افراد بسیاری هم به‌تنهایی گوشه‌ای نشسته و یادی از شریک سابق خود می‌کنند و آرزو کرده کاش هیچ‌وقت این فرد در زندگی‌شان وجود نداشت. شاید حذف یک آدم به‌طور کامل از زندگی، کار دشوار و یا حتی غیرممکنی باشد، اما این افراد را حداقل از زندگی دیجیتال خود می‌توانیم حذف کنیم.
در ادامه راه‌کارهایی به شما ارائه خواهد شد که به‌وسیله آن می‌توانید تمامی آثار رابطه ناموفق سابق خود را از زندگی دیجیتالتان پاک‌کنید.

• تمامی آن پسوردهای مشترک را تغییر دهید

بر اساس مطالعه‌ای که در سال 2014 صورت گرفت، مشخص شد که نزدیک به 67 درصد از زوج‌ها پسوردهای خود را به اشتراک می‌گذارند. از رمز عبور صفحات اجتماعی گرفته تا سایت‌ها، خبرنامه‌ها، سرویس‌های دانلود موسیقی، فیلم و… .
فایرفاکس افزونه‌ای دارد با نام Mass Password Reset که به‌وسیله آن می‌توانید پسورد حساب‌های کاربری متعدد خود را به‌یک‌باره تغییر دهید.

این آدم دلتان را شکسته؟ بیایید از زندگی خود پاکش کنید!

کاربران می‌توانند رمزهای خود را بر مبنا دامنه، نام کاربری و یا پسورد تغییر دهند. پس اگر شما هم پسورد Netflix، Hulu، و یا Gmail خود را با شریک سابقتان سهیم بودید وقت آن رسیده که رمز قبلی را وارد کرده و آن را به رمز جدیدی تغییر دهید.

• دیگر نمی‌خواهم هیچ ایمیلی از او داشته باشم!

 

اگر از سرویس Gmail استفاده می‌کنید، جای هیچ نگرانی‌ای نیست. این سرویس به کاربران امکان آن را می‌دهد که ایمیل‌های ارسالی از یک مخاطب خاص را مستقیماً پیش از دریافت به سطل زباله بفرستند. برای این کار، گزینه Settings را در گوشه ‌اینباکس خود انتخاب کنید. در بخش Settings زبانه Filters را انتخاب کرده، و سپس بر روی عبارت Create a new filter کلیک کنید:

این آدم دلتان را شکسته؟ بیایید از زندگی خود پاکش کنید!

حالا در زبانه مربوط به فیلتر، همانند شکل پایین، آدرس ایمیل مخاطب خاص خود را مقابل From وارد کنید، Create filter with this search را انتخاب کرده و سپس گزینه Delete it را تیک بزنید.

این آدم دلتان را شکسته؟ بیایید از زندگی خود پاکش کنید!

• شریک سابقتان را در شبکه‌های اجتماعی بلاک کنید.

 

اغلب ما میدانیم که در شبکه‌های اجتماعی مختلف چطور افراد را بلاک کنیم و احتمالاً برای بسیاری از ما پیش‌آمده که برای رهایی از مزاحمت‌های فردی ناچار به این کار بوده باشیم. در این مورد هم همانند موارد قبل کافی است در شبکه‌هایی مانند توئیتر و اینستاگرام وارد صفحه کاربری فرد موردنظر شده و با انتخاب بخش تنظیمات، گزینه بلاک را فعال کنیم. این کار در فیس‌بوک هم به همین سادگی است.

این آدم دلتان را شکسته؟ بیایید از زندگی خود پاکش کنید!

در این شبکه اجتماعی همانند تصویر بالا، در گوشه بالایی صفحه خود قفلی را مشاهده می‌کنید و اگر این آیکون را انتخاب کنید گزینه‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد با عنوان How Do I Stop Someone From Bothering Me. در مرحله بعدی کافی است نام و یا آدرس ایمیل (مربوط به حساب کاربری فیس‌بوک) فرد موردنظر را وارد کنید تا دیگر شما دو نفر در دنیای فیس‌بوک برای هم وجود خارجی نداشته باشید.

• نمی‌خواهم هیچ تماس و یا پیامی از او داشته باشم!

 

اگر از آیفون و آیپد iOS7 و بالاتر استفاده می‌کنید، برای مسدود کردن راه تماس شخصی خاص، به‌این‌ترتیب عمل کنید:

در تماس‌های اخیر خود شماره آن فرد را پیدا کنید، بر روی نشانه “i” کلیک کرده و گزینه Block This Caller را انتخاب کنید. حالا نام این فرد به “بلاک لیست” شما افزوده می‌شود و دیگر نه تماس صوتی و تصویری از او خواهید داشت و نه پیام متنی‌ای از او دریافت می‌کنید.
این فرآیند برای دستگاه‌های اندروید هم به همین سادگی است.

این آدم دلتان را شکسته؟ بیایید از زندگی خود پاکش کنید!

اگر اندروید شما KitKat 4.4 و یا بالاتر است، کافی است وارد تاریخچه تماس‌های خود بشوید، شماره شریک سابقتان را پیدا کنید، انگشت خود را برای لحظاتی بر روی آن نگه‌دارید تا فهرستی برایتان باز شود. در این فهرست می‌توانید گزینه Reject Call را انتخاب کنید تا این شماره به بلاک لیست شما اضافه شود.

اما در مورد بلاک کردن مسیج های اندروید چه باید کرد؟ برای این کار اپ های زیادی وجود دارد، اما ساده‌ترین کار این است که Google Hangouts را به‌عنوان برنامه پیش‌فرض پیام‌رسان دستگاه خود قرار دهید، تا هرزمان که خواستید بتوانید مخاطب موردنظر را بلاک کنید.

• شریک سابقتان را در وب، بلاک کنید!

 

این آدم دلتان را شکسته؟ بیایید از زندگی خود پاکش کنید!

خب ظاهراً این موضوع آن‌قدر مهم است که هم فایرفاکس و هم کروم افزونه‌ای با همین نام یعنی Block Your Ex دارند! با استفاده از این افزونه توئیتر، فیس‌بوک، وبلاگ و کلیه صفحات مربوط به شریک سابقتان در وب از جلو چشمان شما به‌طور کامل پاک می‌شود. کافی است این افزونه را بر روی مرورگر خود داشته باشید و اطلاعات لازم را به آن بدهید تا شریک سابقتان را به لیستی منتقل سازد که قرار است از چشمان شما دور بماند. فقط یک نکته را برای آن‌هایی که مدام شکست عشقی می‌خورند اضافه کنیم که این افزونه نهایتاً امکان بلاک کردن پنج نفر را به شما خواهد داد پس کمی پیش از شروع رابطه با آدم‌ها دقت به خرج دهید!

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *